Spartus „Orbio World” startuolio augimas paskatino investicijų Lietuvoje planus

Pasak vieno iš „Orbio World” savininkų Mariaus Buzaičio, kompanijų susijungimas yra savaime suprantamas žingsnis, kuris ne tik sustiprins Lietuvos pozicijas pasaulinės e-komercijos žemėlapyje, bet ir atvers darbo galimybes įvairių sričių – IT, rinkodaros, komunikacijos – profesionalams mūsų šalyje. „Ekomlita“ iki šiol užsiėmė produktų vystymu, o „YNOT Media“ – reklama, todėl susijungimas buvo tikrai logiška seka, siekiant aukšto lygio produktų kūrimo tęstinumo globaliose rinkose“, – M. Buzaičiui antrino kitas „Orbio World” savininkas Andrius Valatka.

Ekomlita“ Lietuvoje prekybos nevysto, todėl galutiniams klientams yra mažai žinoma. „Tačiau pasauliniu mastu esame pakankamai dideli: 2021 m. turėjome daugiau nei 2 mln. klientų daugelyje pasaulio šalių, o per nepilnus dvejus įmonės veiklos metus – per 5 mln. Jei skaičiuotume Baltijos šalių mastu, praktiškai kiekvienas gyventojas būtų įsigijęs nors vieną iš mūsų kuriamų produktų ir bent šiek tiek pakeitęs savo gyvenimą“, – teigė T. Mačernis ir paaiškino: „iš tikrųjų Lietuvoje nieko neparduodame, užsiimame paslaugų eksportu“.
Grožio ir sveikatingumo, elektronikos bei namų apyvokos produktus kurianti „Orbio World“ yra žinoma milijonams klientų iš daugiau kaip 190 pasaulio šalių. „Nors jau esame padėję tvirtus pamatus Europoje bei Amerikoje, siekiame tolesnės plėtros ir kituose kontinentuose, tarp jų – įsitvirtinimo Azijos rinkoje, o iki 2025 m. norime tapti globaliai atpažįstamu prekės ženklu” – ambicingų planų neslėpė M. Buzaitis.

„Tiesa, prieš pandemiją dirbome su kelionių, mobilumo produktais, kurie klientams staiga tapo mažiau aktualūs. Pardavimai ėmė mažėti, tačiau 2020 metais pavyko sėkmingai įeiti į sveikatingumo, grožio produktų kategorijas, kurios šiuo metu e-prekyboje dominuoja“, – pavyzdį pateikė A.Valatka.
„Karantinas išmokė keistis, greitai adaptuotis. Tai leido pasiekti dar geresnių rezultatų. Pandemijos fone e-komercijos dalis mažmeninėje prekyboje pasaulyje labai išaugo, Lietuvoje ji padvigubėjo. „Mums, e-komercijos įmonei, situacija buvo ir tebėra palanki, matome perspektyvą augti toliau“, – teigė „Ekomlitos“ savininkas.
Nors susijungusios bendrovės yra pakankamai globalios, turi klientų aptarnavimo skyrių Filipinuose su 200 darbuotojų, o logistiką ir prekių sandėlius visame pasaulyje, jų veikla vystoma Lietuvoje. „Lietuva yra mūsų pagrindinis kompetencijų centras“, – pabrėžė M. Buzaitis.
Šiuo metu „Orbio World“ biuruose Vilniuje ir Kaune darbuojasi apie 60 specialistų. „Darbo vietos, ypač gerai apmokamos, Lietuvoje yra labai svarbu. Mes prisidedame prie jų kūrimo ir iki metų pabaigos kompetencijų centrą tikimasi išplėsti iki 100 žmonių“, – tvirtino T. Mačernis.

Jis patikino: pradedant kiekvieno komandos nario ir baigiant „Orbio World” savininkų kompetencijomis skaitmeninės rinkodaros bei produkto vystymo srityje, jos yra labai aukštos. „Bet kuris žmogus, atėjęs pas mus dirbti, pateks į tokią aplinką, į tokią komandą, kurioje galės itin sparčiai tobulėti. Nors mūsų pagrindinis kompetencijų centras yra sukoncentruotas Lietuvoje, tačiau savo sukauptomis praktinėmis žiniomis ir veikimo mastais esame globaliai veikianti organizacija. Darbuotojai skatinami ugdyti įvairias kompetencijas ir organizacijoje augti tiek vertikaliai, tiek ir horizontaliai. Tokia strategija tikrai pasiteisina, nes komandos narių kaita – labai maža, daugelis specialistų dirba nuo įmonių įkūrimo, po 3-5 metus“, – sakė T. Mačernis.

Paklausti, kokioms savybėmis turi pasižymėti pretendentai į „Orbio World“ siūlomas darbo vietas, Andrius ir Marius nesunkiai įvardijo: norintys augti tiek kaip asmenybės, tiek ir kompetencijomis. Taip pat labai svarbu, kad darbuotojų kultūra ir vertybės būtų artimos toms, kuriomis gyvena pati organizacija.
Organizacinę kultūrą bei jos vertybes geriausiai iliustruoja šiuo metu aktyviai vykdomi įvairūs socialiniai projektai: „Orbio vaikai“ ir „Orbio“ akademija. „Remiame vaikus iš socialinės rizikos šeimų Rukloje, dienos centre suteikiame jiems visavertį laisvalaikį ir poilsį, galimybę tobulinti gyvybiškai svarbius socialinius įgūdžius. Šis projektas vykdomas kartu su prezidentės Dalios Grybauskaitės iniciatyva „Už saugią Lietuvą“, – pasakojo A. Valatka.
Verslo bendrasavininkams svarbūs ir išskirtinių gabumų turintys vaikai, todėl įmonė remia vieną KTU gimnazijos klasę. Šiemet jos moksleiviai jau baigs ugdymo įstaigą, tačiau „Orbio World“ paramą gabiems vaikams planuoja tęsti ir toliau.
„Orbio World“ vardu bus tęsiamas ir pernai Kaune didelio susidomėjimo sulaukęs „YNOT Media“ inicijuotas edukacinis „Orbio Academy“ projektas, į kurį įsitraukė svarstantys keisti karjeros kryptį, norintieji atnaujinti žinias ir susipažinti su skaitmeninės rinkodaros principais. „Edukacijų nauda neabejotina, nes mokymai plečia tiek organizatorių, tiek ir dalyvių akiratį. Dalyviams tai puiki galimybė išbandyti save naujose veiklos srityse, o mums, kaip organizacijai, padeda atrasti perspektyvių specialistų, potencialių komandos narių”, – teigė A. Valatka.
Būtent darbuotojus – geriausius savo sričių profesionalus ar siekiančius tokiais tapti – kaip pagrindinę verslo sėkmės sąlygą mini ir „Orbio World“ generalinis direktorius. Jam antrino M. Buzaitis, teigdamas: „būtent komanda yra esminis mūsų spartaus augimo faktorius, kurį be galo vertiname ir be kurio neįsivaizduojame savo sėkmingos kasdienės veiklos”.