Kaip motyvuoti darbuotojus ir padidinti klientų lojalumą?

Platforma, siūlanti smulkią dovanėlę nusiųsti vos keliais telefono paspaudimais
Iki pandemijos buvome pripratę dėmesį žmonėms rodyti tiesiogiai – pakviesti drauge išgerti kavos, apdovanoti vienas kitą komplimentu ar tiesiog skirti laiko pašnekesiui. Atrodytų – smulkmenos, tačiau tokiu būdu ir kūrėme ryšį su kolegomis, darbuotojais ar klientais. Geras santykis su kolega ar darbuotoju – geresnė darbinė atmosfera, našesnis darbas. Kliento pavaišinimas kava ar žmogiškojo ryšio užmezgimas – pridėtinė vertė kuriant lojalumą. Pandemijos metu gyvus susitikimus teko gerokai sumažinti, todėl ir norint parodyti dėmesį reikia ieškoti naujų būdų.
„Svarbu ne ūgis, o smūgis“ – šią patarlę kiekvienas iš mūsų esame girdėję šimtus kartus. Lietuvių liaudies išmintis aktuali ir kalbant apie ryšio kūrimą su kolegomis ar klientais. Dažnu atveju svarbu ne „apipilti“ žmogų brangiomis dovanomis, o tiesiog pabrėžti faktą – „aš tavęs nepamiršau“. Per nuotolį tą galima padaryti nusiunčiant mielą smulkmenėlę, nedidelę dovanėlę – tokią paslaugą siūlo „Gifty“ platforma. Pyragaitis, kavos puodelis, kosmetikos produktas ar filmo peržiūra namų kino platformoje – atrodytų, smulkmena, tačiau juk mažos dovanos pamalonina širdį, tokiu būdu kurdamos tvarų, ilgalaikį ryšį, svarbų pokytį geresnių santykių link. „Gifty“ siūlo aibę įvairiausių smulkių dovanų – asortimentas vis didėja. Platforma naudotis be galo paprasta – vos keli telefono paspaudimai, o kolega, darbuotojas ar klientas gauna specialų koduką, su kuriuo nesunkiai atsiims dovanėlę artimiausioje kavinėje, parduotuvėje ar internete.
„Gifty“ – patogus ir greitas būdas motyvuoti kolegas, komandos narius
Progų, kai verslui svarbu apdovanoti savo darbuotojus ar klientus, per metus būna tikrai ne viena. Tai puikiai veikia kaip motyvacinė priemonė: pasiekus užsibrėžtų tikslų, švenčiant profesinę dieną, gimtadienį, susilaukus šeimos pagausėjimo, tiesiog saulėto penktadienio proga ar kaip dabar – artėjant šventiniam laikotarpiui. Dažnu atveju nebūtina išleisti galybės pinigų, dovana neturi būti didelė – tai simbolinis gestas, pasakantis žmogui: „Man tu rūpi“.
„Prasidėjus karantinui visaip galvojau – kaip gi čia man paskatinti, pamotyvuoti, nudžiuginti savo komandą. Pagalvojau – kodėl nepanaudojus Gifty platformos ir neišsiuntus visiems po mielą smulkmenėlę“ – pasakoja Milda Jackevičiūtė-Šmatavičienė, vadovaujanti komandai vienoje iš didžiausių tarptautinių įmonių dirbančių Lietuvoje. Pasak jos, savo komandos narius ji, naudodamasi „Gifty“, iš pradžių ėmė sveikinti įvairiomis progomis – vaiko gimimo, gimtadienio, vestuvių ar pan. Ji pabrėžia, kad tai tapo itin aktualu, kai teko dirbti per nuotolį. Tokiu būdu darbuotojams buvo siunčiama aiški žinutė – įmonė bei tiesioginė vadovė, apie juos galvoja, prisimindama svarbias asmenines progas.
„Gifty“ platformą galima išnaudoti ir norint sustiprinti darbuotojų tarpusavio ryšį – teambuildingo tikslais. „Labiausiai ši platforma pasitarnavo tada, kai karantino metu įvyko pirmieji atlaisvinimai – kai jau buvo galima susitikti, bet į ofisus eiti nebuvo rekomenduojama. Vyriausybė tuo metu kaip tik leido vėl susitikti po penkis žmones. Šovė į galvą mintis – kodėl nepadarius kavaikštynių“ – pasakoja Milda. Paklausta, kas gi tos kavaikštynės, įmonės atstovė komentuoja: „Nusiunti visiems per Gifty po puodelį kavos, suskirtai į atsitiktines grupes po penkis asmenis, jie kartu susitaria laiką, kada eina kavos. Susitinka su kolegomis, išgeria po puodelį ir pabendrauja“ – apie naujai gimusį būdą megzti kolegų ryšį pasakoja Milda. Tokiu būdu nauji darbuotojai susipažįsta su senbuviais, likusieji atnaujina socialinius ryšius. Mažos dovanėlės prisideda prie teigiamų pokyčių komandos viduje.
Vienas iš būdų stiprinti klientų lojalumą – juos apdovanoti
Ne naujiena – norint turėti kuo daugiau lojalių klientų, reikia sukurti ne tik kokybišką paslaugą, tačiau ir pridėtinę vertę suteikiant papildomas nuolaidas, parankius prekių ar paslaugų naudojimosi planus. O kartais, žinoma, ir dovanėles. Sudarėte su klientu naują sutartį? Pratęsėte seną? O galbūt netyčia įvėlėte klaidą ir norite atsiprašyti? Tokiu atveju, kodėl nenusiuntus jam mielos dovanėlės? „Gjensidige“ draudimo rinkodaros projektų vadovė Agnieška Skinder teigia, jog jų įmonei „Gifty“ platforma pasitarnauja būtent kuriant ryšį su klientais: „Labai greita ir labai paprasta. Tuo pačiu, jaučiame, kad nepermokame“ – tokius platformos pliusus išskiria Agnieška. Pasak moters, smulkios dovanėlės – pamalonina klientą, suteikia paslaugai pridėtinės vertės. Jų įmonė dažniausiai renkasi klientus pradžiuginti kavos puodeliais. „Populiariausia mūsų akcija, kurią vykdome jau daug metų, tai motociklininkams skirta kampanija, kuomet kiekvienas žmogus, kuris apdraudžia savo motociklą, nesvarbu kokią draudimo sutartį jis sudaro – mėnesio, pusmečio, metinę – gauna smulkią dovanėlę – kavos puodelį. Motociklininkams itin patogu sustoti degalinėje ir atsiimti savo nemokamą kavą, todėl šią akciją jie jau žino visi“ – pasakoja įmonės atstovė. Pasak jos, „Gifty“ platformą „Gjensidige“ išnaudoja ir kitais būdais: apdovanoja partnerius, pamotyvuoja kavos puodeliais savo darbuotojus. „Taip pat norėčiau paminėti labai gražią akciją: mūsų draudimas kiekvienais metais remia Sidabrinę liniją – pokalbių liniją, kai savanoriai bendrauja su senoliais. Mes sugalvojome, jog per Kalėdas savanorius galime pavaišinti kava ir pyragėliu. Tą darome būtent „Gifty“ sistemos pagalba. Savanoriai – skiria savo laiką vardan gerų tikslų, todėl norime jiems atsidėkoti“ – pasakoja Agnieška.
Klientų lojalumui stiprinti „Gifty“ platforma naudojasi ir finansų sektoriuje dirbanti įmonė BnP Finance UAB. Jos atstovė, rinkodaros ir pardavimų vadovė, Aurelija Lutcaitė-Žvinienė pastebi, jog platforma itin lengva naudotis: „Pasinaudojant joje esančiomis dovanomis, galime klientus nestebinti malonia staigmena ir pradžiuginti jų dieną“. Pasak jos, įmonė pastebi teigiamą klientų reakciją, padidėjusį lojalumą. BnP Finance UAB „Gifty“ platforma naudojasi siųsdama dovanas automatizuotai – tai ženkliai prisideda prie laiko taupymo.
Aurelijai pritaria ir draudimo „Edrauda“ vadovė Rima Kazlauskaitė. Ji pasakoja, jog įmonė „Gifty“ naudojasi jau ne vienerius metus: „Edrauda naudojasi Gifty platforma jau eilę metų, buvome vieni pirmųjų klientų. Sistema yra labai patogi prisijungiant bei naudojant ir be galo draugiška galutiniams vartotojams – klientams“ – teigia Rima. Ji taip pat akcentuoja, jog „Edrauda“ ne tik „Gifty“ klientas, tačiau ir partneris: „Džiaugiamės, jog Edrauda taip pat papildė Gifty asortimentą savo paslaugų kuponais bei Pagalba Kelyje paslauga. Drąsiai rekomenduočiau verslams naudotis šios sistemos teikiamais privalumais savo klientų lojalumui pastiprinti“. Tai reiškia, jog „Gifty“ platformoje galima atrasti tiek mielų smulkmenėlių, tiek itin praktiškų dovanų, pavyzdžiui, metinę pagalbą kelyje atsitikus nelaimei.
Kalėdiniam nerimui sumažinti – įvairios smulkios dovanos vienoje vietoje
Kalbėti apie dovanas ir neužsiminti apie artėjantį šventinį sezoną – būtų nuodėmė. Žinoma, daliai žmonių Kalėdų tema lapkričio mėnesį – kelia erzulį. Visgi, tie, kurie sukasi verslo pasaulyje žino – šventiniam sezonui reikia ruoštis iš anksto. Kaip pasveikinti įmonės darbuotojus? Kokiu būdu apdovanoti visus, ne tik VIP, klientus, tačiau tuo pačiu neišleisti itin didelės sumos? Tai klausimai – kurie įmonių vadovams neduoda ramybės. Būtent smulkios dovanėlės, kurias galima atrasti „Gifty“ platformoje, suteikia šansą nepalikti nuošalyje visų įmonės darbuotojų, o tuo pačiu – ir mažiausių klientų. Smulkmenėlės, tokios kaip saldėsio ar kavos puodelio nusiuntimas, – simbolinis dėmesys. Tokiu būdu stiprinamas darbdavio-darbuotojo santykis, įmonės-kliento ryšys. Tai – pridėtinė vertė, ateityje galinti atnešti ilgalaikį bendradarbiavimą, sutarčių pratęsimus, naujų paslaugų užsisakymą, rekomendacijas būsimiems klientams.