2018-07-16 15:27

Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas

Bendrovė "Airbnb" visame pasaulyje internetu teikia būsto nuomos tarpininkavimo paslaugas, todėl jos logotipas yra daugelyje pasaulio viešbučių. Gabrielle Lurie ("Reuters") nuotr.
Bendrovė "Airbnb" visame pasaulyje internetu teikia būsto nuomos tarpininkavimo paslaugas, todėl jos logotipas yra daugelyje pasaulio viešbučių. Gabrielle Lurie ("Reuters") nuotr.
Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo vartotojams teikti sąžiningas paslaugų kainas – su visais papildomais mokesčiais ir priedais.

To iš „Airbnb“ pareikalavo Europos Komisija (EK) ir Europos Sąjungos vartotojų apsaugos institucijos.

Pasak pirmadienį išplatinto EK pranešimo spaudai, „Airbnb“ raginama „savo sutarčių sąlygas suderinti su ES vartotojų apsaugos taisyklėmis ir skaidriai pateikti informaciją apie kainas“, nes „tai, kaip šiuo metu „Airbnb“ nurodo kainas, taip pat dalis sutarčių sąlygų pažeidžia Nesąžiningos komercinės veiklos direktyvos, Nesąžiningų sutarčių sąlygų direktyvos ir Reglamento dėl teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo nuostatas“.

Anot Komisijos pranešimo, „Airbnb“ turėtų pirmiausia „iš dalies pakeisti tai, kaip pateikus pirminius paieškos rezultatus interneto svetainėje pateikiama informacija apie kainą, kad visais atvejais vartotojui būtų pateikta visa kaina su visais privalomais mokesčiais ir rinkliavomis, pvz., už aptarnavimą ir valymą, arba, jei galutinės kainos apskaičiuoti iš anksto neįmanoma, vartotoją reikia aiškiai informuoti apie galimus papildomus mokesčius“.

„Taip pat reikėtų aiškiai nurodyti, ar pasiūlymą teikia privatus, ar profesionaliai tuo užsiimantis asmuo, kadangi šiais atvejais skiriasi vartotojų apsaugos taisyklės. Bendrovė neturėtų klaidinti vartotojų kreipdamasi į teismą šalyje, kuri nėra vartotojų gyvenamosios vietos valstybė narė. „Airbnb“ taip pat negali vienašališkai ir be jokio pagrindimo nuspręsti, kurios sąlygos bus taikomos nutraukus sutartį“, – nurodoma pranešime spaudai.

Be to, pasak EK, „Airbnb“ negali iš vartotojų atimti pagrindinės teisės paduoti šeimininką į teismą, jei jis padarė asmeninės ar kitokios žalos.

„Airbnb“ negali vienašališkai keisti sutarčių sąlygų prieš tai iš anksto aiškiai neinformavę vartotojų ir nesuteikę jiems galimybės nutraukti sutartį. Paslaugų teikimo sąlygomis negalima suteikti „Airbnb“ neribotos diskrecinės teisės pašalinti tam tikrą turinį. Nutraukti arba sustabdyti sutartį „Airbnb“, paaiškinęs padėtį klientams, galėtų tik laikydamasi pagrįstų ir aiškiai apibrėžtų taisyklių – ji neturėtų iš vartotojų atimti teisės į tinkamą kompensaciją arba teisės pateikti skundą“, – pranešime vardijami EK reikalavimai „Airbnb“.

„Bendrovės pinigų grąžinimo, kompensacijos ir reikalavimo atlyginti žalą principai turėtų būti aiškiai apibrėžti ir neturėtų iš vartotojų atimti teisės pasinaudoti esamomis teisių gynimo priemonėmis. „Airbnb“, laikydamasi savo interneto svetainėje turėtų pateikti lengvai pasiekiamą nuorodą į elektroninio ginčų sprendimo platformą bei visą būtiną informaciją apie ginčų sprendimą“, – teigia Komisija.

Ji pareikalavo, kad „Airbnb“ iki rugpjūčio pabaigos pateiktų „išsamius sprendimus dėl to, kaip ji užtikrins savo veiksmų atitiktį ES vartotojų apsaugos teisės aktams“.

„Prireikus, rugsėjį Komisijos ir vartotojų apsaugos institucijų atstovai susitiks su „Airbnb“ atstovais, kad būtų sprendžiamos likusios problemos. Jeigu bendrovės pasiūlymai pasirodys nepriimtini, vartotojų apsaugos institucijos galės priimti sprendimą imtis teisės aktų vykdymo užtikrinimo priemonių“, – teigiama EK pranešime.

52795
130817
52791