Povo plunksnų kedenimas – kai lieka tik žodžiai

Jei pažvelgsime į nors kiek save gerbiančios įmonės darbo skelbimą, pamatysime solidų pasiūlymų ir papildomų naudų paketą. Konkurencingas atlyginimas, galimybė derinti darbą biure ir nuotoliu, moderniausios darbo priemonės, sveikatos draudimas, darbostogos, premijos – sąrašą galima būtų tęsti dar ir dar.
Per darbo pokalbį su kandidatais įmonių atstovai irgi viską paišo šviesiausiomis spalvomis: dėmesingi vadovai, tiesiog besiveržiantys padėti kolegos, laisvė išsakyti savo nuomonę, pasiūlymus ir kritiką, balansas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.
Kartais net atrodo viskas pernelyg gražu, kad būtų tiesa. Deja, neretai taip ir nutinka. Pastaruoju metu – netgi dažnai. Kai kurie darbdaviai, norėdami žūtbūt pasirodyti patrauklesni specialistams, bando pagražinti savo įmonės veidą, nesvarbu, kad tos kosmetikos priemonės – tik pigūs triukai ar net apgaulė.
Darbuotojai neretai užkimba už šio kabliuko – kas gi nenorėtų dirbti tobuloje bendrovėje? Tačiau vos pradėję darbuotis atanka – pažadų valkčiui nukritus pamato, kad pateko dirbti tikrai ne pas svajonių darbdavį.
Ką darbuotojai daro? Dažniausiai deda prašymą atleisti iš darbo ant stalo ir išeina, nes žino, kad darbo pasiūlymų apstu. Ypač jaunosios kartos atstovai, kuriems vadovų požiūris, žodžio laikymasis yra netgi svarbiau už skaičius atlyginimo lapelyje.
Išėjusieji savo neigiama patirtimi drąsiai dalijasi socialiniuose tinkluose, neslėpdami apmaudo, kad vadovai paprasčiausiai apsimelavo žadėdami per daug. Taigi, ne tik prarastas darbuotojas, kurio vieton reikia ieškoti kito, bet ir dėmė įmonės kaip darbdavio reputacijai.
Net jei dalis darbuotojų pasilieka, jų akyse ugnelės neišvysi. Ir kalnų bendrovės labui nuversti jie nenusiteikę.
„Įmonės kultūra nepatenkintas darbuotojas dažniausiai negali būti produktyvus ir pasiekti geriausių rezultatų. „Harvard University“ tyrimo duomenimis, 4 iš 10 darbu nepatenkintų žmonių sąmoningai užduotis atlieka prasčiau ir nenori įsitraukti į bendrovės veiklas, tad apie aukštus rezultatus negali būti nė kalbos“, – VŽ yra sakiusi Henrika Bivainienė, atrankų ir HR sprendimų bendrovės „Amston“ direktorė.
Taigi dar kartą pasitvirtina išmintis, kad su trumpomis melo kojomis toli nenukeliausi, imsi klupti ir netrukus tave pralenks kiti. Gal ne tokie „gražūs“, bet nuoširdūs: ne deklaruojantys vertybes, o jomis besivadovaujantys.
Ir tai taikytina ne tik personalo vadyboje, bet priimant bet kokį sprendimą. Noras pasirodyti geresniam, nei esi, iš tikrųjų gali kainuoti daug.
Štai neseniai nuskambėjo negatyvi informacija apie UAB Laidojimo paslaugų centro veiklą. Visuomenė pasipiktino, o dalis verslo netgi įsiskaudino. Ši įmonė praėjusių metų pabaigoje buvo prisijungusi prie iniciatyvos „Baltoji banga“, vienijančios skaidriai veikiančias įmones.
„Taryba, atsižvelgdama į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją dėl galimų bendrovės veiksmų teikiant laidojimo paslaugas, kurie prieštarauja skaidraus verslo principams, ir, reaguodama į gautą įmonės prašymą, priėmė sprendimą laikinai atšaukti Laidojimo paslaugų centro teisę naudoti skaidraus verslo ženklą ir vardą „Baltoji banga“. Taryba priims išsamų ir argumentuotą sprendimą dėl tolesnės narystės, kai bus atlikti tyrimai ir pateiktos išvados“, – VŽ informavo Ieva Lapeikienė, „Baltosios bangos“ vadovė.
VŽ nuomone, verslas visada privalo atsakyti tiek už savo žodžius, tiek už veiksmus. Nes tiesa visada anksčiau ar vėliau išaiškėja, ir nei darbuotojai, nei klientai, nei visuomenė melagysčių nelinkusi atleisti. O likti prie suskilusios geldos juk nesinori jokiam įmonės vadovui.