Panaudoja sukauptą patirtį ir bažnyčios kaimynystę
Šios paslaugos idėją padiktavo šalia viešbučio „Amberton Green“ esanti Palangos bažnyčia, kurioje tuokiasi jaunavedžiai ne tik iš pajūrio, bet ir iš visos Lietuvos.
Dažnai po iškilmingos priesaikos jaunavedžiai ir jų svečiai bažnyčių kieme vaišinasi, ne išimtis – ir Palangos šventovė. Naujo restorano savininkai ilgai nelaukę sumanė savo paslaugas pasiūlyti ir jaunavedžiams, ir vaikus krikštijančioms šeimoms.
„Trumpa šventė bažnyčios kieme – papildomas rūpestis per vestuves ar krikštynas. Į bažnyčios kiemą reikia atsivežti maisto, gėrimų, apgalvoti, kaip visa tai skoningai pateikti. Kai kurie samdo išvažiuojamuosius pobūvius rengiančias įmones, kiti bando suktis patys. O mes esame bažnyčios kaimynystėje, todėl kilo idėja po ceremonijos taure šampano, vieno kąsnio užkandžiais pakviesti pasimėgauti mūsų restorane“, – pasakoja Renata Statkevičienė, viena iš restorano „Kopos“ bendraturčių.
Paslauga žmonėms pasirodė patraukli, ja jau pasinaudojo ne vienų vestuvių ar krikštynų rengėjai, tačiau didžiausio populiarumo tikimasi kitąmet.
„Jaunavedžiai į bažnyčią tartis dėl Santuokos sakramento dažniausiai ateina prieš metus ar pusmetį iki vestuvių. Restoranas atidarytas vasaros pradžioje, vadinasi, dar turime laiko išplėtoti savo paslaugas, pranešti apie jas plačiau. Kitąmet po rimtesnės reklamos tikimės sulaukti daugiau užsakymų“, – kalba p. Statkevičienė ir užsimena, kad sprendimas rinktis jaunavedžių sritį pasiteisino – greta bažnyčios veikiantį restoraną klientai pasirenka ir pagrindiniam vestuvių, krikštynų ar kitos privačios šventės pobūviui rengti.
Bendras klaipėdiečių projektas
Viešbutyje „Amberton Green“ veikiantis restoranas „Kopos“ išsiskiria ir valdančių savininkų gausa. Nors senas lietuviškas posakis byloja, kad su draugais ir artimaisiais turėti finansinių reikalų negalima – draugų nebeliks, o šeima iširs, – dvi klaipėdiečių šeimos tikisi, kad jų bendradarbiavimo pavyzdys bus taisyklės išimtis. „Kopas“ įkūrė Renata ir Audrius Statkevičiai bei Daiva Kunstmonaitė ir jos širdies draugas Remigijus Lupeikis.
Restorano bendraturčiai įsitikinę, kad nuo nesutarimų ir profesinių ginčų geriausiai apsaugo veiklos ir atsakomybės pasiskirstymas. Ponas Statkevičius atsakingas už restorano rinkodarą ir finansus, jo žmona Renata rūpinasi personalo valdymu, p. Kunstmonaitės valdos – virtuvė, valgiaraščio kūrimas ir viskas, kas susiję su virtuve, o p. Lupeikis rūpinasi visais techniniais klausimais.
„Įvairiais restorano valdymo klausimais visi turime savo nuomonę, ne visada lengva rasti optimalų būdą. Todėl esame griežtai nutarę, kad diskutuoti ir reikšti savo nuomonę galime visi, bet galutinis sprendimas būna to, kuris atsakingas už tą sritį“, – pasakoja p. Kunstmonaitė.
Apie finansinius ir turtinius reikalus bendraturčiai daug nekalba: investicijos į naują restoraną siekė per 100.000 Lt, kiekvienai šeimai teko po 50% akcijų.
Restorano patalpas su baldais nuomojasi iš viešbučio. Pagrindinės investicijos: virtuvės įranga, indai, stalo įrankiai.
