Permainos prekių ženklų įstatyme
Pokyčiai pirmiausiai atvers duris elektroniniam dokumentų teikimui, tuo pačiu tai padės supaprastinti kai kurias prekių ženklų registravimo proceso grandis. Belaukiant pilno elektroninio paraiškų padavimo galimybės įgyvendinimo, pakeitimai palengvins paraiškos prekių ženklui registruoti padavimą – nebus reikalaujama kartu su prašymu pateikti ir mokesčio sumokėjimą patvirtinantį dokumentą – pareiškėjas tai galės padaryti per 1 mėnesį.
Tuo tarpu jo prekių ženklui bus taikoma laikina apsauga nuo paraiškos padavimo dienos. Kita vertus, mokesčio sumokėjimo atidėjimo galimybė iš pareiškėjų pareikalaus atidumo, nes, jeigu mokestis nebus sumokėtas laiku, paraiška bus pripažinta nepateikta.
Įstatymo pakeitimai turės įtakos ir apeliacijų bei protestų nagrinėjimo tvarkai. Į naują LR Prekių ženklų įstatymo redakciją buvo perkeltos pagrindinės jau nuo 2010 m. pradžios galiojančių Apeliacijų ir protestų nagrinėjimo taisyklių nuostatos, numatančios, kad protestai ir apeliacijos paprastai yra nagrinėjami raštu suinteresuotoms šalims posėdžiuose nedalyvaujant. Visgi yra numatyta, kad išimties tvarka ginčai gali būti nagrinėjami žodinio proceso tvarka, atsižvelgiant į aplinkybes. Tačiau esminė naujovė – panaikinta galimybė prašyti LR Valstybinį patentų biurą 2 mėnesiams pratęsti terminą atsakymui į protestą pateikti. Nuo šiol protestuojamo prekių ženklo savininkas turės suspėti tai padaryti per 3 mėnesius nuo protesto išsiuntimo dienos, o tarptautinės registracijos savininkas – per 5 mėnesius.
Pokyčių atsiras ir prekių ženklų perdavimo procese. Galimybė perduoti tiek pareikštą registruoti, tiek jau įregistruotą prekių ženklą nesikeis. Įstatymas papildytas išlyga, kad teisė į prekių ženklą negali būti perduota, jeigu perdavus teisę į pareikštą registruoti ar įregistruotą ženklą šis ženklas galėtų suklaidinti visuomenę (pavyzdžiui, dėl prekių ir (ar) paslaugų rūšies, kokybės ar geografinės kilmės). Taip pat jei jo savininkas turėtų gauti LR Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka išduotą leidimą naudoti Lietuvos Respublikos oficialųjį ar tradicinį (trumpąjį) valstybės pavadinimą, herbą, vėliavą ar kitus valstybės heraldikos objektus, garantinius ir prabos ženklus, antspaudus, pasižymėjimo ar apdovanojimo ženklus.
Sutikimo reikia ir iš kitų valstybių ar tarptautinių organizacijų kompetentingų institucijų prekių ženkle naudoti valstybių heraldiką, organizacijų emblemas, sutrumpintus ar pilnus pavadinimus.
Atsiras ir naujų sąvokų, pavyzdžiui, atskirtoji paraiška. Praktikoje prekių ženklų „padalinimas“ iki šiol nebuvo aiškiai reglamentuotas. Įstatymo pakeitimai įtvirtino, kad pareiškėjui arba jo atstovui pateikus rašytinį prašymą ir sumokėjus nustatytą mokestį, paraiška, kurioje nurodyti keli prekių ir (ar) paslaugų pavadinimai, gali būti padalyta į pirminę paraišką ir atskirtąją arba kelias atskirtąsias paraiškas.
Atskirtojoje paraiškoje nurodyti prekių ir (ar) paslaugų pavadinimai negali sutapti su pirminėje paraiškoje paliktaisiais arba kitose atskirtosiose paraiškose nurodytais prekių ir (ar) paslaugų pavadinimais. Iki šiol prekių ženklo „padalinimas“ buvo registruojamas kaip dalinis teisių į prekių ženklą perdavimas, už kurį buvo mokamas 400 litų mokestis, tuo tarpu už atskirtąją paraišką arba atskirtą registraciją bus mokamas tik 240 litų mokestis.