Registrų centro akiratyje – dirbtinis intelektas, blokų grandinės ir inovacijos

Inovacijos yra bene esminis dalykas, leidžiantis padidinti įmonės paslaugų teikimo greitį, užtikrinti jų tikslumą ir patikimumą bei pagerinti kliento patirtį. Inovacijų diegimas, dirbtinio intelekto įrankių įveiklinimas ar blokų grandinės technologija grindžiamų paslaugų kūrimas ir tobulinimas yra netolima ateitis.
Planuojama, kad jau ateinančiais metais Registrų centre startuos pirmieji tokių paslaugų prototipai ir iniciatyvos, kurios padės naujus technologinius pagrindus. „2025 metai taps bandymų metais, kurie padės suprasti naujų technologijų galimybes ir praktinį pritaikomumą“, - sako Registrų centro generalinis direktorius Adrijus Jusas.
Blokų grandinės technologija – balsavimo prototipui
Bene svarbiausias įmonės planuojamas pažangių technologinių projektas yra blokų grandinės technologijų pagrindu sukurtas visuotinio juridinių asmenų akcininkų susirinkimų balsavimų prototipas. Siekiama sukurti sistemą, kuri palengvintų ir pagreitintų balsavimo procesus visuotiniuose akcininkų susirinkimuose, o taip pat užtikrintų skaidrumą.
„Technologija suteikia unikalią galimybę decentralizuoti balsavimo procesą, užtikrinti duomenų nekeičiamumą ir atsekamumą, - sako A. Jusas. - Norime sukurti prototipą, kuris galėtų būti pritaikomas ir kitiems panašiems poreikiams, pavyzdžiui, administruojant organizacijų valdybos posėdžių susirinkimus“.
Bandant geriau suprasti ir „prisijaukinti“ blokų grandinės technologiją Registrų centro specialistai jau ištestavo ją nekilnojamojo turto sandorių sudarymo procesuose. „Ši technologija pasižymi nekeičiama ir decentralizuota duomenų saugojimo struktūra. Mūsų bandymai parodė, kad blokų grandinės technologija gali būti veiksmingas įrankis užtikrinant NT sandorių skaidrumą, - sako A. Jusas. – Be to, ji leidžia realiuoju laiku stebėti visus sandorio etapus, garantuoja, kad kiekvienas proceso žingsnis yra lengvai atsekamas“.

Dirbtinis intelektas dokumentų patikrai ir ne tik
Pasaulyje plačiai naudojamas dirbtinio intelekto technologijas Registrų centre pirmiausia planuojama pritaikyti dokumentų patikrai. Kasdien tūkstančius dokumentų gaunanti įmonė tikisi ženkliai sumažinti dokumentų peržiūros ir analizės laiką, taip pat greičiau ir tiksliau analizuoti didelius duomenų kiekius bei identifikuoti neatitikimus ar trūkumus.
„Pritaikius dirbtinio intelekto sprendimus gerokai sutrumpėtų dokumentų registravimo procesas, sumažėtų klaidų tikimybė. Tokiu būdu teigiamus pokyčius pajustų ne tik daug darbo valandų įvairių dokumentų peržiūrai skiriantys Registrų centro darbuotojai, bet ir mūsų klientai”, - sako Registrų centro vadovas.
Be to, dirbtinį intelektą numatoma pasitelkti ir vidinių įmonės susirinkimų valdymui – susirinkimų transkribavimui, protokolavimui, automatiniam užduočių identifikavimui ir jų paskirstymui.
Klasterinis sprendimas masiniam turto vertinimui
Registrų centras kiekvienais metais atlieka masinį nekilnojamojo turto vertinimą, kuomet pasitelkus automatizuotas duomenų analizės ir turto vertinimo technologijas nustatoma jo vertė. Šiam procesui numatoma sukurti klasterinį sprendimą, kuris apjungs didelį aplikacijų skaičių į vieną srautą ir leis patogiai bei greitai atlikti patikimą matematinį nekilnojamojo turto vertinimą integruotoje duomenų platformoje.
„Tai palengvins viso proceso administravimą, bus galima efektyviau perskaičiuoti vertes, tikslinti duomenis ir mažinti klaidų tikimybę“, - sako A. Jusas.
Pagrindinis siekis – gerinti klientų patirtį
Registrų centro netolimos ateities planuose – ir tikslas sukurti savo didįjį kalbos modelį, kuris taps įrankiu apdorojant ir analizuojant didelius tekstinių duomenų srautus. Planuojama sukurti lengvai prieinamą vieningą žinių bazę su integruotais pokalbių robotais. Tai leis operatyviai reaguoti į klientų užklausas ir gerinti klientų patirtį.
„Inovacijos yra kertinis Registrų centro strategijos elementas ir integrali vizijos dalis, atspindinti įsipareigojimą siekti nuolatinės pažangos, kuriant pridėtinę vertę visuomenei ir valstybei. Ilgalaikiai įmonės tikslai yra orientuoti į pažangiausių technologijų integravimą ir įveiklinimą, naujų paslaugų kūrimą, užtikrinant aukščiausią jų kokybę ir duomenų saugumą“, - sako Registrų centro vadovas.