E. Lazauskas apie grūdų eksportavimą iš Ukrainos: jau baigiame suplanuoti procesus

Publikuota: 2022-05-10
Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Praėjusį trečiadienį „LTG Cargo“ pradėjo bandomąjį važiavimą iš Kauno intermodalinio terminalo (KIT) į Ukrainą per Lenkiją. Planuojama, kad šiuo maršrutu galės būti pervežami kroviniai, tarp jų ir grūdai.

Nors dėl Rusijos karo Ukrainoje laikinai buvo sustabdyta „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) antrinės įmonės „LTG Cargo Ukraine“ veikla, pastaruoju metu bendrovė aktyviai dirba su potencialiais partneriais Ukrainoje dėl grūdų vežimo iš šios šalies. 

„Maršrutas per Lenkiją iš tiesų sudėtingas – reikėtų net du kartus keisti vėžę. Taip yra todėl, kad Ukrainoje, kaip ir Lietuvoje, naudojama platesnė vėžė, o Lenkijoje – siauresnė. Be to, yra iššūkių dėl terminalų pajėgumų Lenkijoje, sudėtinga užtikrinti efektyvias logistikos grandines karo apimtoje šalyje. Nepaisant to, jau baigiame suplanuoti procesus, reikalingus siekiant prisidėti eksportuojant grūdus iš Ukrainos“, – nurodo Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius. 

Bandomasis traukinys jau yra išvykęs į Ukrainą ir pasiekti Lietuvą turėtų šią savaitę. Anot bendrovės, šio pilotinio vežimo metu siekiama įvertinti technologinius naujo maršruto aspektus, krovinių gabenimo terminus, galimus logistikos iššūkius ir jų sprendimus. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak LTG vadovo, tokio pobūdžio projektas, kai kroviniai iš Ukrainos į Lietuvą gabenami per Lenkiją, bus įgyvendinamas pirmą kartą: „Įprastai sukurti ir užtikrinti tokį maršrutą prireiktų iki metų, tačiau tikimės, kad pirmuosius vežimus įgyvendinsime jau netrukus.“

Dar anksčiau balandį klientams buvo pateikti pirminiai pasiūlymai ir aptartos grūdų gabenimo galimybės. „Kol kas pirmojo grūdų gabenimo reiso iš Ukrainos data dar derinama – laukiame galimų vežimo datų patvirtinimo iš klientų“, – atsakyme VŽ nurodė bendrovė.

Plėtra į Vakarų Europą

LTG jau įgyvendina planą, kuris apima veiksmus trimis skirtingomis kryptimis: veiklos efektyvumo didinimo, sąnaudų mažinimo ir plėtros į naujas rinkas, ypač Vakarų Europą.

VŽ rašė, kad įvertinus Rusijos karo Ukrainoje, Baltarusijai ir Rusijai pritaikytų sankcijų poveikį, LTG atsisveikins su maždaug 2.000 darbuotojų. Jų išeitinėms išmokoms bus skirta 6 mln. Eur. Tačiau profsąjungos teigimu, gali būti atleista ir keliais šimtais mažiau darbuotojų.

Bendrovės teigimu, LTG Grupės strateginiuose tiksluose veiklos diversifikavimas ir paslaugų, nukreiptų į skirtingas rinkas, plėtra atsirado 2017 metais. 2020-aisiais buvo įsteigta „LTG Cargo“ dukterinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, kurios veikla dabar prisideda prie veiklos diversifikavimo. Kiek anksčiau šiais metais pradėti reguliarūs intermodaliniai pervežimai iš Kauno intermodalinio terminalo į Duisburgą Vokietijoje.

„Tai – pirmasis tarptautinis krovinių gabenimo maršrutas į Vakarų Europą, kurio įgyvendinimu trijose skirtingose šalyse rūpinasi LTG Grupei priklausančios bendrovės. Lietuvoje pervežimus vykdo „LTG Cargo“, o Lenkijoje ir Vokietijoje – „LTG Cargo Polska“ komanda. Pasiekus Duisburgo intermodalinį terminalą klientams atsiveria galimybės puspriekabes ir konteinerius traukiniais toliau gabenti ir į kitus terminalus Vokietijoje, Italijoje, Lenkijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Švedijoje. Taip pat galimos jungtys su Prancūzija ar Didžiąja Britanija“, – pasakoja E. Lazauskas.

Kartu bendrovė pradėjo siūlyti intermodalinių krovinių gabenimo paslaugas į terminalus Lenkijoje – jau įvykdyti bandomieji reisai į Gdanską ir Malaševičę. Klientams pageidaujant bus ieškoma galimybių krovinius gabenti ir į Poznanę.

E. Lazauskas priduria, kad vystoma partnerystė su Latvijos ir Estijos kolegomis, kad augtų „Ambertrain“ traukinio tarp Vakarų Europos ir Baltijos šalių pervežimai, vyksta diskusijos su Kazachstano atstovais dėl krovinių pervežimo į Klaipėdos uostą.

Krovinių apimtys sumažėjo

Kaip rodo apibendrinti duomenys, LTG Grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ per praėjusius metus pervežė apie 51,1 mln. tonų krovinių. 

E. Lazausko teigimu, krovinių pervežimo apimtis veikia tai, kad nuo vasario „LTG Cargo“ nebeveža Baltarusijos bendrovės „Belaruskalij“ trąšų. Ankstesniais metais bendrovė jų gabendavo apie 12 mln. tonų. Taip pat krovinių srautų bendrovė neteko dėl Baltarusijos draudimo tranzitu vežti naftos produktus ir trąšas bei šiemet kovą įvestos papildomos ES sankcijos Baltarusijai, taip pat Rusijos bendrovei SUEK, kurios anglis buvo vežama per Lietuvą.

„Preliminariu vertinimu, šiemet krovinių pervežimo apimtys bus maždaug per pusę mažesnės ir sieks apie 26,5 mln. tonų. Pastebimai sumažėjus krovinių, LTG Grupė gali netekti apie 150 mln. Eur pajamų“, – nurodo E. Lazauskas.

Todėl LTG vadovas nurodo, kad svarbu plėtoti konkurencingą geležinkelio infrastruktūrą: „Šiemet prie to ketina prisidėti valstybė, kad galėtume tęsti strateginius investicijų projektus, tarp jų – elektrifikuoti geležinkelį iki Klaipėdos.“

Taip pat bendrovė akcentuoja, kad skaitmenizuoja paslaugas bei tęsia traukinių atnaujinimo programą. „Atnaujinę traukinių parką, galiausiai atsisakysime Rusijoje pagamintų traukinių, nebeliks priklausomybės nuo detalių tiekėjų iš Rytų. Tiesiogine prasme jungtis su Vakarais sustiprins ir „Rail Baltica“ geležinkelis, sujungsiantis Baltijos šalių sostines su Varšuva ir Vakarų Europa“, – teigia E. Lazauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
15:05
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
11:50
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 21

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
09:01
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku