Darbas iš namų persikelia prie jūros: kaip užtikrinti darbuotojų produktyvumą?
Jei prieš keletą metų, vienai didžiausių Lietuvos telekomunikacijos įmonių įteisinus „darbostogų“ terminą specialistai komentavo apie darbo rinkos pokyčius, šiuo metu tokie teiginiai jau nėra naujiena. Net ir mažmeninės prekybos centrams darbo skelbimuose pradėjus siūlyti galimybę tamsiausią žiemos mėnesį praleisti Tenerifėje įmonėms teko ieškoti kitų būdų, kaip sukurti vertę hibridiniu darbo modeliu dirbantiems specialistams.
Vienas iš naujų atradimų - pastaruoju metu populiarėjantis naujas darbostogų modelis – kai darbdaviai renkasi visam sezonui išsinuomoti nuotolines darbo vietas Lietuvos pajūryje esančiose bendrystės erdvėse ir suteikti darbuotojams galimybę džiaugtis ne tik hibridinio darbo modelio teikiamu lankstumu, bet ir Lietuvos pajūrio teikiamais privalumais.
Sulaukia vis daugiau dėmesio
Vienos iš Palangoje įsikūrusių bendrystės erdvių „3o – Out of Office“ vadovas Martynas Rimavičius teigia, kad šeštosios vasaros sulaukusiai darbo erdvei teko prisitaikyti prie nuolat kintančių darbuotojų ir įmonių poreikių.
„Prieš 6 metus atvėrę „Out of Office“ duris klientams, daugiausiai tikėjomės sulaukti laisvai samdomų, savarankišką veiklą vykdančių specialistų. Visgi bėgant metams vis daugiau dėmesio sulaukėme ir iš didžiųjų įmonių, kurios ieškojo galimybių leisti darbuotojams vasaros metu mėgautis pajūriu Palangoje. Šiuo metu apytiksliai vos kas dešimtą mūsų turimą darbo vietą užpildo freelanceriai“, – pasakojo M. Rimavičius.
Bendradarbystės erdvės vadovo teigimu, darbas iš paplūdimio nėra naujiena, tačiau laikinų darbo vietų pajūryje ieškančios įmonės pirmiausiai ieško saugios, jų poreikius atitinkančios infrastruktūros, patikimo interneto ryšio bei produktyvios aplinkos.
„Nors mūsų pavadinimas ir yra „Out of Office“, itin daug dėmesio skiriame savo teikiamoms paslaugoms, kad jos kokybe prilygtų darbui biure, – akcentuoja M. Rimavičius, – Skirtingai nei būnant paplūdimyje ar viešbutyje, įmonėms labai svarbu, kad jų darbuotoją bendradarbystės erdvėje, nesvarbu, ar jis sėdėtų ant žolės, ar suptųsi hamake, pasiektų toks pat spartus internetas, kaip ir jo biure Vilniuje ar Kaune.“
„Įmonėms didelis privalumas, kad mes galime pasiūlyti sprendimus, pritaikytus asmeniškai jiems, pagal esamus poreikius – pavyzdžiui, šiuo metu turime įmonę, visai vasarai išsinuomavusią tris visiškai jiems pritaikytas darbo vietas, įskaitant ir specialius monitorius, atskirus darbo stalus. Būna, kiti klientai mieliau renkasi galimybę savaitei rezervuoti darbo stalus atviroje erdvėje ar tiesiog užsirezervuoja 30 darbo dienų, išdėstytų visu vasaros laikotarpiu“, – paaiškina M. Rimavičius.

Tik biurų Klaipėdoje vasarą neužtenka
Klaipėdoje įsikūrusios erdvės „Lighthouse Hub“ vadovė Gintarė Selenytė pastebi, kad vasaros laikotarpiui darbo vietas nuomojasi net ir įmonės, turinčios padalinių Klaipėdoje.
