VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-04-30 05:45

„Mano banko“ vadovė: verslo sėkmę drauge augina klientai ir komanda

Giedrė Blazgienė – „Mano bankas“ vadovė / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Giedrė Blazgienė – „Mano bankas“ vadovė / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Pažinti klientą, įsiklausyti į jo poreikius ir pasiūlyti būtent tą paslaugą, kurios jam reikia – vienas svarbiausių principų kelyje į verslo sėkmę, sako Giedrė Blazgienė, specializuoto banko „Mano bankas“ generalinė direktorė. Šalia to, sėkmės dedamųjų yra daug daugiau – būtina stebėti situaciją rinkoje ir į ją reaguoti, gerai orientuotis reguliavimo aplinkoje, matyti bendrus rinkos poreikius ir vis pildyti paslaugų pasiūlą.

„Kad ir kokiame sektoriuje dirbtume, klientų pakaks visiems, svarbiausia – atrasti savąjį. Mūsų tikslinis segmentas yra verslo įmonės: prekybos, gamybos bendrovės, kurioms reikalingas finansavimas, įvairūs verslo sprendimai, mokėjimų paslaugos. Galiu pasidžiaugti, kad mes, dirbdami su savo klientais, kartu kuriame sprendimus, kai tik galime tai įgyvendinti. Klientai mums padeda juos ištestuoti, tuomet sukuriame būtent tokį produktą, kokio reikia. Gal ir galėtume dirbti vadovaudamiesi tik savo požiūriu, tačiau nebūtinai to darbo vaisiai bus reikalingi klientui“, – sako G. Blazgienė.

„Mano banko“ vadovė savo įžvalgomis apie nedidelių verslų sėkmės formulę pasidalino mažmeninės prekybos konferencijoje. Joje įvairaus pobūdžio verslai dalijosi savo augimo, sėkmių ir patirtų sunkumų istorijomis.

„Kalbant apie pardavimus svarbu vertinti, kad kiekvienas verslas randa savo klientą – mes kiekvienas ne atimame vienas iš kito klientus, bet patenkiname skirtingus klientų poreikius. Pradedančiam verslui pravartu įvertinti, ar nėra veikiančio verslo, kuris galėtų papildyti numatytą veiklą, ir tai klientams suteiktų puikią patirtį. Puikus pavyzdys – dvi įmonės, iš jų viena tvarko vandens telkinių pakrantes, kita – pievas. Jos sėkmingai kartu teikia pasiūlymus ir nukreipia viena kitą Lietuvos sodybų turėtojams“, – apie verslų „vietą po saule“ kalba G. Blazgienė.

Svarbiausia – tvarus augimas

„Mano bankas“ nuolat susiduria su įvairiomis verslų situacijomis, o priimdamas sprendimą dėl finansavimo vienai ar kitai įmonei, daug dėmesio skiria analizuodamas, ar verslas auga tvariai.

Pasak G. Blazgienės, kiekvienas verslas privalo turėti planą, ką nori pasiekti, per kiek laiko; ką pagamins ar sukurs ir kam parduos; numatyti, kiek investuos ir iš kur gaus lėšų investicijoms. 

Diskusija „Mažo verslo sėkmės formulė: kaip išsiskirti ir rasti savo klientą?” Vladimiro Ivanovo nuotr.

„Viskas prasideda nuo plano, tada svarbu, ar sugebama jo laikytis. Finansinė drausmė bei tolygus augimas ir yra tai, kas nusako tvarų verslo augimą. Žinoma, suprantame niuansus, kaip sezoniškumas ar panašūs veiksniai, vis dėlto planavimas į ateitį yra esminis dalykas“, – pabrėžia „Mano banko“ vadovė.

Ji priduria, kad verslo augimas vyksta etapais, ir kiekviename jų yra savų iššūkių. Verslo savininkui anksčiau ar vėliau kyla klausimas, kada investuoti, kada samdyti papildomą pagalbą?

„Pirmieji žingsniai dažnai vyksta bandymo metodu. Kai pradedamos generuoti pastovesnės pajamos, galima galvoti apie komandos papildymą. Tvarios pajamos yra būtinos, nes komandai reikia laiku mokėti atlyginimus. Komandos sėkmei pasiekus naują lygį, svarbu apsirašyti procesus – tai padeda analizuoti sėkmę ir nesėkmes bei nusistatyti tolimesnio darbo gaires. Kai komanda ir procesai veikia, atsiranda poreikis juos automatizuoti ir pritaikyti sistemose“, – verslo augimo dėsningumus nusako G. Blazgienė.

Verslo plėtra, investicijos ir skolinimasis investicijoms – atsakomybės reikalaujantys sprendimai.

„Savo būsimiems verslo klientams sakome, kad tiek, pirmiausia, jiems, tiek mums kaip bankui, reikalingas aiškus planas: ko verslas siekia investuodamas ir kam tiksliai reikalingos investicijos. Tam, kad užsitikrintų finansavimą, jis turi būti nevienadienis, orientuotas į ilgesnio laikotarpio tikslus. Mes, savo ruožtu, suprantame, kaip sudėtinga valdyti verslą, todėl siūlome sprendimus, kurie palengvintų įmonės veiklą“, – priduria G. Blazgienė.

Išgirsti klientą: taisyklė Nr. 1

Kaip „Mano bankas“ išgirsta savo klientų poreikius? Banko vadovė atvira: ji pati nevengia, o priešingai – dažnai  skaito atsiliepimus tam, kad nuolat sektų ir jaustų klientų nuotaiką bei lūkesčius. Tai yra banko kelias į glaudžius ir pasitikėjimu grįstus santykius su auditorija, kuriai teikiamos paslaugos.

„Mano banke“ atliekami reguliarūs klientų patirties tyrimai, kurių metu išskiriami reikšmingiausi veiksniai, susiję su klientų pasitenkinimu. Remiantis šia analize, suteikiami prioritetai tolesniam paslaugų vystymui.

Anot G. Blazgienės, motyvuota komanda – labai svarbi verslo sėkmės dalis, kadangi motyvuoti darbuotojai sugeba kurti gerą patirtį klientams ir suteikia grįžtamąjį ryšį bendrovei. „Esame subūrę puikią komandą, kurios kiekvienas narys nuoširdžiai „serga“ už klientus. Mūsų banke dirbančius vadovus skatinu kalbėtis su darbuotojais, kurie tiesiogiai dirba su klientais ir parduoda produktus. Būtent šie darbuotojai geriausiai žino, su kokiais iššūkiais kasdien susiduria klientai“, – pasakoja G. Blazgienė.

„Mano bankas“ – pirmasis specializuotas bankas Lietuvoje, licenciją gavęs 2018 m. Bankas, organiškai užaugęs iš kredito unijos, rinkoje veikia jau 28-erius metus ir verslui teikia finansavimo bei mokėjimų paslaugas.

52795
130817
52791