2022-11-26 14:30

Verslo nežinomybės šešėlis iš Kinijos, pandemija ir karas: kaip pamatyti galimybes

Wongo („AP Photo“ / „Scanpix“), Efremo Lukatsky (AP/ „Scanpix“) ir VŽ nuotraukų koliažas.
Wongo („AP Photo“ / „Scanpix“), Efremo Lukatsky (AP/ „Scanpix“) ir VŽ nuotraukų koliažas.
Kai užklumpa pandemija, Kinija nutraukia importą ar prasideda karas, verslo sprendimų priėmimas apsunksta. VŽ kalbinti vadovai sutinka, kad tokiomis sąlygomis randasi daugiau pagundų sprendimus atidėti, bet neveiklumas nedovanotinas, nes verslas, kuris su krize nesusiduria, apsukų nemažina. Todėl vienintelis kelias priekin – ieškoti naujų verslo galimybių, kurios krizėje ir nežinioje užgimsta sunkiau nei visada.

Kęstutis Jasiūnas, lazerių bendrovės „Ekspla“ generalinis direktorius, pasakojo, kad krizės sąlygomis – ar tai būtų pašliję prekybos santykiai su Kinija, ar karantinas, ar karas Ukrainoje – svarbu išlikti kūrybiškiems ir lanksčiai priimti galimą verslo strategijos pakeitimą.

Kai Kinija pernai pradėjo taikyti lietuviškų prekių embargą, teko atsisakyti kai kurių produktų gamybos ir ieškoti naujų klientų. Tą patį teko daryti ir per pandemiją, kai užsakymų nebepateikė vieni didžiausių klientų – mokslo centrai.

52795
130817
52791