„Aston Martin Bulldog“ – radikaliai užkonservuotas greičio rekordas

Reklama publikuota: 2022-01-25
svg svg

1976 metais pradėtas vystyti „Aston Martin Bulldog“ prototipas buvo unikalus tiek savo formomis, tiek pavadinimu. Akivaizdu, kad nei modelio dizainas, nei greitis neprimena mažo ir nerangaus buldogo. Tuometinis „Aston Martin“ vadovas Alanas Curtisas tarnavo Škotų aviacijoje, kur skraidė „Bulldog“ lėktuvu. Tai ir įkvėpė jį vieną įdomiausių „Aston Martin“ modelių pavadinti būtent taip. Įdomu, kad gamykloje jis buvo vadinamas kodiniu pavadinimu K9, kuris buvo aliuzija į robotą šunį iš kultinio britų televizijos serialo „Doctor Who“.

Radikalios linijos 

Jei šiandien vien „Aston Martin Bulldog“ pavadinimas nusipelno visos pastraipos, tai 1978 metais jame panaudotos technologijos ir dizainas būtų įkvėpęs mokslinės fantastikos knygą. Jo griežtas ir aštrias formas brėžė Williamas Townsas, kuris vėliau jas perkėlė į vieną prabangiausių „Lagonda“ modelių. „Aston Martin Bulldog“ priekis priminė pleištą, todėl čia buvo sunku rasti vietos priekiniams žibintams. Jie atsirado visiškai netradicinėje vietoje – po specialiu dangčiu automobilio priekyje. 

Nesitikėkite, kad į tokios keistos išvaizdos automobilį įlipsite standartiniu būdu. Dėl mažesnio oro pasipriešinimo „Aston Martin Bulldog“ buvo tik apie metro aukščio. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl „Aston Martin“ inžinieriai pasirinko plačiai į viršų atveriamas duris. Viduje jis galėjo pasigirti itin erdviu ir prabangiu salonu su riešutmedžio apdaila. Čia taip pat dominavo griežtos ir futuristiškos linijos.

 Didžiausia tų laikų inovacija – keli LCD skaitmeniniai ekranai ir atbulinio vaizdo kamera su ekranu salone. Šiandien toks sakinys gali kelti šypseną, bet aštuntajame dešimtyje retas automobilis turėjo diskinius stabdžius, vairo stiprintuvą, o ABS sistema dar tik skynėsi kelią serijinės gamybos link. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1

Iki šiol nematytas greitis 

Taip, „Aston Martin Bulldog“ kaip ir visi gamintojo automobiliai priminė meno kūrinį, tačiau jo tikslas pasaulyje buvo visai kitas. Jis turėjo tapti pirmuoju serijiniu automobiliu, pasiekusiu 322 km/val. greitį. Po jo ekstravagantiška išvaizda slėpėsi naujausi automobilių inžinerijos laimėjimai šiam tikslui pasiekti. Visų pirma, „Aston Martin Bulldog“ neturėjo įprasto kėbulo. Automobilis buvo pagamintas iš vamzdelinės konstrukcijos, kuri leidžia ženkliai taupyti svorį ir neprarasti standumo. Šiandien toks sprendimas naudojamas tik pažangiausiuose žiedinio automobilių sporto boliduose. 

Akivaizdu, kad mažo oro pasipriešinimo ir lengvos konstrukcijos nebūtų užtekę greičio rekordui pasiekti. Todėl į „Aston Martin Bulldog“ buvo montuojamas galingiausias tuometinis gamintojo variklis – 5,3 litro V8 su dviem masyviomis turbinomis. Oficialiai jis generavo 600 AG galią, tačiau „Aston Martin“ prasitarė, jog bandymu metu pavyko „išspausti“ 700 AG, o tai teoriškai leido automobiliui pasiekti 381 km/val. greitį. 

Keli dešimtmečiai tylos 

Kaip ir didžiojoje dalyje ambicingų projektų, „Aston Martin Bulldog“ vystymas pradėjo kainuoti daugiau nei buvo planuota. Svarbu suprasti, kad tuo pačiu metu gamintojas kūrė „Lagonda“ modelį, kuris buvo geriau pritaikytas didesniam klientų ratui ir, savaime suprantama, turėjo būti pelningesnis. Dar 1979 metais pirmųjų bandymu metu „Aston Martin Bulldog“ pavyko pasiekti 307 km/val. greitį ir visai netrukus šis projektas buvo sustabdytas. Tuo tarpu tuometinis „Aston Martin“ vadovas Victoras Gauntlettas prototipą pardavė. 

Po kelių metų absoliučiai vienetinį ir veikiantį prototipą įsigijo kolekcionierius iš Artimųjų Rytų. Nepaisant savo unikalumo „Aston Martin Bulldog“ buvo perdažytas iš sidabrinio į žalsvą, o originalų rudą saloną pakeitė šviesus. Praėjo keli dešimtmečiai ir 2020 metais šį modelį viename aukcione įsigijo kolekcionierius iš JAV. Laimei jis puikiai pažinojo Victoro Gauntletto sūnų Richardą, todėl pasiūlė „Aston Martin Bulldog“ restauruoti ir atstatyti originalią jo išvaizdą. 

Kitokia restauracija 

Labai greitai buvo nuspręsta, kad tai turi būti ne tik kosmetinė restauracija. R. Gauntlettas nusprendė pasinaudoti tokia unikalia galimybe ir suteikti „Aston Martin Bulldog“ antrą šansą siekiant 322 km/val. greičio. Modeliui buvo sumontuotos naujos, bet identiškos originalioms turbinos ir hidraulinė pakaba, kuri dėl aerodinamikos gali nuleisti automobiliu žemiau. Be jokios abejonės buvo atkurtos originalios salono ir kėbulo spalvos. 

