Vežėjai kitąmet gaus daugiau kvotų vairuotojams iš trečiųjų šalių

Antradienį socialinės apsaugos ir darbo ministrės įsakymu tarptautinio transporto sektoriui 2022 m. nustatyta 16.000 asmenų dydžio kvota, leidžianti tolimųjų reisų vairuotojais įdarbinti trečiųjų šalių piliečius. Kitąmet galiosianti kvota yra 4.400 didesnė nei 2021 m.
Apie tai pranešė Tarptautinės transporto ir logistikos aljansas (TTLA), išplatintame pranešime nurodantis, kad dabar keliamas tikslas kuo efektyviau panaudoti kvotą.
„Viena iš esminių neefektyvaus kvotos panaudojimo priežasčių yra ta, kad kvota praktikoje reiškia ne užsieniečio įdarbinimą, o supaprastintą jo atvykimo į Lietuvą procedūrą, kadangi atvykę užsieniečiai nebūtinai įsidarbina Lietuvos įmonėje, – aiškina TTLA. – Tokiu būdu kvotos panaudojimo skaičiai išsipučia ir neatitinka realiai įdarbintų vairuotojų skaičiaus, o mūsų oponentams atsiranda pagrindas kalbėti apie didžiulę vairuotojų kaitą sektoriuje. TTLA siekia, kad kvotos nustatymo tvarkos apraše atsirastų atitinkama nuostata.“
Kita nurodoma priežastis – kvotos panaudojimą gali iškreipti aktyviai užsieniečius darbinančios, tačiau Lietuvoje veiklos nevykdančios arba beveik nevykdančios įmonės, kurios atsiveža vairuotojus iš trečiųjų šalių ir vėliau juos siunčia nuomos ar kitais pagrindais darbui (nebūtinai vairuotojo) į kitas ES valstybes nares. TTLA nurodė paprašiusi Migracijos departamento pateikti informaciją apie įmones, kurios naudojasi kvota.
VŽ rašė, kad kvotos trečiųjų šalių vairuotojams vertinamos kaip vienintelė galimybė patenkinti visoje Europoje vyraujantį tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Pernai SADM įvestas kvotų skaičius buvo išsemtas dar gegužės mėnesį ir paralyžiavo Lietuvos transportininkų galimybę plėsti savo veiklą. Ieškodami trūkstamos profesijos darbuotojų, šalies verslininkai juos ėmė darbinti tokių suvaržymų netaikančioje kaimyninėje Lenkijoje įsteigtose įmonėse.