„Revolut“ susikirto su „Meta“ dėl sukčiavimo socialiniuose tinkluose

„Facebook“ ir „Instagram“ valdanti „Meta“ anksčiau šią savaitę paskelbė apie susitarimą su JK bankais „NatWest“ ir „Metro Bank“ dėl duomenų dalijimosi, taip siekiant užkirsti kelią sukčiavimui socialiniuose tinkluose.
Visgi į šį susitarimą griežtai ir viešai sureagavo „Revolut“ – Woody Maloufas, bendrovės finansinių nusikaltimų prevencijos skyriaus vadovas, „Meta“ ir JK bankų pranešimą pavadino „mažyčiais žingsniais, kai iš tiesų industrijai reikia milžiniškų šuolių pirmyn“.
„Šios platformos neturi atsakomybės kompensuoti žalą (sukčiavimo – VŽ) aukoms, todėl nėra jokios paskatos kažką šiuo klausimu daryti. Įsipareigojimas dalintis duomenimis, nors ir reikalingas, paprasčiausiai nėra pakankama priemonė“, – pranešime teigė W. Maloufas.
Savo ruožtu „Meta“ CNBC nurodė, kad sukčiavimas yra „daugiasektorinė problema, kuri gali būti sprendžiama tik dirbant kartu“, bei paskatino bankus, tarp jų – ir „Revolut“, jungtis prie šio susitarimo.
Nuo pirmadienio JK įsigalioja mokėjimų sektoriaus pertvarka, pagal kurią bankai ir mokėjimų įstaigos privalės kompensuoti žalą klientams, nukentėjusiems nuo „authorized push payment“ (APP) schemos – pagal šią schemą sukčiai apgaulės būdu įtikina naudotoją autorizuoti mokėjimus.
Maksimali kompensacijos suma sieks 85.000 GBP (101.000 Eur).
W. Maloufas iš „Revolut“ sako, kad kompanija palaiko JK vyriausybės žingsnius kovojant su sukčiais, tačiau paragino „Meta“ ir kitus socialinių tinklų valdytojus prisiimti atsakomybę bei kompensuoti žalą, kurią naudotojai patiria dėl sukčių jų valdomuose socialiniuose tinkluose.
„Revolut“ ketvirtadienį paskelbtoje ataskaitoje teigia, kad 62% visų sukčiavimo atvejų, apie kuriuos pernai pranešė jų naudotojai, buvo suorganizuoti „Metos“ socialiniuose tinkluose, 39% jų – feisbuke. Palyginti užpernai „Revolut“ skelbė, kad iš „Metos“ platformų kilo 64% visų praneštų sukčiavimo atvejų.
„Revolut“ nuo 2021 m. turi banko licenciją Lietuvoje, o šiemet tokią licenciją bendrovei išdavė ir JK.