Pandemija gerokai pristabdė „Aston Martin Bulldog“ restauracijos procesą, tačiau praėjusių metų lapkritį pavyko surengti pirmąjį greičio bandymą. Tiesa, jis buvo skirtas ne rekordui pasiekti, bet gerai „iškratyti“ automobilį, kad būtų surastos silpniausios vietos ir ištaisytos mažos klaidos. 

nuotrauka::2

Pirmasis pasispardymas 

Karališkojo laivyno oro uoste „Aston Martin Bulldog“ pasiekė 260 km/ val. greitį. Taip, tai gerokai mažiau nei pirminis tikslas, tačiau automobilis kelis dešimtmečius buvo laikomas sandėlyje. Taip pat, inžinieriai šiam bandymui gerokai sumažino galią, o tą dieną putė stiprūs šoniniai gūsiai. 

Tai buvo paskutinis bandymas prieš greičio rekordo siekimą. „Aston Martin“ dar šiais metais planuoja prie „Aston Martin Bulldog“ vairo pasodinti legendinį ilgų distancijų lenktynininką Darenną Turnerį, kuris bandys išvystyti 322 km/val. greitį. Net jei ir nepavyktų įgyvendinti šio tikslo, vienas dalykas lieka aiškus. Net ir po 43 metų „Aston Martin Bulldog“ išlieka vienas įspūdingiausių automobilių pasaulyje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„V12 Vantage“ – paskutinė tokia simfonija „Aston Martin“ istorijoje Verslo tribūna

Daugiau nei 15 metų „V12 Vantage“ modelis simbolizavo pamatinį „Aston Martin“ principą – besąlygišką aistrą...

„Aston Martin“ atskleidė, kaip atrodys jų F1 bolidas 2022 metų sezone Verslo tribūna 1

Likus mėnesiui iki pirmųjų „Formulės 1“ lenktynių „Aston Martin“ savo būstinėje Didžiojoje Britanijoje...

„Aston Martin DBX707“ – galingiausias prabangus SUV Verslo tribūna 2

Greičiausias. Galingiausias. Ir itin dinamiškas. Į tokius epitetus pretenduoja naujasis „Aston Martin...

„Aston Martin Bulldog“ – radikaliai užkonservuotas greičio rekordas Verslo tribūna

1976 metais pradėtas vystyti „Aston Martin Bulldog“ prototipas buvo unikalus tiek savo formomis, tiek...

„Aston Martin V12 Vanquish“ – kai vidinis grožis svarbiausia Verslo tribūna 1

2001 metai. „Apple“ pristato pirmąjį „iPod“, internete pasirodo Vikipedija, „Skamp“ laimi tryliktą vietą...

„Vantage“ – sėlinantis plėšrūnas „Aston Martin“ pavidale Verslo tribūna

„Vantage“ vardas „Aston Martin“ gamoje jau daugiau nei 7 dešimtmečius reiškia grynakraujus sportinius...

„Aston Martin“ šlovės valanda naujausioje Bondiados dalyje Verslo tribūna

Garsiausias automobilis pasaulyje. Taip po 1964 metų debiuto Džeimso Bondo filme „Auksapirštis“ buvo...

„Aston Martin DBX“: prabanga nuo švaraus lapo Verslo tribūna

Kiekvienas „Aston Martin“ modelis išsiskiria savo elegantišku ir tuo pačiu drąsiu dizainu bei prabangiu...

„Aston Martin Valhalla“ – F1 technologijos persikelia į gatves Verslo tribūna 4

2021 metai „Aston Martin“ istorijoje ką tik tapo dar ryškesni. Kompanija pradėjo atsinaujinti, grįžo į F1...

„Aston Martin by Q“ – itin asmeniškos unikalumo paieškos Verslo tribūna

Q raidė „Aston Martin“ pasaulyje reiškia auksinį individualizuotų automobilių standartą. Čia drąsūs klientai...

Riboto leidimo „Aston Martin V12 Speedster  DBR1“ dramatiškas būdas prisiminti praeitį Verslo tribūna

Prisimindami savo įspūdingus pasiekimus žymiausių lenktynių trasose, „Aston Martin“ išleido riboto leidimo...

„Aston Martin“ DBX: SUV su sportinio automobilio dvasia Verslo tribūna 5

„Aston Martin“ ilgiau nei šimtmetį gamino išskirtinai tik prestižinius sportinius automobilius. Tačiau...

„Aston Martin Valkyrie“ – „Formulės - 1“ technologijos serijiniame automobilyje Verslo tribūna 1

Labai nedidelė dalis žmonių gali patirti, ką reiškia važiuoti milžiniškais greičiais ir posūkiuose patirti...

Nauja „Aston Martin“ era: grįžimas į „Formulę-1“ Verslo tribūna 2

Kurti lenktyninius automobilius ir nugalėti – būtent toks tikslas daugiau nei prieš 100 metų įkvėpė sukurti...

Laisvalaikis
2021.05.03
„Aston Martin“ istorija: nuo meilės lenktynėms iki populiarumo kino ekranuose Verslo tribūna

„Nuo pat pirmų savo gyvavimo dienų „Aston Martin“ automobilių entuziastus nuolat džiugino  išskirtiniais bei...

Paslaugos
2021.04.27
Lietuvoje duris atvers pirmoji oficiali „Aston Martin“ atstovybė Verslo tribūna

Sportinių ir sofistikuotų automobilių mylėtojai Lietuvoje sulaukė gerų žinių. Gegužę „Quadrum“ verslo centre...

Paslaugos
2021.04.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku