„Apple“ pajamų mažėjimas turėtų nesibaigti ir šį ketvirtį

Pajamos praėjusį ketvirtį, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, sumenko 1%, iki 81,8 mlrd. USD, bet pralenkė analitikų prognozių vidurkį, kuris, „Refinitiv“ duomenimis, sudarė 81,69 mlrd. USD. Tai – jau trečias ketvirtis paeiliui, kai „Apple“ pajamos mažėja.
Vienai akcijai tenkantis pelnas siekė 1,26 USD, kai analitikai vidutiniškai tikėjosi 1,19 USD.
Luca Maestri, „Apple“ finansų vadovas, sako, kad šį ketvirtį pajamos vėl turėtų kristi panašiai, kiek krito praėjusį. Didžiausią kapitalizaciją tarp biržos įmonių pasaulyje turinti „Apple“ pajamų projekcijų neteikia nuo 2020 m., investuotojams pasiūlydama šiek tiek užuominų, ko bus galima tikėtis artimiausiu laikotarpiu.
„Mes manome, kad rugsėjį pasibaigsiančio ketvirčio pajamų metinis pokytis bus panašus kaip birželį pasibaigusio ketvirčio, darant prielaidą, kad makroekonominė aplinka nepablogės, palyginti su tuo, ką šiam ketvirčiui projektuojame dabar“, – sako L. Maestri.
„iPhone“ išmaniųjų telefonų pajamos per metus sumažėjo 2%, iki 39,67 mlrd., kai analitikai prognozavo 39,91 mlrd. USD. „Mac“ kompiuterių pajamos krito 7%, iki 6,84 mlrd. USD (prognozė – 6,62 mlrd. USD prognozę), „iPad“ planšetinių kompiuterių pardavimai mažėjo 20%, iki 5,79 mlrd. USD (6,41 mlrd. USD prognozė).
Viršun „Apple“ pajamas praėjusį ketvirtį truktelėjo paslaugų pardavimai, augę 8%, iki 21,21 mlrd. USD, užtikrintai pranokdami analitikų prognozę, kuri siekė 20,76 mlrd. USD. Nepaisant to, po rezultatų paskelbimo „Apple“ akcija prekybos sesijoje po biržos uždarymo smuktelėjo apie 2%.
Vienu iš pozityvių dalykų praėjusį ketvirtį kompanijai buvo pardavimai Kinijoje, Honkonge ir Taivane – šio regiono pajamos, smukusios praėjusį ketvirtį, balandžio–birželio mėn. paaugo 8%, iki 15,76 mlrd. USD.
„Sudėtinga rinka“
Techniškai, metinį „Apple“ pajamų kritimą lėmė stiprus JAV doleris, sako L. Maestri, kuris teigė, kad, be valiutų efekto, kompanijos pajamos būtų augusios. Visgi tai, jog pajamos krito visuose įrenginių segmentuose, išskyrus dėvimus įrenginius, rodo nelengvą situaciją šiose rinkose.
„Išmaniųjų telefonų industrija Jungtinėse Valstijose šiuo metu yra sudėtinga“, – CNBC televizijai sakė Timas Cookas, „Apple“ vadovas.
Birželį kompanija pristatė naujovę – virtualios realybės akinius „Vision Pro“, taip mesdama iššūkį didelius išteklius šiai sričiai skiriančiai „Facebook“ socialinio tinklo valdytojai „Meta“. T. Cookas teigia, kad šiuos akinius ateityje bus galima pabandyti fizinėse bendrovės parduotuvėse.
„Neabejoju, kad užklausų bus daugiau, nei demonstracinės versijos metu turėsime įrenginių, – sako T. Cookas. – Bet mes savo mažmeninės prekybos tinklą matome kaip konkurencinį pranašumą, kai į rinką reikia įvesti šį ar bet kurį kitą produktą.“
Viena tematika, kurios nebuvo „Apple“ ketvirčio pranešime, yra dirbtinis intelektas – apie tai kompanija kalba gerokai mažiau nei kiti technologijų milžinai. Visgi T. Cookas interviu po rezultatų paskelbimo teigė, kad „Apple“ su generatyvinio dirbtinio intelekto modeliais dirba jau ne vienus metus.