„Tai nėra pigu, pavyzdžiui, vienos antrojo patiekalo lėkštės kaina prasideda nuo 40 Lt. Kitas dalykas yra darbuotojai – šiuo metu pas mus dirba apie 20 žmonių, jų atlyginimai – taip pat mūsų sąnaudos“, – kalba p. Statkevičienė.
Restorano vyriausiasis virėjas – Vilius Makalauskas, jį restorano bendraturčiai parsiviliojo iš Didžiosios Britanijos. Užsienyje vaikinas taip pat dirbo restoranuose – „Kopoms“ tarptautinė jo patirtis bus į naudą. Restoranas – pirmas bendras klaipėdiečių verslo projektas, tačiau visi jie įsitikinę, kad jis bus sėkmingas. Tiesa, apie investicijų atsipirkimą jie kol kas nekalba, terminų neįvardija – tiesiog per anksti. „Mes su vyru turime didelę verslo valdymo patirtį, aš daug metų esu dirbusi viešbučio vadove. Pusryčių, konferencijų maitinimo organizavimas man daug metų buvo kasdienybė. Daiva daug metų vadovauja Klaipėdoje žinomam restoranui „Skandalas“, turi daug patirties maisto gamybos srityje. Visi suvienijome gerąsias savo patirtis, tad turi pasisekti“, – optimistiškai nusiteikusi p. Statkevičienė.
Vilios ne tik viešbučio svečius
Restoranas „Kopos“ yra viešbutyje, „Amberton Green“ svečiai tam tikrą klientų srautą garantuoja nuolat. Verslininkai tikisi, kad ilgainiui restoraną pamėgs ne tik jie.
„Kiekvienas viešbutyje įsikūręs restoranas pirmiausia išgyvena iš viešbučio svečių, o lankytojus iš gatvės sugeba prisikviesti tik per tam tikrą laiką. Poilsiautojų srauto iš gatvės mes anksčiau ar vėliau tikimės. Jau dabar žmonės pamažu mus atranda, pastebi erdvią lauko terasą Rąžės upelio pakrantėje“, – kalba p. Statkevičius. Ponas Lupeika priduria, kad jau gerą dešimtmetį Palangoje nebuvo atidaryta nė vieno naujo restorano, todėl, jo manymu, žinia apie naują vietą greitai pasklis.
Restorano „Kopos“ bendraturčių tikslas – pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. „Palangoje yra keli restoranai, kurie siūlo puikią kokybę, bet kaina ten labai aukšta. Mūsų siekis – suderinti kainą ir kokybę. Norime tapti atsvara „Palangos“ ir „Vanagupės“ viešbučių restoranams“, – atvirai konkurentus nurodo p. Kunstmonaitė.
Restorano svečiams siūlomas itin platus įvairių pasaulio virtuvių tradicinių patiekalų valgiaraštis. „Iš įvairių šalių virtuvių išrinkome perliukus. Kol kas meniu labai platus, nes norime pažiūrėti, kokius patiekalus labiausiai pamėgs ir įvertins mūsų svečiai, tada valgiaraštį šiek tiek siaurinsime“, – pasakoja p. Statkevičienė.
Ponia Kunstmonaitė priduria, kad tam tikras patiekalų pasirinkimas restorane visada liks: „Šiuo metu populiari tendencija, kai restoranuose siūlomas vos vienas ar du patiekalai ir garsiai šaukiama, kad pasiūla maža, nes gaminama tik iš šviežių produktų. Lyg daugiau patiekalų siūlantys restoranai gamintų ne iš šviežių. Man atrodo, kad, atvirkščiai, pranašumas yra taip sutvarkyti produktų atvežimo logistiką, kad sugebėtum virtuvėje kasdien turėti didelę įvairovę šviežių produktų ir klientams leistum rinktis bent jau iš keleto patiekalų.“
Straipsnis publikuotas vz.lt rubrikoje prenumeratoriams "Premium".