„Vis daugiau žmonių dirba hibridiniu ar nuotoliniu būdu, tad tokia koncepcija, kai įmonės išperka kelias darbo vietas darbostogaujantiems, šiuo metu itin populiarėja. Sulaukiame vis daugiau įmonių užklausų apie galimybes tokį modelį pritaikyti. Pasitaiko ir atvejų, kai Klaipėdoje biurą turinčios kompanijos vasarą daug gausiau perkelia darbuotojus prie jūros, išnaudodami esamų erdvių privalumus bei galimybes“, – teigė G. Selenytė.
„Šie sprendimai įmonėms patogūs, mat erdvės joms padeda išspręsti kylančius administracinius iššūkius, taip pat pasirūpina ir darbuotojais laisvu jų laisvu laiku , – pasakojo G. Selenytė, – Bendrystės erdvėje esame ne kartą organizavę įvairius komandinius užsiėmimus, alaus degustacijas, mokymus plaukti banglentėmis ar kitas veiklas. Turime subūrę ir profesionalių lektorių komandą,, leidžiančią pagilinti žinias specifinėse temose.“
„Žinoma, išsiskiriame ir tuo, kad įmonėms „Lighthouse Hub“ galime pasiūlyti ne tik erdvę darbui, tačiau ir gyvenamąsias erdves, susitikimams pritaikytas konferencijų sales ar privatų sporto klubą – tai taip pat pagerina darbuotojų laiką Klaipėdoje. Didelis tokių erdvių privalumas, be abejo, yra ir čia susibūrusi, bendruomenė, leidžianti išplėsti naudingų, profesinių pažinčių ratą, o tai ypač aktualu čia dažnai apsistojantiems freelanceriams“, – pasakojo „Lighthouse Hub“ vadovė.

Padeda šiuolaikiniai technologiniai sprendimai
Tiek „Out of Office“, tiek „Lighthouse Hub“ bendrystės erdvės naudoja Lietuvoje sukurtą išmanų biurų valdymo sprendimą „Flanco“, kuris leidžia modernioms darbo erdvėms patogiau išnaudoti šiuolaikinius hibridinio darbo privalumus ir palengvina administratorių kasdienybę. „Flanco“ vadovo ir bendrasavininko Mindaugo Juškos teigimu, šios technologijos itin palengvina bendrų erdvių administravimą tiek savininkams, tiek įmonėms, norinčioms išsinuomoti darbo vietą pajūryje.
„Įmonės, jau naudojančios vieną iš „Flanco“ produktų, gali labai lengvai susikurti papildomą nuotolinį biurą vienoje iš bendrystės erdvių, taip leidžiant darbuotojams rezervuoti erdves planuojamoms darbostogoms. Visa tai galima atlikti itin paprastai, o visą administracinį darbą atliks „Flanco“, – teigė M. Juška.
„Mūsų kuriami išmanūs sprendimai leidžia ne tik sutaupyti laiko bei pastangų organizuojant darbą nuotoliniu būdu, tačiau ir patogiai rezervuoti reikiamą inventorių, erdves, kambarius susitikimams. Visi šie duomenys taip pat realiu laiku leidžia stebėti bei įvertinti biuro erdvių, inventoriaus užimtumą ir pagal tai priimti sprendimus ar optimizuoti resursus. Remiantis mūsų turima patirtimi, efektyviai savo erdves planuojančios, hibridinį darbo modelį taikančios įmonės gali sutaupyti net kelis tūkstančius eurų kasmet“, – daugiau apie „Flanco“ pasakojo M. Juška.
Flanco - tai 2019 m. sukurta erdvių valdymo platforma, skirta sklandžiam ir efektyviam pastatų, biurų ir kitų darbo erdvių administravimui. Šiuo metu įmonė padeda valdyti daugiau nei 500 tūkst. kvadratinių metrų ir aptarnauja daugiau nei 50 tūkst. vartotojų didžiausiuose šalies biuruose, komerciniuose pastatuose, bendrystės bei co-living erdvėse Baltijos šalyse.