2023-02-22 19:17

„Starbucks“ iššūkis Italijoje – kava su alyvuogių aliejumi

„Starbucks Reserve Roastery“ Milano centre, 2018 m. rugsėjo 4 d. Stefano Rellandini („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Starbucks Reserve Roastery“ Milano centre, 2018 m. rugsėjo 4 d. Stefano Rellandini („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Didžiausias pasaulyje kavinių tinklas „Starbucks“ Italijoje pradėjo gaminti alyvuogių aliejumi pagardintą kavą. Naujuosiuose „Starbucks“ gėrimuose – šaukštas alyvuogių aliejaus kiekviename puodelyje.

Kavinių tinklas pristato naują gėrimų, pagamintų su pirmojo spaudimo alyvuogių aliejumi, liniją. Tai reiškia, kad gėrimai nėra tiesiog pagardinti alyvuogių aliejumi ar su jo užuomina. Kiekvienas jų pagamintas su šaukštu aliejaus, o tai prideda 120 kalorijų. Kai kurių gėrimų puodelyje plika akimi matyti aliejaus blizgesys. 

Nuo šios savaitės „Starbucks“ kavinėse galima pasimėgauti (šis žodis verčia kilstelti antakį, bet kol nepabandyta, – tebūnie) trimis alyvuogių aliejaus gėrimais. Kiekvieno jų pavadinime yra „Oleato“ – taip vadinama naujoji linija.

Tai „Oleato latte“ su avižų pienu ir alyvuogių aliejumi, „Oleatou“ suplakta ledinė espreso kava su avižų pienu, lazdyno riešutų aromatu ir alyvuogių aliejumi ir „Oleato“ auksinių putų šaltasis gėrimas, į kurį įmaišytos dvi alyvuogių aliejaus porcijos, vardija CNN. 

Šių gėrimų versijos pavasarį pasirodys Pietų Kalifornijoje, vėliau – Jungtinėje Karalystėje, Vidurio Rytuose ir Japonijoje.

Howardas Schultzas, JAV verslininkas, didžiausio pasaulyje kavos tinklo „Starbucks“ generalinis direktorius, dabar šias pareigas einantis laikinai, tikino, kad alyvuogių aliejaus „netikėtas, aksominis, sviestinis skonis sustiprina kavą ir švelniai glosto gomurį“. 

„Starbucks“ nuotr.
„Starbucks“ nuotr. 

„Dabar tikrai atsiras žmonių, kurie sakys: „Alyvuogių aliejus kavoje? Bet įrodymas yra puodelyje“, – bendrovės interneto svetainėje rašo M. Schultzas, jį cituoja BBC. 

Alyvuogių aliejaus kavoje idėją „Starbucks“ vadovas parsivežė iš Sicilijos – jo žodžiais, ji kilo, kai pernai keliaudamas po salą perėmė vietos įprotį kasdien išgerti šaukštą alyvuogių aliejaus. 

Dešimtmečio naujovė

Kaip ir kiti didieji tinklai, „Starbucks“ dažnai keičia savo meniu, pristatydamas riboto leidimo sezoninius produktus arba naujas sudedamąsias, pavyzdžiui, avižų pieną. Tačiau „Oleato“ yra kur kas didesnis pokytis“, – CNN sakė Brady Breweris, „Starbucks“ rinkodaros vadovas. Anot jo, tai „vienas iš didžiausių pristatymų per pastaruosius dešimtmečius“.

„Iš tikrųjų tai ne skonis ar produktas, o platforma“, – sakė B. Breweris, turėdamas omenyje, kad klientai galės naudoti alyvuogių aliejų kai kuriems gėrimams pagardinti. 

Kompanija tikisi, kad žmonės išgirs apie šią „mikstūrą“ ir norės sužinoti, koks jos skonis. Galbūt ir todėl, kad yra girdėję, jog pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus yra naudingas sveikatai.

Italai didžiųjų nemėgsta

„Starbucks“ yra viena iš didžiųjų JAV įmonių, kurios susidūrė su kliūtimis bandydamos plėstis Italijos maisto produktų ir gėrimų rinkoje. Ir „Starbucks“, ir „McDonald's“, ir pernai iš rinkos turėjusi pasitraukti „Domino's Pizza“ gilių kulinarijos ir matriarchato tradicijų šalyje patyrė rimtų sunkumų, mat Italijos maisto ir gėrimų „scena“ garsėja nepriklausomomis, dažnai šeimų valdomomis maitinimo įstaigomis, kavinėmis, barais.

Dalis italų ragino boikotuoti „Starbucks“, kai tinklas paskelbė apie planus 2018 m. atidaryti savo pirmąją kavinę šalyje, Milano centre. Tuo metu M. Schultzas apdairiai sakė: „Mes neatvykstame mokyti italų, kaip ruošti kavą. Atvykstame čia su nuolankumu ir pagarba, kad parodytume, ko išmokome.“

Šiuo metu „Starbucks“ šalyje turi apie 20 kavos namų.

52795
130817
52791