2024-05-12 20:55

Infografika: tikroji įkraunamų hibridų tarša

Europos Sąjungos (ES) reguliuotojams patikrinus daugiau nei 617.000 automobilių, paaiškėjo, kad skirtumai tarp tikrosios taršos ir to, ką deklaruoja gamintojai po bandymų, pernelyg dideli.

Didžiausią nuostabą sukėlė rezultatai, gauti įvertinus iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių naudojimą realiomis sąlygomis. Atliekant WLTP bandymus ir matuojant šių automobilių taršą, buvo remiamasi prielaida, kad nemažą kelio dalį jie nuvažiuos naudodami vien elektros energiją. Visgi duomenys iš automobiliuose esančių realių sąnaudų stebėjimo įrenginių parodė, kad lūkestis ne visai teisingas.

Paaiškėjo, kad keliuose važinėjantys tokie hibridiniai automobiliai į aplinką išmeta vos 23% mažiau CO2 nei įprasti vidaus degimo varikliais varomi modeliai. Kitaip tariant, nors WLTP bandymais deklaruota, kad vidutiniškai vidaus degimo variklius ir iš tinklo įkraunamas baterijas, leidžiančias nuvažiuoti dešimtis kilometrų nenaudojant degalų, turintys modeliai vidutiniškai turėtų išmesti į aplinką 39,5 g CO2/km, iš tiesų tokie automobiliai išmeta 3,5 karto daugiau teršalų – 139,5 g CO2/km. Palyginkime: paprasti vidaus degimo variklius turintys modeliai (benzininiai ir dyzeliniai drauge) vidutiniškai išmeta apie 180,3 g CO2/km.

52795
130817
52791