Vilnius išbandė ilgiausią Lietuvos istorijoje troleibusą – vertins, ar miestui jo reikia

Šis autonominės ridos troleibusas kursavo 19 maršrutu ir iš viso nuvažiavo 5.050 km, vidutiniškai per dieną – per 190 km, skelbia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT). Atlikus analizę, bendrovė vertins, ar ilgieji troleibusai tinkami miesto infrastruktūrai bei keleivių poreikiams.
„Viešasis transportas skirtas miestiečiams, jų patogioms ir saugioms kelionėms. Todėl ypač aktualus keleivių vertinimas. Sulaukėme daugybės keleivių atsiliepimų, kurie domėjosi, kokiu maršrutu važiuos šis troleibusas, dalinosi teigiamais vertinimais bei operatyviai informuodavo apie trikdžius“, – sako Darius Aleknavičius, VVT generalinis direktorius.
VŽ paklaustas, ar planuoja mieste naudoti tokius troleibusus, D. Aleknavičius nurodė, kad Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo strategijoje, kuri buvo patvirtinta 2020 m. pradžioje, yra numatyti tokie ilgieji metro-busai.
„Atrodo, kad testavimas pasiteisino. Išbandėme jį įvairiais maršrutais – troleibusas tikrai manevringas. Tai toks troleibusas važiuoti tikrai galėtų. Didžiausias iššūkis yra pati miesto infrastruktūra – nemaža dalis stotelių įvažų yra per trumpos. Dar neturime visų apibendrintų rezultatų. Tik tada galėsime įvertinti, ar reikia mums tokios transporto priemonės“, – sakė VVT vadovas.
Bendrovės teigimu, už keleivių atsiliepimus ne mažiau svarbios vairuotojų įžvalgos. Vairuotojai teigiamai vertino galimybę išbandyti ilgąjį troleibusą, gyrė jo manevringumą, efektyvų stabdymą, važiavimo komfortą. Taip pat išsakė savo pastabų, kurios bus perduotos gamintojui.
Trijų dalių, daugiau nei 24 metrų ilgio „Solaris Trollino 24 Metrostyle“ tipo troleibusai leistų sumažinti viešojo transporto kiekį, mažiau terštų ir suvartotų mažiau elektros energijos. Tačiau po bandymų paaiškėjo ir tai, kad šiuo metu esamos stotelių įvažos tokiems troleibusams yra per trumpos.
Troleibuso autonominė rida sudaro 5-7 km. Testavimo metu nustatyta, kad troleibusas gali kur kas greičiau ir efektyviau manevruoti neprijungtas prie kontaktinio tinklo. Tai ateityje galėtų padėti spręsti kliūčių apvažiavimo problemas. Tokį patį troleibusą mėnesį laiko bandė ir Talinas.
Autonominės ridos galimybę turės ir naujieji troleibusai, dėl kurių pirkimo vasario 2 d. spręs Vilniaus miesto Taryba. Tęsdamas viešojo transporto atnaujinimą, Vilnius ketina papildyti troleibusų parką 159 naujais troleibusais, kurie pakeistų visus senuosius miesto troleibusus. Miesto Tarybai pritarus, VVT planuotų įsigyti autonominės ridos priemonių po Vilnių judėti darniai ir patogiai. Į gatves nauji troleibusai išriedėtų jau kitąmet – 2023 m.
VŽ rašė, kad autobusų parką taip pat atnaujina ir UAB „Kauno autobusai“. Tuo tarpu VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” didelių pasikeitimų autobusų parke neturėjo. Tačiau jie jau naudoja du pilnai elektrinius „Dancer“ autobusus.