KKT krovą šiemet augina 13%
Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) visų rūšių krovinių apyvarta šiemet sausį–rugsėjį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 13% iki 5,1 mln. t (pernai sausį–rugsėjį – 4,5 mln. t).
Skaičiuojant konteineriais, per 9 šių metų mėnesius terminale perkrauta daugiau 377.500 TEU, arba 3,4% daugiau nei pernai, pirmadienį skelbia KKT.
„Kaip ir prognozavome, šių metų antrąjį pusmetį dėl konteinerių frachtų kainų augimo, nemenka dalis krovinių grįžo į generalinius krovinius gabenančius laivus. Natūralu, jog dėl šio faktoriaus dar labiau augančias konteinerių krovos apimtis išlaikyti nėra paprasta“, – pranešime teigė Vaidotas Šileika, KKT vadovas.
Ro–ro ir generalinių krovinių terminale įvairių krovinių kiekis per devynis šių metų mėnesius, lyginant su atitinkamu 2023-iųjų laikotarpiu, didėjo 46%, iki 816.000 t.
Pasak V. Šileikos, prie šio rezultato augimo prisidėjo partnerio keltų linijos „TT–Line“ naujas tiesioginis reisas iš Travemiundės Vokietijoje bei aktyvūs veiksmai, pritraukiant krovinių srautus į Klaipėdos uostą.
Skelbiama, kad devynių mėnesių krovos rezultatų augimą taip pat reikšmingai lėmė auganti generalinių krovinių, tokių kaip plieno ir metalo gaminių, vėjo jėgainių dalių krova.
Sausį–rugsėjį krauta 636.000 tonų generalinių krovinių, arba 65% daugiau nei per praėjusių metų devynis mėnesius.
„Šiam išaugusiam rezultatui įtaką darė įgavęs pagreitį plieno gaminių transportavimas iš Alžyro į Lietuvą. Tai reiškia daugiau krovinių ir daugiau atplaukiančių laivų į mūsų terminalą“, – teigė V. Šileika.
Per devynis šių metų mėnesius KKT terminaluose aptarnauti 880 krovininių laivų – 2,9% mažiau nei tuo pačiu metu pernai (906 laivai).
VŽ rašė, kad KKT buvo didžiausią krovą 2023 m. pasiekusi Klaipėdos uosto įmonė.100% šios bendrovės valdo „Klaipėdos terminalo grupė“, kurios 96,29% akcijų turi verslininkas Zigmas Petrauskas.