VMI vadovė: kaip iššūkiai tampa galimybėmis
Apie tai, kaip keičiasi VMI, kas privertė imtis didžiulės apimties IT atsinaujinimo ir ką tai reikš mokesčių mokėtojams, „Verslo tribūna“ kalbina VMI viršininkę Editą Janušienę.
Pagrindinė pokyčių priežastis – esamos IT infrastruktūros amžius ir sudėtingumas. Šiuo metu VMI naudoja 11 svarbių sistemų, kurių dauguma sukurtos prieš 20 metų, naudojant programavimo kalbas, kurių šiandienos specialistai jau nebemoka. Be to, duomenų kiekis per pastaruosius 15 metų išaugo devynis kartus, ir tokių apkrovų senosios sistemos „nepaveža“.
„Nauja sistema atlieps kur kas daugiau klientų lūkesčių, negu yra iki šiol. Ir, ją kuriant, be abejo, bus pritaikytos pačios moderniausios klientų patirties kelionės, vertinimo metodikos ir visa kita,“ – aiškina VMI viršininkė Edita Janušienė.
Siekiant kuo sklandesnio sisteminio pokyčio, VMI mokosi iš patikrintų ir veikiančių pavyzdžių ir pasirinko kelią, kuriuo jau sėkmingai nuėjo Švedija, Suomija ir Lenkija.
Naujoji mokesčių administravimo platforma ne tik apjungs ir modernizuos senas sistemas, bet ir visiškai pakeis klientų aptarnavimo kokybę. Jei iki šiol VMI turėjo daug skirtingai atrodančių paslaugų, priversdami vartotoją kaskart mokytis iš naujo, dabar siekiama vientisumo ir paprastumo.
Nors visos sistemos diegimas truks apie 5–6 metus, tačiau jau kitais metais klientai galės naudotis dešimčia perkeltų ir atnaujintų paslaugų. Tarp jų ir supaprastinta nekilnojamojo turto deklaracija, kurią VMI planuoja paruošti pati, už klientą.
Ateities vizija – klientų patirtis be rūpesčių, sako E.Janušienė: „Tai mano svajonė ir aš galvoju, kad tik laiko klausimas, kada jinai taps realybe, kad mūsų klientams kuo mažiau reikėtų sukti galvą apie mokesčius, kad VMI gaudama daugybę duomenų praktiškai padarytų viską už klientus.“
Plačiau apie VMI skaitmeninę transformaciją ir kokie pokyčiai laukia, klausykitės pokalbio su Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininke Edita Janušiene.