Kas tai? Eksperto įžvalgos

Lūžio taškas, pakeisiantis telekomunikacijų bendrovių veidus

Publikuota: 2018-12-20

Mobiliojo ryšio operatoriai išgyvena lūžį. Balso skambučių ir trumpųjų žinučių era liko praeityje. Šiuo metu rinka didžiausią dėmesį skiria mobiliajam internetui, tačiau artėja dar viena era. Tapsime įvairių skaitmeninių paslaugų ir išmanių sprendimų kūrėjais. O pakeliui turėsime įveikti tris didelius pokyčius savo veikloje.

Kas lemia šį virsmą? Pirmiausia – tapome išmanesni nei daugelio Europos Sąjungos šalių gyventojai. Šiemet „Bitės“ tinkle išmaniųjų telefonų skvarba viršijo 60 proc. ribą ir tuo pačiu aplenkėme Europos Sąjungos šalių vidurkį – „eMarketer“ prognozuoja, kad jose vidurkis metų pabaigoje sieks 56 procentus.

Kartu su išmaniais įrenginiais auga ir plačiajuosčio mobiliojo interneto naudojimas. Šių metų pradžioje savo namuose mobiliuoju internetu naudojosi beveik ketvirtadalis, o šiuo metu – kas trečias „Bitės“ klientas.

Europą toliau stebiname ir sunaudojamų interneto duomenų skaičiais: sausį vienas „Bitės“ klientas savo išmaniaisiais įrenginiais vidutiniškai atsisiuntė 6 GB duomenų, o per metus šis skaičius išaugo beveik perpus ir šiuo metu sudaro jau beveik 9 GB.

Išmanėjant klientams keičiasi ir jų naudojamų paslaugų krepšelis. Šiandien tradicinės mobiliojo ryšio paslaugos – skambučiai, trumposios žinutės, mobilusis internetas telefone – sudaro maždaug tik pusę mūsų kliento vidutinės sąskaitos. Jau artimiausiu metu ši dalis bus dar mažesnė. Kitą pusę mėnesio sąskaitos sudaro įmokos už įrangą – ne tik telefonai, tačiau ir kompiuteriai bei įvairūs išmanūs priedai, taip pat mobilusis internetas namuose, daiktų interneto sprendimai bei papildomos paslaugos: ekrano ar kelionių draudimas, interneto apsauga, automobilio stovėjimo ir kitos rinkliavos.

Visi šie pokyčiai veda link trijų dalykų. Pirmasis – operatoriai turi keisti savo požiūrį į klientą ir jo poreikius. Turime visas galimybes savo vartotojams teikti naujas išmanias paslaugas mums kiek neįprastose srityse: nuo televizijos iki draudimo, saugos ar mokėjimų paslaugų. Tačiau į jas privalome žiūrėti ne per tradicinę telekomunikacijų operatoriaus požiūrio prizmę. Kitu atveju nesukursime pakankamai papildomos vertės ir liksime tik tarpininku tarp įvairių paslaugų teikėjų ir klientų. Todėl turime pradėti galvoti kaip mes patys galime padėti klientui realiai išspręsti vieną ar kitą problemą ir palengvinti jo gyvenimą.

Antrasis – suprasti, kad keičiasi pardavimų paradigma. Einant šiuo keliu pradėsime prekiauti paslaugomis, sprendimais, kurie eiliniam vartotojui bus menkai žinomi. Todėl potencialius pirkėjus teks daug edukuoti ir kartu žengti žingsnį į naujoves siunčiant žinią, kad operatorius gali pasiūlyti daugiau nei tradicines mobiliojo ryšio paslaugas ar išmaniuosius įrenginius. Turėsime nuolat vystyti savo pardavimo kanalus, tobulės mūsų pardavėjai, kurie turės gebėti ne tik paaiškinti naujoves, bet ir parduoti naujus bei netradicinius sprendimus.

Trečiasis – operatoriai taps atviresni ir dažniau bendradarbiaus su trečiosiomis šalimis. Ilgą laiką mūsų sektorius buvo gana uždaras tiek technologiniu, tiek komerciniu požiūriu. Tačiau galvojant apie naujas paslaugas mūsų klientams, privalėsime daug artimiau dirbti su įrangos, išmanių paslaugų ar programinės įrangos gamintojais. Tai bus didelis pokytis ateityje, bet pirmuosius bandymus jau darome. Pavyzdžiui, šiemet subūrėme saugumo įrangos gamintoją, draudikus, saugos tarnybas ir pristatėme išmanią namų saugumo paslaugą, kokios tuo metu nebuvo nė vienoje Baltijos šalyje.

Operatoriai, sėkmingai įgyvendinę šiuos pokyčius, taps stipriai kitokie nei šiandien. Įprastos mobiliojo ryšio paslaugos liks tik vienu iš pajamų šaltinių greta dar dešimties kitų, o klientas į mus kreipsis, nes jam reikės ne tik naujo telefono ar mobilaus interneto plano, bet išmanaus sprendimo konkrečiai problemai ar gyvenimo situacijai. Lūžis įvyks dar ne rytoj, bet daug greičiau nei mums šiuo metu atrodo.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau