Kas tai? Eksperto įžvalgos

J. Bivainytė: karantino metu daugiausia dėmesio skyrėme darbuotojų fiziniam ir finansiniam saugumui

Publikuota: 2020-07-23
„Kasmet motyvacinę sistemą tobuliname, kad kuo aiškiau ir tiksliau įvertintume kiekvieno darbuotojo asmeninį indėlį ir pastangas“, - sako Jolanta Bivainytė, prekybos tinklo „Maxima“ gen. direktorė. Bendrovės nuotr.
svg svg
„Kasmet motyvacinę sistemą tobuliname, kad kuo aiškiau ir tiksliau įvertintume kiekvieno darbuotojo asmeninį indėlį ir pastangas“, - sako Jolanta Bivainytė, prekybos tinklo „Maxima“ gen. direktorė. Bendrovės nuotr.

„Klientas visada teisus“, — žino kiekvienas prekybininkas. Visgi, neprieštaraudamas šiai taisyklei, lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ akcentuoja – svarbiausi verslui yra darbuotojai. O praėjęs karantinas darbuotojų fizinio ir finansinio saugumo užtikrinimą įtvirtino ne vien kaip taisyklę, o kaip pagrindinį prioritetą: per pirmąjį metų pusmetį prekybos tinklo darbuotojų premijos išaugo 40%.

Pavasarį, kai daugelį šalies ir pasaulio bendrovių pakirto karantinas, verslas akivaizdžiai įsitikino, kiek pridėtinės vertės kuria lojalūs, kompetentingi darbuotojai.

Jolanta Bivainytė, prekybos tinklo „Maxima“ gen. direktorė, pasakoja, kad įmonė su šiais iššūkiais susitvarkė nuo pat pradžių pradėjusi dirbti darbuotoju saugumo užtikrinimo kryptimi ir tam skirdama didžiąją dalį savo pajėgumų. Greitas saugumo priemonių įgijimas ir pritaikymas parduotuvėse reikalavo ne tik finansinių išteklių, bet ir staigių sprendimų, žmogiškųjų išteklių ir greitų logistikos sprendimų.

Rūpinimasis sveikata bei jos apdraudimas

Karantinas prekybos įmonių darbuotojus išstūmė į pavojaus zoną.

„Negalima aiškinti, kad darbuotojai – svarbiausia vertybė ir negebėti užtikrinti elementaraus jų saugumo ir jo jausmo. Kilus pandemijai labiausiai pažeidžiamu mūsų darbuotojų kasdienybės aspektu tapo sveikata. Naujoves, kurios užtikrintų darbuotojų ir klientų saugumą, diegėme nepaliaujamu srautu. Taip parduotuvėse viena po kitos dygo darbuotojus nuo klientų skiriančios organinio stiklo pertvaros, atstumą tarp pirkėjų reguliuojančios informacinės juostos, kuriam laikui buvo sutrumpintas parduotuvių ir taromatų darbo laikas“, – keletą iš pritaikytų sprendimų įvardija J. Bivainytė.

Kilus pandemijai, darbuotojai buvo apdrausti specialiu draudimu nuo COVID-19. Apsaugos priemonės pirmiausia darbuotojams ir tik tuomet pirkėjams užsakomaisiais skrydžiais buvo gabenamos iš Kinijos.

Daugiausia premijų – parduotuvių darbuotojams

Pasikeitusį prioritetą aiškiai iliustruoja ir šiais metais išaugusios „Maximos“ darbuotojams mokamos premijos. Per pusmetį didžiausias Lietuvos darbdavys darbuotojams išmokėjo 5,7 mln. Eur skatinamųjų premijų, t. y. 40% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Papildomi priedai vidutinį darbuotojų atlygį šįmet jau kilstelėjo beveik dešimtadaliu.

„Bendrovėje taikoma finansinė darbuotojų motyvavimo sistema sudaro galimybes daugiau užsidirbti. Vertiname darbuotojų pastangas ir už jas sąžiningai atlyginame. Karantino laikotarpiu be įprastų priedų papildomai išmokėjome 1,5 mln. Eur skatinamųjų premijų. Tai lėmė ir darbo užmokesčio augimą, nes premijos ir kiti įvairūs priedai sudaro reikšmingą dalį darbuotojų gaunamo atlygio“, – dalijasi įmonės generalinė direktorė.

2020 m. pirmąjį pusmetį vidutinis „Maxima“ darbuotojo atlygis buvo 9,6% didesnis nei pernai atitinkamu metu.   
Padidinti priedai karantino laikotarpiu – 3 mėnesius iš eilės – buvo išmokami beveik 10.000 įvairių „Maximos“ grandžių darbuotojų: prekybos, logistikos, maisto gamybos, apsaugos ir komercijos specialistų. Daugiausia premijuojami buvo parduotuvių darbuotojai.

Būtina galimybė tobulėti

Šiuo metu „Maximos“ parduotuvių darbuotojų motyvaciniai priedai yra susieti su komandiniais ir individualiais tikslais. Pavyzdžiui, parduotuvei pasiekus jai keliamus tikslus, priedus gauna visa jos komanda – pradedant kasininkais, pardavėjais, salės darbuotojais, krovėjais ir baigiant parduotuvės vadovais. Lygiagrečiai darbuotojas gali būti įvertintas ir už savo individualias pastangas bei pasiekimus. Per mėnesį darbuotojui gali būti išmokomi ir keli motyvaciniai priedai už pasiektus skirtingus iškeltus tikslus. 
Parduotuvių darbuotojų, priklausomai nuo pareigybės, gaunamų premijų dydis gali siekti iki 48%, o maisto gamybos cechų darbuotojų – iki 30% darbo užmokesčio.

Įmonės motyvacinės sistemos tikslas – leisti darbuotojams jaustis ir fiziškai, ir finansiškai saugiai, t.y., daugiau užsidirbti, bet kartu ir tobulėti, kopti karjeros laiptais.

Motyvacinė sistema nuolat tobulinama

Dauguma bendrovių siekia, kad jose dirbančios komandos jaustų vienybės dvasią, tačiau tai nėra lengva. Retą specialistą bendri rezultatai motyvuoja labiau, negu asmeniniai. J. Bivainytė pasakoja, kad „Maximos“ tinklo darbuotojai neprivalo rinktis, kas jiems svarbiau – jie gali siekti tiek komandinių, tiek individualių tikslų.

„Motyvacinius priedus siejame ir su komandiniais, ir su individualiais tikslais. Pavyzdžiui, parduotuvei pasiekus jai keliamus tikslus, priedus gauna visa jos komanda – nuo kasininkų, pardavėjų, salės darbuotojų, krovėjų iki parduotuvės administracijos vadovų“, – teigia vadovė.

Darbuotojai papildomai skatinami ir už asmeninius pasiekimus, kurie gali būti susiję su klientų aptarnavimo sparta ir kokybe, parduotuvės apyvartos ar kitais rodikliais. Kiekvienas darbuotojas per mėnesį gali gauti ir kelis motyvacinius priedus už pasiektus skirtingus iškeltus tikslus.

„Visuomet laikausi pozicijos, kad darbuotojams turime suteikti ne tik saugias darbo sąlygas, bet ir papildomas motyvacines priemones. Suprantu, kad darbuotojų poreikiai skiriasi, kinta. Todėl kasmet motyvacinę sistemą tobuliname, kad kuo aiškiau ir tiksliau įvertintume kiekvieno darbuotojo asmeninį indėlį ir pastangas“, – paaiškina J. Bivainytė.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Bivainytė: karantino metu daugiausia dėmesio skyrėme darbuotojų fiziniam ir finansiniam saugumui Verslo tribūna 1

„Klientas visada teisus“, — žino kiekvienas prekybininkas. Visgi, neprieštaraudamas šiai taisyklei,...

Tvarus verslas
2020.07.23
M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ pasikeitė viduje. Metas keisti ir rūbą  Verslo tribūna 4

Prieš daugiau nei trejus metus, kai tapau „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovu, neįsivaizdavau, kad jau...

Tvarus verslas
2020.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus