Investavimas į darbuotojų sveikatinimą – lengvai ir greitai
RAND Health[1] 2020 m. ataskaita rodo, kad vienas euras, investuotas į darbuotojų sveikatinimą (nuo maisto papildų iki svorio kontrolės ar psichinės sveikatos programų), grįžta trimis eurais. Tokios programos padidina darbuotojų pasitenkinimą ir produktyvumą, sumažina nuostolius dėl ligos. Tuo tarpu gyvenimo būdo keitimo programų grąža siekia kelis kartus mažiau ir jos laukti darbdaviui reikia gerokai ilgiau.
Tyrimas rodo, kad būtent imuniteto stiprinimo programos, o ne masažai ar fizinio aktyvumo (kaip kad sporto klubų abonementai) realiai prisideda prie darbdavių kaštų taupymo. Tikėtina, kad būtent holistinis motyvacinis paketas – maisto papildai ir kitos su sveiko gyvenimo būdo įpročiais susijusios priemonės – duoda didžiausią efektą, motyvuoja darbuotojus, didina jų produktyvumą ir mažina sergamumą.
Lietuvoje „Orkla Care“ įdiegė naujovę darbdaviams – dabar internetu įmonių atstovai gali rinktis iš tokių sveikatinimo programų kaip imunitetas ir bendroji sveikata, protinė veikla, vyresniems žmonėms skirta programa, papildai sportuojantiems arba fiziškai dirbantiems darbuotojams ar papildai grožiui, dovanos partneriams / darbuotojams arba sveiki užkandžiai į biurą.
Kiekviename iš pasiūlymų suporuoti kelių preparatų deriniai, turintys sveikatinantį poveikį esant konkrečiai būklei. Mėnesio biudžetas, kurį įmonė gali skirti darbuotojui ar verslo partneriui, prasideda nuo 7 Eur (būtų skiriamas vienos rūšies maisto papildas), tačiau rekomenduojama mėnesiui skirti bent 10–15 Eur. Tokiu atveju galima įsigyti kelis vienas kitą papildančius preparatus. Kai kurie rinkiniai kainuoja 30 Eur ir daugiau – juose esančių produktų kiekio paprastai pakanka ilgesniam nei vieno mėnesio laikotarpiui arba jie tinka visai šeimai.
Darbdavys papildų pasirinkimą gali perleisti ir darbuotojui. Tokiu atveju už darbdavio skirtą sumą maisto papildus renkasi pats dirbantysis, o jo pasirinkimai lieka konfidencialūs.
Lengva išsirinkti
„Startuojame su naujiena Lietuvoje – el. parduotuvės įskiepiu verslui (B2B), kuris leidžia patogiai numatomo skirti biudžeto ribose išsirinkti dominančią sveikatinimo kryptį ir joje esančius preparatus – nereikia gaišti laiko papildomai domėtis apie vitaminų poveikį ar jų derinimą, – pažymi Aliona Vaitkienė, UAB „Orkla Care“ svarbių klientų vadovė.
Produktai sugrupuoti į kelias programas:
- Imunitetui ir bendrai sveikatai
- Protinei veiklai
- Aktyviems, sportuojantiems ar fiziškai dirbantiems darbuotojams
- Papildai grožiui – moteriškam kolektyvui
- Produktai vyresnio amžiaus darbuotojams
- Sveiki užkandžiai į biurą
- Dovanos verslo partneriams ar kolektyvui
„Vitaminus turėtume vartoti bent jau penkis tamsesnius metų mėnesius, – apie imuninės sistemos stiprinimą kalba A. Vaitkienė. – Kai baigiasi šviežios daržovės, savo racioną vėl reiktų papildyti vitaminais.“ Anot Pasaulio sveikatos organizacijos, mes per mažai valgome jūrinės žuvies ir dažnai sergame širdies ligomis, todėl žuvų taukus – omega-3 – turėtume vartoti visus metus be pertraukų.
„Imuninės sistemos stiprinimo programas renkasi ne tik tos įmonės, kurių darbuotojai dirba lauko sąlygomis, bet ir tos, kur vyrauja sėdimą darbą dirbantys darbuotojai. Ne vien dėl pandemijos aktualu investuoti į imuniteto stiprinimą, daug įmonių yra įsivardinusios, kiek rūpesčio joms sukelia darbuotojų pakaitumo ar pavadavimo iššūkiai, atsirandantys dėl sezoninių ligų“, – pasakoja A. Vaitkienė.
Daugėja įtampą patiriančių darbuotojų
Įmonių kolektyvai susiduria su skirtingais iššūkiais. Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai rodo, kad 85% dirbančiųjų patiria dažną ar nuolatinį stresą. Tai nebepriklauso nuo amžiaus – nerimas ar nemiga vis dažniau kankina ir jaunąją kartą. Tokiais atvejais emocinę pusiausvyrą gali padėti subalansuoti augalinių ekstraktų deriniai su vitaminais.
Įmonė gali pasirinkti, kokį biudžetą skirs kolektyvui. Darbdavys taip pat pasirinkimo teisę gali perleisti darbuotojui. Tokiu atveju kiekvienas komandos narys gauna savo kodą ir gali įsigyti maisto papildų už jam įmonės mėnesiui paskirtą sumą. Jeigu darbuotojas nori šiam tikslui išleisti daugiau, gali primokėti pats. Pasibaigus mėnesiui įmonė sudengia bendrą visų darbuotojų išleistą sumą. Papildų nebūtina pirkti kas mėnesį – jų galima įsigyti iš karto keliems mėnesiams ar dar ilgesniam laikui.
Tokios sveikatinimo programos sumažina įmonių kaštus ar rūpesčius dėl sezoninių ligų metu kylančių pavadavimo ar pakaitumo iššūkių, sulėtėjusio darbo.
Investavimas į streso ar nemigos prevenciją prisideda ne tik prie darbuotojų motyvacijos, bet ir kuria emocinį ryšį. Tai geras būdas parodyti darbuotojams, kad jų savijauta darbdaviui yra svarbi.
Šventiniams periodams „Orkla Care Verslui“ siūlo rinktis „sveikatos linkėjimus“ – maisto papildus kaip dovanas verslo partneriams ir darbuotojams.
Viena iš lyderių
„Orkla Care“ yra viena pirmaujančių maisto papildų rinkos lyderių Skandinavijos ir Baltijos šalyse. Bendrovė puoselėja tvarumo idėjas ir patenka tarp pažangiausių pasaulio organizacijų. Įmonės gaminami produktai atitinka pačius griežčiausius kokybės reikalavimus, visos dozės yra saugios, nuolat investuojama į inovacijų kūrimą. Be rinkos lyderių – norvegiškų omega-3 maisto papildų „Moller‘s“ ir daniškų vitaminų sistemų „Livol“ – „Orkla Care“ produktų portfelyje taip pat yra namų ir kūno priežiūros produktų, svorio kontrolės ir sportuojantiems skirtų prekės ženklų. Viską be tarpininkų galima patogiai įsigyti el. parduotuvėje https://verslui.careshop.lt/
[1] https://www.rand.org/research.html