Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-09 09:34
2025-09-09 05:45
2025-09-07 09:02
2025-09-06 10:24
2025-09-04 11:22
RĖMIMAS
2025-09-04 06:30
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Va tau ir konkurencijos dvasia.. Paskui reikalaus mokėt už prastovas, viršvalandžius, susidėvėjusią aprangą, kuro užpilti :)
jūs gal koks llri dvasininkas būsite? ;-) tai pamirškite akimirkai visas šv.rinkos biblijas ir dvasias. Pagalvokite - o kodėl įvyko Prancūzų revoliucija, po kurios Napoleonas užkariautose teritorijose panaikino baudžiavą (dėl ko realiai Suvalkijos ūkininkų vaikams atsirado galimybė mokytis ir iš to gimė Lietuvos valstybės idėja), kodėl XIXa. vidury Europoje, JK ir JAV atsirado profsąjungos, kodėl XXa. visam pasauly kilo pradžioje revoliucijos, kai kuriose šalyse atsirado komunizmas, kurio stabdymui buvo tiek iššvaistyta žmonijos išteklių?
Nu ir kodėl? Kad tie, kurie ateina pirmi, ar šiaip tiesiog nusprendžia, kad jie jau geriausi ir naujų konkurentų jiems nebereik? Turbūt todėl...
nežinau, ką jūs ten vis su ta konkurencija bandote išminkyti ;-) Pasakysiu paprastai, kaip aš tą matau - nes žmonės anksčiau ar vėliau supranta, kad galių disbalansas, šiais laikais gudriai pakištas po "leiskim užsidirbti" vėliava, leidžia juos efektyviai išnaudoti, net įsukti į visiškas žiurkių lenktynes kaip vyksta kokiam Amazon sandėlyje. Tuomet jie jungiasi, protestuoja, jei jų nenori girdėti - atsiranda žmonių, kurie naudojasi galimybe patenkinti poreikį ir tapti balanso atstatymo lyderiais. Kuo pavirsta tokie procesai, jei tampa masiniais, istorijoje jau matėm ne kartą, ir matom dabar, ypač Europoje. Tai puiki dirva populistams, kurie nebūtinai atneša ką nors gero tai visuomenei, kurią imasi atstovauti. O kad neįgautų pagreičio, tiek politinis-ekonominis elitas, tiek įmonių savininkai turi keisti elgesį.
Ne toje vietoje konkurencijos ieškote. Ne konkuravimas kas pigiau gali dirbti yra progreso variklis (toks konkuravimas veda atgal į baudžiavą ir vergovę). Konkurencijos labiausiai trūksta ten kur įsigali monopolijos ir oligopolijos ir šiaip rinkos milžinai (Google, Amazon, Facebook - pažiūrėkit į EK keliamas bylas dėl pinktnaudžiavimo rinkos dominavimu). Atskiras dviratininkas neturi galios lygiavertiškai kalbėtis su kompanija (didele ar maža) dėl darbo sąlygų. Net teisėje yra tokia sąvoka kaip "silpnoji šalis". Valstybės institucijų vaidmuo yra per reguliavimą užtikrinti tam tikrą balansą, kad silpnoji šalis nebūtų išnaudojama ir kad "konkurencija" nenuvestų atgal į viduramžius. Nes, kaip Mauras teisingai pastebėjo (kad ir kaip dažnai su juo nesutikčiau), tokia konkurencija veda į revoliucijas, galvų kapojimus ir kitus kataklizmus. Kodėl, jūsų nuomone Skandinavijoje ar Prancūzijoje darbuotojai (kalbu ne apie vadovų grandį) "nekonkuruoja" pvz kas ilgiau po darbo pasiliks?
Ten ant jų tų mėlynų dėžių parašyta, kad jie yra partneriai
Spalvų, Kovaldai, neskiri. Čia žalia, Bolt.
man tiek wolt tiek bolt brankogi darosi, nes po truputį vis daugiau kelia kainas. O kad patiems vežėjams moka mažiau, kažkaip sunkiai suprantama logika.
Man atrodo kad labai aiški logika kai keli kainas ir mažiau moki vėžėjams tai būna didesnis pelnas. Didesnio pelno siekimas yra verslo esmė. O vežėjų asociacija tai puikus dalykas reikėtų jiems daugiau narių, greičiausiai ne veltui skundžiasi. Jeigu vidutinis pristatymas yra 30 min o pristatymo kaina 3 eur. Tai labai optimistiškai vertinant nei 50 eur per visą dieną nesigauna, dar reikia įvertinti kad visas darbo priemones reikia pirkti ir dar mokescius mokėt? Kita vertus kai pagalvoji kokie pasirinkimai buvo seniau. Galėjai nosį krapštyti, galėjai butelius rinkti arba jeigu buvai aukšto lygio talkuckėj džinsais prekiaut. Tai puikūs laikai dabar gi prieš skundziantis bent jau burgerio už 9 eur kąsnį baikit kramtyti.
Nemačiau nei bolt nei wolt ataskaitų, bet manau jiems dar toli iki pelno dalybų, todėl didinti sąnaudų eilučių nėra iš ko nebent akcininkai toliau dės savo kapitalą. Laisvos rinkos grožis ir yra tas, kad kiekvienas laisvas už save kovoti: kurjeriai laisvi burtis ir didinti spaudimą, o verslininkas laisvas klausyti arba neklausyti, jei resursų eilė (darbo rinkos) neišsemta. Ir čia geriausias variantas koks tik gali būti santykiuose - tartis. Tik laisvas tarimasis veda link rinkos balanso. O vat jei į kurią nors pusę įsikiš "gelbėtojas Semas", tai jis viską išbalansuoja ir daugiau jėgos suteukia arba vienai arba kitai pusei ir būna tik "win lose", o ne "win win".
aha - laisvas tarimasis. Iš vienos pusės susirenka juodadarbiai piliečiai kurie nežino kas yra darbo kodeksas ir neturi lėšų pigiam studentui teisininkui, o iš kitos pusės darbdaviai nusisamdę Lawin teisininkus už 200 eur/val ir "laisvai tariasi". Tokia "laisva rinka" buvo 19a., t.y. prieš Spalio revoliuciją.
Tau nereikia teisininko, kuris už 200eur pasakytų, kad tu dirbi per pigiai arba tave išnaudoja: tu pats įvertini savo darbo sąlygas ir arba išsideri daugiau, arba eini ten, kur tave vertina labiau. Grupinis spaudimas irgi yra derybų forma kol neįsikiša "silpnųjų gynėjas" (tada tampa šantažu)
3 eur uz pristatyma - labai panasu i veloriksu bizni Delio turgaus rajone
Tik veloriksa savo “batareikas” gali gatveje pakrauti uz 0,3-0,5 eur o lietuviskajam nors ir ciliako picos sr kokio kebabo reikia