Dėl hibridinės atakos „Finnair“ laikinai stabdo skrydžius į Tartu

Pasak „Finnair“, visi skrydžiai į Tartu sustabdyti nuo balandžio 29 d. iki gegužės 31 d., kol „Tartu oro uoste bus galima įdiegti alternatyvų artėjimo tūpti sprendimą, kuriam nereikalingas GPS signalas“.
GPS signalų trikdžiai gali „sutrukdyti lėktuvui priartėti ir nusileisti“, nurodė „Finnair“ ir pridūrė, kad trikdžiai „šioje teritorijoje – gana dažni“.
Praėjusią savaitę du „Finnair“ lėktuvai, skridę į Tartu, dėl GPS signalų trikdžių turėjo grįžti atgal į Helsinkį, priminė oro bendrovė.
Margusas Tsahkna, Estijos užsienio reikalų ministras, šalies visuomeniniam transliuotojui EER pirmadienį pareiškė, kad GPS signalų trikdžiai yra „visiškai sąmoningų veiksmų“ rezultatas, ir pavadino tai Rusijos hibridine ataka.
„Rusija puikiai žino, kad jos sukelti trikdžiai – pavojingi mūsų aviacijai ir prieštarauja tarptautinėms konvencijoms, prie kurių yra prisijungusi ir Rusija“, – sakė ministras.
Lietuvos, Latvijos ir Estijos užsienio reikalų ministrai interviu laikraščiui „The Financial Times“ sekmadienį teigė, kad Rusijos plačiai vykdomas GPS signalų trikdymas didina orlaivių nelaimių grėsmę, ir kaip pavyzdį paminėjo „Finnair“ skrydžius.
„Finnair“ – vienintelė oro bendrovė, vykdanti tarptautinius skrydžius į Tartu oro uostą.
„Skrydžių sauga visada yra mūsų svarbiausias prioritetas, o kadangi šiuo metu artėjant prie Tartu būtinas GPS signalas, esant GPS signalų trikdžiams negalime ten skristi“, – pabrėžė Jari Paajanenas, „Finnair“ veiklos direktorius.
„Finnair“ nurodė, kad „Tartu oro uoste siekiama įdiegti tokius artėjimo tūpti metodus, kurie leistų saugiai ir sklandžiai vykdyti skrydžius be GPS signalo“, ir pridūrė, jog tokie alternatyvūs artėjimo tūpti metodai jau naudojami daugumoje oro uostų.
Pasak oro bendrovės, nuo 2022 m. GPS signalų trikdžių padaugėjo, o „Finnair“ pilotai yra pranešę apie trikdžius „netoli Kaliningrado, Juodojoje jūroje, Kaspijos jūroje ir rytinėje Viduržemio jūros dalyje“.