VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-11-27 06:00

„uhealth“ atveria savo platformą visoms Lietuvos klinikoms: nuotolines konsultacijas galės teikti net mažos medicinos įstaigos

„Upcoming Health“ verslo vystymo direktoriaus Arkadij Bliumin.
„Upcoming Health“ verslo vystymo direktoriaus Arkadij Bliumin.
2024 metais Lietuvos rinkai pristatyta skaitmeninės medicinos platforma „uhealth" skelbia apie strateginį pokytį, galintį iš esmės prisidėti prie sveikatos sistemos efektyvinimo. Nuo 2026 metų sausio mėnesio prie platformos prisijungti ir teikti skaitmeninės medicinos paslaugas savo pacientams galės visos šalyje veikiančios gydymo įstaigos.

Pasak platformą sukūrusios ir vystančios bendrovės „Upcoming Health“ verslo vystymo direktoriaus Arkadij Bliumin, šis žingsnis padės spręsti vienas opiausių sektoriaus problemų – medikų pasiekiamumą esant dideliam jų užimtumui, bei priartins Lietuvą prie pažangesnių JAV, Vakarų Europos ir Skandinavijos rinkų, kuriose tokie sprendimai jau yra tapę kasdienybe.

„uhealth“ atsiradimo priežastys

„uhealth vystymas buvo pradėtas 2022 m. ir užtruko beveik dvejus metus. Platforma buvo kuriama bendradarbiaujant su medicinos diagnostikos ir gydymo centru „Hila", panaudojant ilgametę jų patirtį medicinos sektoriuje. Siekis buvo paprastas, bet ambicingas – sukurti platformą, leidžiančią klientams patogiai ir saugiai konsultuotis su šeimos gydytojais nuotoliniu būdu iš bet kurios pasaulio vietos jiems tinkamu metu.

Dvejus metus Lietuvoje veikiančios platformos veikla patvirtino dvi ryškias tendencijas, būdingas tiek Vakarų Europos, tiek JAV rinkoms. Pirmoji tendencija – išaugęs poreikis. Pandemijos laikotarpiu pasikeitusi vartotojų elgsena sukūrė itin didelę skaitmeninės medicinos paslaugų paklausą, nes įpratę pirkti bilietus, maistą, keliones bei tenkinti kitus poreikius skaitmeniniais kanalais, vartotojai to paties tikisi ir sveikatos priežiūros srityje. Antroji tendencija – efektyvumas. Skaitmeninė medicina, derinama su tradicine, leidžia ženkliai efektyvinti medicinos įstaigų veiklą, optimizuoti gydytojų laiką ir taip aptarnauti daugiau klientų.

Nuoseklus augimas

Per pastaruosius 12 mėnesių „uhealth“ programėlės naudotojų skaičius išaugo 2,5 karto ir jau siekia 40 tūkst. Svarbus rodiklis, pabrėžiantis paslaugos patrauklumą – nuolat auganti lojalių klientų dalis, kuri viršija 40%. Įsitikinę, kad konsultacijos vyksta su „tikrais“ gydytojais, o ne su dirbtiniu intelektu, vartotojai mielai grįžta pakartotinoms paslaugoms. Klientų pasitenkinimo rodikliai yra itin aukšti – 97% „uhealth“ platforma pasinaudojusių vartotojų gautas paslaugas įvertina aukščiausiai.

Remiantis turima statistika, net 60% konsultacijų su šeimos gydytojais gali vykti nuotoliniu būdu, tam nereikia fizinio apsilankymo klinikoje. Greta populiariausių skaitmeninių paslaugų – e. receptų išrašymo, konsultacijų su šeimos  gydytoju vaizdo skambučio ar susirašinėjimo žinutėmis būdu – platforma plečia paslaugų spektrą. Joje jau įdiegta kraujo tyrimų užsakymo ir komentavimo paslauga, pastaruoju metu taip pat sparčiai populiarėja antsvorio mažinimo programa. Netrukus planuojama pradėti bendradarbiauti ir su įvairių sričių gydytojais specialistais, odontologais.

Antrasis „uhealth“ vystymo etapas – platforma atsiveria visoms klinikoms

Matydama spartų augimą ir rinkos poreikius, bendrovė pradeda antrąjį „uhealth“ platformos vystymo etapą. Nuo 2026 m. sausio mėn. „uhealth“ taps atvira platforma, prie kurios galės prisijungti visos Lietuvoje veikiančios licencijuotos gydymo įstaigos.

„Iki šiol platformoje savo paslaugas teikė tik „Hila“ medicinos diagnostikos ir gydymo centro gydytojai. Nuo 2026 m. pradžios „uhealth“ tampa atvira platforma ir kiekviena gydymo įstaiga turės galimybę sukurti paskyrą bei teikti savo paslaugas nuotoliniu būdu.“ – sako A. Bliumin.

Platformai naudoti nereikės nei papildomų IT išteklių, nei specialių technologinių žinių. Kiekviena įstaiga pati nustatys gydytojų nuotolinio darbo grafikus, paslaugų kainodarą, teikiamų konsultacijų apimtį. „uhealth“ siekia tapti nuotolinės medicinos paslaugas Lietuvoje vienijanti platforma, kurioje savo paslaugas galės teikti didelės, mažos, specializuotos gydymo įstaigos.

