2019-05-18 23:41

Venecijos „Aukso liūtas“ Lietuvai – džiaugsmas ar ašaka gerklėje

Iš lūpų į lūpas po Veneciją sklindanti legenda apie Lietuvos paviljoną į karinio jūrų laivyno teritoriją sutraukė minią lankytojų. Andrejaus Vasilenko nuotr.
Iš lūpų į lūpas po Veneciją sklindanti legenda apie Lietuvos paviljoną į karinio jūrų laivyno teritoriją sutraukė minią lankytojų. Andrejaus Vasilenko nuotr.
Praėjusį savaitgalį, kai aukščiausias Venecijos meno bienalės apdovanojimas – „Aukso liūtas“ – už geriausią nacionalinį pasirodymą buvo įteiktas mūsų šalies paviljonui, Lietuva, galima sakyti, laimėjo auksą šiuolaikinio meno olimpiadoje.

Priešingai nei šalies vardą garsinantiems sportininkams, kūrybinei menininkų grupei nebuvo garantuotas „mokestis už pergalę“, tačiau, regis, bienalės žiuri sprendimas paskatino valdžios vyrus ir moteris bent jau pradėti svarstyti apie aukščiausius tarptautinius įvertinimus pelniusių kultūros ir meno kūrėjų įvertinimą čia, Lietuvoje.

Lietuva Venecijoje

VŽ primena, kad Lietuva 58-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje pristato operą-performansą „Saulė ir jūra (Marina)“. Jo autorės – kompozitorė Lina Lapelytė, rašytoja Vaiva Grainytė, režisierė bei scenografė Rugilė Barzdžiukaitė – neįkyriai kviečia pamąstyti aktualiausiomis šių dienų temomis – klimato kaitos, vartotojiškumo, kūniškumo ir visuotinio nuovargio, – „išverstomis“ į nerūpestingą kasdienybės kalbą.

52795
130817
52791