2021-05-18 14:39

Ruošiamasi kelio tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijai

Siauras, transportu apkrautas, avaringas kelias tarp Kauno ir Prienų sulauks rekonstrukcijos. Eriko Ovčarenko  („15min.lt“) nuotr.
Siauras, transportu apkrautas, avaringas kelias tarp Kauno ir Prienų sulauks rekonstrukcijos. Eriko Ovčarenko („15min.lt“) nuotr.
Parengtos kelios rekonstrukcijos alternatyvos, ruošiamasi žemės paėmimui, pagrindiniai rangos darbai galėtų vykti 2023-2024 metais.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda pirmadienį surengtame nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 (Kaunas–Prienai–Alytus) ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas.

„Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir visam Pietų Lietuvos regionui itin svarbių kelių infrastruktūros modernizavimo projektų. Pagrindiniai rangos darbai galėtų vykti jau 2023–2024 m., kurie šiuo laikotarpiu sutaps magistralės „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija. Taigi svarbu šiems projektams tinkamai pasirengti ir spręsti itin svarbų jiems reikalingo finansavimo klausimą“, – ministerijos pranešime cituojamas M. Skuodis.

Numatomas 90 km/val. greitis

Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas susitikime pristatė parengtas keturias kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcijos alternatyvas – nuo dalies kelio ruožų išplatinimo iki trijų eismo juostų iki viso kelio rekonstrukcijos į keturių eismo juostų automagistralę. Įvertinant šio kelio eismo intensyvumą ir reikiamas eismo saugos priemones, kiekvienos alternatyvos finansavimo poreikį ir numatomą darbų trukmę, siūloma pasirinkti trijų eismo juostų visame kelyje tarp Kauno ir Prienų variantą. Šiuo atveju 2 eismo juostos būtų skirtos vienai krypčiai ir 1 juosta – kitai, eismo juostų skaičių viena kryptimi keičiant maždaug kas 2–3 km. Skirtingų krypčių eismas būtų atskiriamas apsauginiu barjeru, įrengiami jungiamieji keliai susisiekti su aplinkinėmis teritorijomis, projektinis greitis – 90 km/val.

Ministerija pažymi, kad prie kelio Kaunas–Prienai yra daug gyvenviečių, pavienių sodybų, vandens telkinių, žuvininkystės tvenkinių, vandenviečių, miškų. Kelią daugiau kaip 80 kartų kerta arba su juo lygiagrečiai nutiesta daugybė įvairių inžinerinių komunikacijų, tarp jų aukšto slėgio dujotiekis ir geležinkelio linija.

Šiuo metu jau yra parengtas Kauno ir Prienų rajonuose esančio krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km (nuo Garliavos skirtingų lygių sankryžos iki žiedinės sankryžos ties Prienais) rekonstravimo specialusis planas. Susisiekimo ministerija rengiasi pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras ir sprendžia galimo finansavimo užtikrinimo klausimus. Išpirkus kelio platinimui būtiną žemę ir parengus techninį projektą, rangos darbai galėtų vykti 2023–2026 m., didelę dalį darbų atliekant iki 2024 m. pabaigos.

52795
130817
52791