2024-12-04 05:45

„Telia“ ir DHL atvejai: skirtingos reakcijos ir krizių valdymo būdai

DHL atvejis sukėlė spontaninį pranešimų šuolį iš karto, o incidentas Baltijos jūroje piką pasiekė antrą dieną

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Metų pabaigoje Lietuvos padangę sudrebino kelios ryškios krizės: tai DHL krovinius skraidinusio lėktuvo aviakatastrofa prie Vilniaus, kitas incidentas – praėjusią savaitę atnaujintas povandeninis „Telios“ nuomojamas interneto kabelis, Baltijos jūroje jungiantis Lietuvą ir Švediją.

Pasak Mykolo Katkaus, duomenų analizės startuolio „Repsense“ vieno įkūrėjų, abi šios krizės turėjo skirtingą mastą ir pasekmes, kartu abi jas pradžioje lydėjo ir svarstymai dėl galimo terorizmo grėsmių, tad buvo įdomu palyginti, kaip šie įvykiai buvo nušviesti skirtingose šalyse, kaip krizės buvo valdomos ir kaip elgėsi patys prekių ženklai.

„DHL lėktuvo aviakatastrofa plačiausiai buvo nušviesta Vokietijoje, kiek atsilikdama rikiuojasi JAV ir Graikija. Tuo metu „Telios“ kabelio nutraukimas iš karto karšta tema tapo Rusijoje, ji rikiuojasi antra, analizuojant šalių geografiją. Galima tik spėlioti, tačiau labai panašu, kad kabelio nutraukimo Rusijoje buvo laukiama ir jau iš anksto buvo žinoma, kaip ir ką reikės kalbėti“, – svarsto M. Katkus.  

52795
130817
52791