Kas tai? Eksperto įžvalgos

Jeigu jūsų pasiūlymas klientui neaktualus, visa kita – nesvarbu

Publikuota: 2018-08-31

Verslo pasaulyje yra daugybė pavyzdžių, kai net, rodos, geriausia idėja nesulaukia pasisekimo ir neišauga į sėkmingą verslą. Šiame vaizdo įraše ir straipsnyje rinkodaros guru Björn Ühss pataria, kokių veiksmų imtis prieš investuojant į savo idėją daugiau laiko ir resursų. Jis taip pat pateikia pavyzdžių, patvirtinančių, kad vystant verslą svarbiausia rasti tą produktą, kuris būtų naudingas ir įdomus klientui bei mokėti jį tinkamai pristatyti.

videoklipas::1

Taigi, rinkodaros žinovas toliau atsakys į klausimus:

  • Kaip pagrįsti savo parduodamo produkto ar paslaugos poreikį?
  • Kodėl kuriant verslą svarbu testuoti savo hipotezes?
  • Kaip pristatyti savo prekę ar paslaugą klientui, kad jis ja susidomėtų?

Ekspertas siūlo pradėti nuo naujų klientų pritraukimo etapo. Šioje stadijoje svarbiausia tai, ar galite būti jiems aktualūs.

Reikalingas produktas + išskirtinis pristatymas

„Vos tik atsikeliame iš lovos mūsų dėmesį patraukia žinutės ir reklama, pvz., „Facebook“, skelbimų lentos, radijo reklamos, – pasakoja p. Ühss. – Mums reikia išmokti atkreipti potencialių klientų dėmesį. Vienintelis būdas išsiskirti, – pateikti jiems aktualų pasiūlymą kitaip. Kitoks prekės ar paslaugos pristatymas padeda išsiskirti, parodyti unikalumą ir tapti įsimenamu.“

Jis akcentuoja, kad jei jūsų pasiūlymas bus neįdomus klientui, visa kita – nesvarbu. Mums reikia ne tik produktų, kurie būtų reikalingi klientui, bet ir išskirtinio pristatymo, kuris patrauktų jų dėmesį. „Taigi, mums atrodo, kad sugalvojome nuostabią idėją. O mus supa – tikrovė. Anksčiau ar vėliau šios linijos – idėja ir realybė – susikirs, – perspėja rinkodaros ekspertas. – Viskas, kas yra už realybės linijos – netinkama arba nerealu. Čia praverčia LEAN metodas, kuris padeda sumažinti atskirtį tarp idėjos ir tikrovės, nes atliekame testus, kurie padeda įsitikinti, ar mūsų prielaida yra teisinga. Kaip tai veikia? Atsakykite sau į klausimus, ką norite testuoti, kokia jūsų hipotezė?“

Bandykime ir įsitikinkime

Toliau lektorius pateikia kelis pavyzdžius ir patarimus, kaip su kuo mažesniu biudžetu įsitikinti, kad rinkai siūlote patrauklų ir perspektyvų produktą.

1 bandymas. Mes tikime, kad, išsiuntę riedį garsiajam atlikėjui Justinui Bieberiui, padidinsime produkto pardavimą. Kad įsitikintume savo prielaidos teisingumu, išsiųsime riedį milijonus gerbėjų turinčiam muzikantui ir paklausime jo, ar jis galėtų riedį išbandyti. Kas mums suteikia pasitikėjimo? Žinojimas: „Taip, tai suveikė, arba ne, tai nesuveikė“.

„Kai dirbau rinkodaros antrepreneriu niekada neužsiimdavau prognozėmis, kas gali nepavykti, – teigė p. Ühss. – Tiesiog pradėdavau kampanijas ir neplanuodavau kito scenarijaus.“

2 bandymas. Išsiunčiame riedį p. Bieberiui ir patikriname, ar jis juo pasinaudojo ir savo patirtimi pasidalino su gerbėjais socialiniuose tinkluose. Jeigu jis tai padarys, mums reikės išmatuoti, kiek užklausų gavome ir kiek mums tai kainavo. Mes tikime, kad nuomonių lyderiai yra teisingas rinkodaros kanalas, jeigu, pvz., galime parduoti 100 vienetų už priimtiną kainą, kurią sumokėjome pasitelkę nuomonių lyderius.

„Galite matuoti rezultatą ir kitaip, bet viską dokumentuokite, – ragina rinkodaros ekspertas. – Jeigu to nedarysite, neturėsite įrodymo, ar esate teisūs, ar klystate. Taigi, siunčiame riedį p. Bieberiui ar mūsų vietiniam nuomonės lyderiui, atliekame bandymą ir po savaitės sužinome, ar mūsų sprendimas buvo teisingas.“

3 bandymas. Ir vėl – mūsų prielaida, kad, išsiuntę riedį arba nemokamą produkto bandomąją versiją vietiniams Lietuvos nuomonės lyderiams, sulauksime bent jau 1.000 naujų klientų savo svetainėje ar parduotuvėje. Ką išsiaiškinome? Galbūt ir tai, kad nuomonės lyderiai niekada neatsakė į jūsų el. laiškus, kad jie pernelyg daug kainuoja ar visi yra anglakalbiai ir nebendrauja jūsų kalba. Kad ir ką sužinosite, visos įžvalgos svarbios. Jūs tikite duomenimis? Jeigu taip, įvertinkite, ką sužinojote ir ką tai reiškia. Tarkime, jūs susisiekėte su dešimčia vietinių nuomonės lyderių, išsiuntėte jiems savo produktą arba pakvietėte juos susitikti, tačiau beveik niekas iš jų neatsakė arba išsiaiškinote, kad galbūt pasiūlėte jiems nepakankamai arba jie negauna iš to jokios naudos. Tad taisote klaidas ir bandote dar kartą. „Dar vienas patarimas jums – prieš investuodami į savo idėją daugiau atlikite bandymus su kuo mažesniu biudžetu ir rizika, kad įsitikintumėte ir pagrįstumėte savo produkto poreikį, – ragina rinkodaros ekspertas. – O prieš pristatydami savo idėją pasauliui susirinkite visus duomenis.“

Daugiau patarimų kuriantiems verslą ieškokite https://eakademija.seb.lt/

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jeigu jūsų pasiūlymas klientui neaktualus, visa kita – nesvarbu Rėmėjo turinys

Verslo pasaulyje yra daugybė pavyzdžių, kai net, rodos, geriausia idėja nesulaukia pasisekimo ir neišauga į...

Kodėl ne kiekviena gera verslo idėja pasiteisina? Rėmėjo turinys

Norint, kad verslas būtų sėkmingas, vien geros idėjos nepakanka. Daugybė verslininkų gali patvirtinti, kad...

SEB Inovacijų centras kviečia pasitelkti inovacijas ir verslą auginti kartais Rėmėjo turinys 1

Pasitelkusios inovacijas šalies mažos ir vidutinės įmonės gali augti ne procentais, o kartais. Tai buvo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau