VVKD gamybos bazė: nuo laivų remonto iki Baltijos šalių rekordų

Kauno žiemos uostas (Raudondvario pl. 113) ne tik užtikrina laivų stovėjimą ir remontą, bet ir tapo svarbiu gamybos centru. Pastaraisiais metais VVKD gamybos bazė ypatingai išaugo, paversdamas uostą naujų galimybių šaltiniu. 2023 m. VVKD gavo gamybos kontrolės atitikties sertifikatą bei tarptautinį laivų statybos atestatą iš RINA, kuris galioja visame pasaulio jūrų sektoriuje, atverdamas duris plačiai laivų remonto ir statybos veiklai.
„VVKD įgyti atestatai išplėtė galimybes statyti laivus ir uostų infrastruktūrą mūsų šalyje. Esame jau oficialiai atestuoti gaminti jūriniams laivams metalines konstrukcijas, statyti laivus ir užsiimti jų remontu. Džiaugiamės, kad Lietuvos vidaus vandens laivybą galime plėtoti įvairiapusiškai. Atveriame ne tik naujus kelius, alternatyvas susisiekimo sektoriuje, bet jau esame ir gamybos galimybių dalis“, – teigia VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.

Kauno žiemos uoste įrengta moderni laivų technikos priežiūros gamybinė bazė, kurioje statomos, dokuojamos ir remontuojamos vidaus vandens transporto priemonės, taip pat yra išskirtinis laivų pakėlimo įrenginys – slipas, unikalus savo techniniais pajėgumais – jo pagalba galima iškelti 85 m. ilgio, 12 m. pločio ir iki 600 t svorio laivus. Laivybos sezono pabaigoje VVKD Kaune sulaukia laivų ir iš žemupio, kuriuos remontuoti ir dokuoti laivų savininkams apsimoka labiau negu Klaipėdoje. VVKD kviečia naudotis gamybos skyriaus paslaugomis kaip: laivų, baržų, prieplaukų, pontonų statyba, remontas, techninė priežiūra, taip pat ir dažymo darbai.
.jpg)
Gamybos skyrius jau įrodė savo pajėgumus, sėkmingai atlikdamas didelius užsakymus ir profesionaliai vykdydamas metalo konstrukcijų gamybą, remontą bei metalo apdirbimo darbus. Minima komercinė veikla leidžia užsitikrinti savarankišką finansinį stabilumą, su kuriuo įmonė gali įgyvendinti savo strateginius tikslus: didinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį, atlikti laivybos plėtros darbus ir prisidėti prie tvaresnės logistikos šalyje, tausojančios gamtą ir kuriančios sveikesnę aplinką visiems šalies gyventojams.
Ne vien „upiniai“ gaminiai
.jpg)
VVKD gamybos skyriaus klientų pasitikėjimas vis auga. Smiltynės perkėlai buvo pagamintos ir iš Kauno Nemunu atplukdytas išskirtinis gaminys– VVKD gamybos skyrius pagamintos 52 tonų svorio rampos, skirtos automobiliams įvažiuoti/nuvažiuoti į/iš kelto į Smiltynės perkėlą. Pagamintos rampos – tai pirmosios tokio dydžio konstrukcijos Jūrų uosto direkcijai pagamintos Kaune.
„Džiugu, kai įvyksta dviejų giminingų, to paties sektoriaus įmonių sinergija. Senieji krantinių tilteliai, statyti dar 1983 m., buvo fiziškai susidėvėję ir nebeatitiko nūdienos poreikių. Naujieji krantinių tilteliai, pagaminti Kaune, garantuos saugesnes bei greitesnes keltų pakrovimo/ iškrovimo operacijas, bus pilnai pritaikyti pateikimui į keltą individualių poreikių turintiems žmonėms. Tikimės, kad šis projektas su Vidaus vandens kelių direkcija, nėra paskutinis“, – teigia AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.
VVKD investavo savo komercines lėšas ir gamybos skyriaus specialistų rankomis pagamino 5 degalines ant vandens, kurios tapo didele naujove ir patogumu keleivinės ir pramoginės laivybos dalyviams. Degalinės Kaune, Jurbarke, Svencelėje ir Nidoje veikia jau nuo 2022 metų. Visi norintys pasipildyti benzino ar dyzelino, gali tai padaryti degalinėse ant vandens neišlipę ant kranto, atsiskaitant bankine kortele.

Minimos degalinės yra unikalios savo projektu: atsižvelgiant į aplinkosauginius reikalavimus, degalinės buvo projektuojamos kaip vandens transporto priemonės, todėl yra lengvai transportuojamos. Pastačius degalines Kauno uoste, visos jos nuplukdytos į uostus vandens keliais. Kiekvienoje degalinėje sumontuota talpa, kuri padalinta į dvi dalis, talpinančias 7 m3 benzino ir 3 m3 dyzelino kuro, todėl kiekvienas gali lengvai užsipilti jam tinkančios kuro rūšies. VVKD planuoja didinti degalinių skaičių, pagal savivaldybių ir privačių uostų poreikius.
Didžiausia barža Baltijos šalyse ir kiti rekordai

Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu tarp Klaipėdos ir Kauno bei tam trūkstant pajėgumų, VVKD pati ėmėsi statyti naują baržą. 1800 tonų keliamosios galios barža buvo 2023-2024 metais pastatyta VVKD Kauno žiemos uoste. Vandens transporto priemonę pagamino VVKD specialistai pagal Vakarų laivų gamyklos grupei priklausančios įmonės „Western Baltic Engineering“ projektą. Gegužės mėnesį barža Kauno Žiemos uoste buvo nuleista į vandenį.
Nepaisant to, kad daugiau nei 75 m ilgio ir 16 m pločio baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, jos galimas tonažas įspūdingas – 1300 tonų grūdų ar kitų birių medžiagų. Jei krovinys transportuojamas konteineriais, „Nemunas Lines“ gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Palyginimui tai 25-ių (70t) traukinių vagonų ar net 75-ių (24t) vilkikų krovos pajėgumai.

VVKD specialistų rankomis iš esmės modernizuojamas ir motorlaivis „Žuvintas“, skirtas krovininei laivybai, kuris turės modernius, ekonomiškus variklius, kilnojamą vairinę, užtikrinančią praplaukimą pro itin žemą Karalienės Luizės tiltą. Modernizuotam laive visiškai atnaujinta elektros instaliacija, sudėtos šiuolaikiškos radiolokacinės-navigacinės sistemos. Įgulos nariai džiaugiasi moderniomis sąlygomis. Šis laivas pritaikytas stumti 1800 t keliamosios galios baržą, greitis pasroviui numatytas 14-15 km/val.
„Stiprinant vidaus laivybą, VVKD rodo lyderystę ir savo pajėgumais pastatė didžiausią baržą, atnaujina turimą laivyną ir jau netrukus paskelbs konkursą dėl pirmojo elektrinio laivo įsigijimo. Planuojame sukurti modernią transporto grandinę, apimančią 6 elektrinius laivus-stūmikus, 12 nesavaeigių baržų bei naują uostų infrastruktūrą, taip užtikrindami tvarios ir efektyvios logistikos plėtrą Lietuvoje“,– sakoVVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