Pokytis svarbus visam sektoriui

Skaitmenizacija ir transformacija medicinos sektoriuje yra neišvengiama. Esant ribotam gydytojų resursui, sveikatos priežiūros sektorius privalės tapti fizinės ir skaitmeninės medicinos jungtimi. Vakarų šalyse skaitmeninė medicina jau traktuojama ne kaip inovacija, o kaip neatsiejama sistemos dalis.

Anot A. Bliumin, skaitmeninės medicinos paslaugų pasiūla greta fizinės medicinos suteikia daugybę privalumų: padeda optimizuoti gydytojų resursus, padidinti pajamas, mažina ar panaikina geografinis barjerus ir suteikia galimybę teikti paslaugas ne tik savo mieste. Be to, tai didina klientų pasitenkinimą ir lojalumą, nes jie gali greičiau gauti konsultaciją ir gydymo planą.

„Visapusiškas skaitmeninės medicinos sprendimo integravimas su valstybinėmis sistemomis, duomenų apsaugos užtikrinimas ir nuolatinis funkcionalumo tobulinimas reikalauja didelių investicijų. Dėl to mažos ir vidutinės klinikos dažnai neturi galimybių sukurti tokios platformos savarankiškai, o tai didina konkurencinę atskirtį nuo didžiųjų rinkos dalyvių, kurie jau diegia panašius sprendimus“, - konstatuoja specialistas. 

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Duomenų saugumas ir gydymo tęstinumas

„uhealth“ kūrėjai ypatingą dėmesį skyrė duomenų apsaugai. Vystant sprendimą, buvo įgyvendinta pilnos apimties integracija su ESPBI (E. sveikata) sistema, todėl platformoje dirbantys gydytojai gali matyti paciento ligos istoriją, palikti įrašus sistemoje, išrašyti vaistus ir tyrimus, nukreipti pas gydytoja specialistą. Visa konfidenciali informacija apie paciento ligos istorija saugoma valstybės sukurtoje ESPBI (E. sveikata) sistemoje, o tai užtikrina ir gydymo nuoseklumą ir tęstinumą, atitiktį teisės aktams.

Kodėl vis dar atsiliekame nuo JAV?

Pasak A. Bliumino, JAV skaitmeninės medicinos srityje lenkia Europos Sąjungą dėl trijų pagrindinių veiksnių. Pirmasis – specialistų trūkumas ir sprendimo būtinybė. Emigracijos dėka sparčiai augantis gyventojų skaičius pažengusiose Vakarų šalyse dar labiau parodo kvalifikuotų medicinos specialistų trūkumo problemą. Šiose šalyse patekti pas šeimos gydytoją jau tampa privilegija, o ne įprasta sveikatos sistemos praktika. Todėl medicinos sektorius buvo priverstas kuo greičiau ieškoti veiklos optimizavimo sprendimų, ir skaitmeninė medicina tapo efektyvia priemone optimaliau naudoti medicinos personalo resursus bei aptarnauti daugiau klientų.

Antrasis veiksnys – lankstesnis reguliavimas. Būdama decentralizuota rinka, JAV turi paprastesnį reguliavimą ir mažiau apribojimų nei Europos Sąjungos šalys. Tai leidžia naujoves taikyti greičiau ir spartinti medicinos sektoriaus efektyvinimo procesą. Trečiasis – stipri draudimo industrija. JAV draudimo kompanijos vaidina svaresnį vaidmenį nei Europoje ir, būdamos suinteresuotos mažinti gydymo paslaugų kainas, aktyviai skatina skaitmeninės medicinos populiarinimą bei kitų naujovių diegimą.

Lietuvoje didėjantis gydytojų darbo krūvis ir ilgėjančios eilės pastaraisiais metais tampa vis opesne problema. Ją būtina spręsti taikant kitose rinkose jau pasiteisinusius darbo efektyvumą didinančius įrankius, kurių vienas ir yra skaitmeninė medicina.

Ambicijos ir plėtros planai

„Upcoming Health“ planuoja plėsti „uhealth“ platformą dviem kryptimis – vertikaliąja ir horizontaliąja. Vertikalioji plėtra apima gydytojų specialistų įtraukimą į platformą, o horizontalioji – geografinę plėtrą į kitas rinkas.

Suteikiant visoms Lietuvoje veikiančioms klinikoms galimybę naudotis „uhealth“ platforma, ypatingas dėmesys bus skiriamas įvairių sričių gydytojų specialistų pritraukimui. Toks poreikis kyla tiek iš platformos naudotojų, tiek iš gydymo įstaigų, su kuriomis jau pradėtos diskusijos dėl bendradarbiavimo.

Geografinės plėtros požiūriu numatyta ekspansija į Latviją ir Estiją. Šio žingsnio aktyviai tikisi ir skatina Baltijos šalyse veikiančios draudimo bendrovės, kurios noriai įtraukia skaitmeninę mediciną į sveikatos ir kelionių draudimų paslaugas.

„uhealth“ platforma atliepia visų suinteresuotų šalių – klientų, gydymo įstaigų, gydytojų, laboratorijų, draudimo kompanijų, vaistinių tinklų – poreikius ir kuria pridėtinę vertę visiems rinkos dalyviams. Mūsų ambicija – Lietuvoje sukurtą sprendimą paversti skaitmeninės medicinos paslaugas Baltijos šalyse vienijančia platforma.“ – ambicijas atskleidžia „Upcoming Health“ verslo vystymo direktorius. 

52795
130817
52791