VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-08-05 08:00

Kaip susikalbėti teisininkui ir vadovui?

Prieš 15 metų Lietuvoje mažai kas suprato, kas yra LEAN. Prieš 10 metų dauguma visi dar tikėjo, kad LEAN – tai tik gamybos praktika. Šiandien jau daugybė privačių ir viešojo sektoriaus organizacijų praktikuoja LEAN net ir nuotolinio darbo sąlygomis. Paskutiniai „pagonys“ šioje srityje ko gera yra daugumos palaikančiųjų bei administracinių procesų darbuotojai, tame tarpe ir teisininkai, kurie aktyviai laikosi pozicijos, jog tarp „gerai dirbti“ ir „efektyviai dirbti“ yra lygybės ženklas.

Sykį vienos įmonės direktorius manęs paprašė — „Lina, suefektyvinkit tuos mūsų teisininkus, nes aš tiksliai net nežinau, ką jie ten visi daro“. Tai puikiai atspindi bendradarbiavimo tarp vadovų ir teisininkų lygį dažnoje organizacijoje – dėl skirtingų požiūrių nesusikalbėjimo konfliktas tiesiog užprogramuotas. Kaip iš jo išeiti?

1. Teisininko veiklai reikia kelti tikslus ir galima nustatyti rodiklius 

Netiesa, kad rodikliais pagrįstas valdymas galimas ir tinka tik gamyboje ar „serijinėse“ paslaugose. Pabandžius surasti rodiklius teisininko veiklai dažnai iš pirmo karto nepavyksta ir tuomet ima atrodyti, kad gal tai išvis neįmanoma, kad tai – „nepamatuojama veikla“. Tačiau kartu surasti tikslai bei rodikliai padeda geriau pagrįsti teisininko vertę organizacijai ir su vadovų komanda susikalbėti vadybos kalba.

2. Standartizuoti „kūrybinį darbą“

Dažnas teisininkas pasakys Jums, kad jo veikla yra nepaprastai specifinė, nestandartinė, reikalaujanti kūrybiško mąstymo ir aukšto profesionalumo lygio. Jos ir matuoti, ir standartizuoti tiesiog neįmanoma. Tačiau šie teiginiai, nors ir teisingi, atspindi tik nedidelę dalį teisininko darbo proceso, o visa kita – nuolatinės, atsikartojančios rutinos, kurias galima ir matuoti, ir standartizuoti, ir efektyvinti, ir tai dažniausiai neturi jokios įtakos darbo kokybei.

3. Efektyvus teisininkas kuria vertę 

Sąvoka „procesai“ teisininkui visų pirma asocijuojasi su civiliniu ir baudžiamuoju procesais, sudėtais į didžiulius kodeksus, kuriuose veiklos efektyvumo tikrai nepaprastai mažai. Ir tai nieko bendro neturi su „procesiniu valdymu“, apie kurį greičiausiai pagalvos vadovas, tikėdamasis paprastos, vizualios standartizuotos veiklos organizacijos viduje. Skirtingas suvokimas apie tai, kas yra vertybė (sutaupytas kolegos laikas ar paimtas papildomas parašas) dažnai užkerta kelią tolimesnėms procesų efektyvinimo praktikoms tiek pačiame teisės padalinyje, tiek ir visoje organizacijoje. Reikia suprasti, kad teisininkai yra ugdomi kaip biurokratai, todėl vadybinio požiūrio bei veiklos procesų efektyvinimo jiems dažniausiai tenka mokytis sunkiuoju būdu – iš praktikos pamokų.

Kaip geriau susikalbėti teisininkui ir vadovui kalbėsime praktiniuose „Verslo žinių“ akademijos mokymuose „Efektyvus teisininkas: tikslai ir rodikliai“. Daugiau informacijos ir registracija akademija.vz.lt.

52795
130817
52791