Smagiausia akimirka – nustebinti žmogų

„Kempinski Hotel Cathedral Square“ restorane „Telegrafas“ dirbantis Narimantas Miežys geriausiu šalies someljė tapo ketvirtą kartą.
Sudėjus visus 18-a čempionatų, kuriuose jis varžėsi, – Lietuvos, Norvegijos, Baltijos, Europos, pasaulio – įdirbis ir patirtis jau išties nemaži. „Atvirai kalbant, manau, po metų kitų pasitrauksiu iš varžybų – reikia leisti pasirodyti jaunajai kartai, reikia nesavanaudiškai galvoti apie tai, kaip išauginti Europos čempionų“, – kalba p. Narimantas. Jį patį, pripažįsta, į priekį dar neša noras tobulėti, vidinis užsidegimas, kitaip tariant, – aistra.
Vieno recepto nėra
Paklaustas, kas yra svarbiau siekiant tapti čempionu, – teorija ar praktika, pašnekovas sako, kad vieno recepto nėra. Pasak p. Narimanto, šiemet čempionate dalyvavo vieni praktikai, visi dirba restoranuose. Kita vertus, be gerų teorijos žinių į finalą nepateksi, tai rodo Baltijos, Europos, pasaulio čempionatai. „Someljė privalo žinoti, ką parduoda, išmanyti apie vyno gamybos regionus, vynuoges, gamintojus ir tai pritaikyti praktikoje. Taigi, geriausias receptas būtų daug skaityti, daug degustuoti, dekantuoti“, – vardija čempionas.
Restorano veidas
„Viešbučio „Kempinski“ restorane someljė vertinamas galbūt dėl tos priežasties, kad pats „Kempinski“ prasidėjo nuo mažos vyno parduotuvėlės. Maistas ir gėrimai yra mūsų filosofija, dėl to ir dalyvių čempionate iš mūsų restorano buvo daugiausia – keturi. Tačiau apskritai Lietuvoje, kad ir kaip būtų apmaudu, someljė kultūra dar nėra išsikerojusi, restoranų vadovai nelabai supranta, kad someljė gali padidinti jų pajamas“, – kalba p. Narimantas. Kita vertus, priduria pašnekovas, someljė yra restorano veidas ir sykiu su virtuvės šefu atspindi to restorano kultūrą, parodo, kaip restorano šeimininkas rūpinasi svečiais.
„Tikrai ne“, – purto galvą p. Narimantas, tarstelėjus, kad someljė pagrindinis darbas nėra įpiršti svečiui brangaus vyno. Anot jo, someljė užduotis – patenkinti svečio poreikius didinant restorano vadovo pajamas taip, kad svečias vynui išleistų mažiau pinigų, nei tikėjosi ateidamas. Ir sugrįžtų dar kartą.
„Pati smagiausia akimirka, kai nustebini žmogų, parodai, koks gali būti įspūdingas vynas ir koks gali būti geras maisto ir vyno derinys. Labai smagu, kai svečiui, kuris planavo išleisti 50 Eur už vyną, pasiūlau butelį už 40 Eur, ir žmogus lieka patenkintas, padėkoja, kad vynas atitiko jo skonį, puikiai derėjo prie patiekalo ir kainavo mažiau“, – šypteli p. Narimantas.