Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Pasak jo, iš pradžių europine vėže bus sujungti pagrindiniai transporto mazgai ir didieji miestai, o paskui ji bus išplečiama per visą šalį.
VŽ primena, kad traukiniai Ukrainoje, kaip ir Lietuvoje, važinėja 1.520 mm bėgiais, kai daugumoje Europos Sąjungos (ES) šalių naudojama „siauroji“ vėžė, kurios plotis 1.435 mm.
Viačeslavas Ereminas, Ukrainos geležinkelių bendrovės „Ukrzaliznytsia“ operatyvinis direktorius, interviu su leidiniu „Ekonomična pravda“ metu pažymėjo, kad vėžės keitimas yra „brangus, ilgas ir sudėtingas, bet būtinas“. Pasak jo, pirmiausia svarstomi trys keliai: Lvivas–Kyjivas, Lvivas–Odesa ir Lvivas–Kryvyj Rihas.

Anot Ukrainos premjero, šalis artimiausiu metu planuoja prisijungti prie ES Konvencijos dėl bendrosios tranzito procedūros ir taip supaprastinti prekių judėjimą į Bendriją.
„Toks prisijungimas gerokai pagreitins muitinių praėjimą ir paspartins prekių judėjimą. Tai geriausia muitinės kokybė ir naujos galimybės Ukrainos verslui“, – teigė jis.
Be to, ES Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina liberalizavimo ir lengvatų papildymo, vieneriems metams atšaukiant muitus visam Ukrainos eksportui į ES.
ES Tarybos pranešime spaudai pažymima, kad šiomis priemonėmis ES siekia iš esmės paremti Ukrainos ekonomiką.
VŽ jau rašė, kad Ukraina susiduria su logistikos problemomis, nes Rusija blokuoja šalies jūrų uostus. Prieš Rusijos invaziją Ukraina daugiau kaip 70% savo eksporto gabeno jūra.
Kyjivas jau pradėjo kai kurias svarbiausias eksporto prekes, daugiausia žemės ūkio produktus, gabenti per Rumunijos Konstancos jūrų uostą, tačiau dėl perkrovų uoste ir Ukrainos bei Rumunijos geležinkelių vėžių pločio nesuderinamumo per Konstancą gabenamų prekių kiekis taip pat ribotas.
Tuo metu Lietuvoje, praėjusią savaitę pirmą kartą „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, atgabenęs maždaug 1.000 t gyvulių pašarams skirtą priedą liziną. Jį nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio gabeno LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, o Lietuvoje – „LTG Cargo“.
Maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo.
Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos, atgabenęs grūdų krovinį.