2016-02-10 07:00

Konkuruojame patys su savimi

Larry Page‘as, vienas „Google“ įkūrėjų, nuolat ragina darbuotojus neapsnūsti. Anot jo, bendrovės linkusios įsipatoginti ir daryti tai, ką darė nuolatos, tad keičiasi vangiai. Ilgainiui tokie pokyčiai tampa nereikšmingi. CHIPo EASTo / „Reuters“ nuotr.
Larry Page‘as, vienas „Google“ įkūrėjų, nuolat ragina darbuotojus neapsnūsti. Anot jo, bendrovės linkusios įsipatoginti ir daryti tai, ką darė nuolatos, tad keičiasi vangiai. Ilgainiui tokie pokyčiai tampa nereikšmingi. CHIPo EASTo / „Reuters“ nuotr.
Konkuruoti buvo paprasta. Jei ne praktiškai, tai bent jau teoriškai. Dar visai neseniai dauguma bendrovių tiksliai žinojo, kas yra jų konkurentai, kaip ir kokiuose segmentuose su jais varžytis.

Vieną kovingiausių ir labiausiai bauginamų konkurencinių deklaracijų demonstravo statybų sektoriui skirtos Japonijos įrangos gamintojas „Komatsu“ praėjusio amžiaus 7 dešimtmetyje. Įeidami į bendrovės pastatą darbuotojai žengė kilimėliais, kurių užrašas skelbė: „Pribaikime „Caterpillar!“ Kad suprastų, kur esančios, bendrovės lygino savo rezultatus ir rinkos dalį su konkurentais.

Tačiau dėl skaitmeninės revoliucijos ir globalizacijos daugelyje sektorių šis strateginis aiškumas kone visai išnyko. Apgraibomis judėdamos pirmyn bendrovės mieliau mažina sąnaudas ir superka savo akcijas, užuot tikslingai investavusios dėl naudos ateityje. Kad ir Europos telekomunikacijų sektoriuje. Dar visai neseniai dauguma telekomų buvo nacionaliniai monopoliai, nepatiriantys jokios arba menką konkurenciją. Šiandien sunku prognozuoti, iš kur išnirs naujas konkurentas.

52795
130817
52791