Klaipėdos uostas gavo statybos leidimą pietinės teritorijos plėtrai

„Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtra – tai vienas ambicingiausių mūsų projektų. Jis gerokai išplėstų uosto galimybes ir atvertų naujas investicijų bei partnerystės erdves (...). Siekiame, kad jo naudą pajustų ir žmonės, vandens sporto entuziastai“, – pranešime sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Numatyta, kad vystant pietinę uosto dalį ir planuojant gilinti laivybos kanalą iki 17 metrų, dėl aplinkosaugos pirmiausia turėtų būti suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka, kad nesimaišytų Baltijos jūros ir Kuršių marių vanduo, nesikeistų vandens druskingumas, jo temperatūra, srovės.
Anot A. Latako, projektas atvers galimybes šaliai turėti ne tik modernią pramoginiams laivams ir jachtoms skirtą uosto dalį – mariną, bet ir buriuotojų ugdymo centrą.
Pasak Uosto direkcijos, pietinių vartų kompleksas užims apie 40 hektarų teritoriją, didžiąją jos dalį – 32 ha – akvatorija, kurios gylis sieks 3,5 metro. Jos gilinimo metu iškastas tinkamas gruntas galėtų būti naudojamas paplūdimiams pildyti smėliu.
Komplekso statybą ketinama įgyvendinti keturiais etapais: pirmiausia numatoma įrengti 1,3 kilometro ilgio pietinę ir dalį beveik 1 kilometro ilgio šiaurinės dambos, po to – apie 700 metrų ilgio prieplauką, vėliau – apie 120 metrų ilgio krantinę keltams ir antrą šiaurinės dambos dalį.
Planuojama, kad komplekse galės būti švartuojama apie 500 pramoginių laivų, taip pat numatoma atskira zona vaikų buriavimo mokyklai, irkluotojų įrangai nuleisti į vandenį.
Uosto vartų komplekso projektą parengė bendrovė „Tyrens Lietuva“. Sprendimą dėl projekto įgyvendinimo ketinama priimti išsprendus organizacinius ir finansavimo klausimus.
A. Latako teigimu, visa uosto plėtra į pietinę dalį gali kainuoti apie 0,5 mlrd. Eur, o investicijos atsipirktų per 50 metų.
Pernai Uosto direkcija skelbė, jog uosto plėtrą tikimasi užbaigti iki 2030 metų.