2021-11-19 08:34

Konteinerių trūkumas vartotojams gali pasijausti iki 10% išbrangusiomis kainomis

Klaipėdos uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Klaipėdos uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Anot Jungtinių Tautų (JT) ataskaitos, paruoštos po JT Prekybos ir vystymosi konferencijos, pasaulinis krovininių laivų maršrutų išbrangimas vartotojams gali pasijausti bendru 1,5% kainų didėjimu, tačiau atskirų produktų kategorijų brangimas gali siekti apie 10%, rašo CNBC.

Per paskutinius 18 mėnesių vieno konteinerio nuoma laive stabiliai brango dėl koronaviruso pandemijos sukeltų padarinių, tiekimo grandinėms ir prekybos kanalams patyrus daug iššūkių. Kai kurių maršrutų logistinės išlaidos brango septynis kartus ir daugiau.

Ataskaitoje teigiama, kad jei kilusios logistikos išlaidos išsilaikys ilgiau, jos galėtų pakelti importo kainas 11%, o vartotojų kainas — 1,5% iki 2023 metų.

Vertinant atskiromis šalimis, JAV vartotojai pajaustų 1,2% kainų kilimą, Kinijos vartotojai – 1,4%, o mažesnės šalys, labiau priklausomos nuo importo, galėtų sulaukti ir 7,5% vartotojų kainų kilimo.

Atskiri produktai taip pat brangtų nevienodai – labiausiai tikėtinas būtų elektronikos, baldų ir tekstilės pramonės produktų kainų didėjimas, galintis siekti apie 10%. Ataskaitoje pabrėžiama, kad logistinės išlaidos sudaro apie 17% visos jūrinės prekybos vertės.

Kai kurios kompanijos mažesnius produktus ėmė gabenti oro transportu, kad išvengtų didesnių kainų ir trikdžių gabenant juos jūra.

52795
130817
52791