2016-08-16 09:00

Skaitmeninė rinkodara: prekių ženklai prieš robotus

Pažeidžiamiausi reklamos užsakovai pirkdavo reklamas per technologijų platformas, jungiančias didelį interneto svetainių skaičių. Yu FangpingO / SIPA ASIA / SIPA nuotr.
Pažeidžiamiausi reklamos užsakovai pirkdavo reklamas per technologijų platformas, jungiančias didelį interneto svetainių skaičių. Yu FangpingO / SIPA ASIA / SIPA nuotr.
Shailinas Dharas karjerą pradėjo tamsiojoje interneto reklamos industrijos pusėje. 2013 m., būdamas 22-ejų, jis ėmė dirbti vienam Niujorko verslininkui, kuriam priklausė dešimtys fiktyvių interneto svetainių. Jo darbas buvo išpūsti svetainių lankytojų skaičių, dirbtinai auginant netikrą interneto lankytojų srautą ir taip kartu didinant reklamos pardavimus.

Nors p. Dharas žinojo, kad tose svetainėse lankosi kompiuterių programos, o ne tikri žmonės, reklamos užsakovai dažnai apgaulės nepastebėdavo. Jo teigimu, iš niekam nematomų reklamų pardavimo buvo uždirbami milijonai dolerių. Tačiau 2014 m., nepavykus įtikinti darbdavio pakeisti verslo modelį, jis šį darbą metė. Šiuo metu p. Dharas dirba konsultantu, padedančiu rinkodaros specialistams apsaugoti savo interneto reklamos biudžetą.

„Mieliau leisiu laiką spręsdamas problemas, o ne jas kurdamas, – sako jis. – Iki šiol tik siurbiau pinigus iš interneto reklamos ekosistemos. Ir suprantu, kad nebuvau vienintelis toks, o viso labo reklamos pramonę žlugdančios sistemos mažytė dalis.“

52795
130817
52791