2016-01-07 20:45

Kitą nuosavą automobilį gali tekti susirinkti patiems

Nedidukai „France Craft“ elektromobiliai pirkėjams atkeliauja kaip detalių rinkinys. Kompanijos nuotr.
Nedidukai „France Craft“ elektromobiliai pirkėjams atkeliauja kaip detalių rinkinys. Kompanijos nuotr.
„General Motors“ ir „Mercedes-Benz“ sako, kad kita karta automobilių galės važiuoti be vairuotojo įsikišimo ir bus ypač išmanūs. Vienas Prancūzijos automobilių specialistas prognozuoja daugiau – anot jo, ilgainiui naujus automobilius pirkėjai gaus dėžėse ir turės susirinkti patys.

Automobilių gamintojai didžiausioje namų elektronikos parodoje „CES 2016“, vykusioje JAV, pristatė gausybę reikšmingų inovacijų ir naujovių, tačiau Marcas Chevreau, elektromobilių gamintojas iš Prancūzijos, pabrėžia, kad norėdami inovacijų didieji automobilių pramonės žaidėjai pirmiausia privalo atsisakyti pernelyg brangių modelių surinkimo linijų.

Pats p. Chevreau gamina elektrinius automobilius, kuriuos surinkti už gamyklos ribų gali kiekvienas, turintis įrankių dėžę. Be to, į šiuos elektromobilius galima įdiegti trečiųjų šalių programinę įrangą, pavyzdžiui, vairavimą palengvinančias sistemas. Prancūzų verslininko kuriami elektromobiliai yra maždaug „Daimler“ koncerno gaminamų „Smart“ dydžio, o jų kaina siekia maždaug 18.400 Eur įskaičiuojant bateriją.

„Surinkimo linijos reiškia dideles investicijas. Būtent tai stabdo automobilių gamintojus nuo automobilio atnaujinimo iš esmės ir tikrai ypatingų inovacijų“, – įsitikinęs prancūzas.

Jo siekis – sukurti automobilių pasaulio „iPhone“ ir sukurti jam priedų ir programėlių ekosistemą, kuri leistų vairuotojui pačiam pasirinkti tai, ko jam reikia.

Kubo formos automobiliai, sukurti p. Chevreau įkurto startuolio „France Craft“, pirkėjams išsiunčiami kaip dalių rinkinys, ir turi saugumo garantiją bei gali važinėti Europos keliuose, jei tik automobilį surinko profesionalus mechanikas. Verslininkas, studijavęs atominės fizikos mokslus, siekia pritraukti 20 mln. Eur investicijų, kad galėtų pritraukti technologinių partnerių ir vietinių mechanikų bei sukurtų prekybos internetu platformą, praneša „Bloomberg“.

Ponas Chevreau sako, kad 80 iš jų baterijomis apginkluotų gaminių jau važinėja Prancūzijos keliuose. Kiekvienas gali nuvažiuoti maždaug 200 km vieną įkrova.

Inovacijų karštligė

Automobilių pramonės ekspertai pastebi, kad automobilių pramonės dalyviai kalbėdami apie naujos kartos transporto priemones pabrėžia, kad dauguma šių važiuos elektra, o išmanūs inovatyvūs automobiliai vilioja į šį sektorių ateiti vis naujų žaidėjų.

Anot Juergeno Pieperio, „Bankhaus Metzler“, įsikūrusio Frankfurte, Vokietijoje, analitiko, tai reiškia, kad lenktynės dėl to, kas pirmas pagamins naujovišką automobilį, itin plačios ir seniai kojas šioje srityje apšilusios kompanijos gali susidurti su akibrokštu, kai į viršų iškils visiškai naujų bendrovių idėjos.

„Ateinantys penkeri metai bus panašūs į aukso karštligę. Ir dabar veikiančios bendrovės neturi jokio technologinio pranašumo, mat daugumą jų atradimų grįsti tradicinėmis technologijomis“, – sako p. Pieperis.

52795
130817
52791