2020-06-22 17:36

Vyriausybė pritarė Klaipėdos uosto geležinkelių pertvarkai

Klaipėdos "Draugystės" geležinkelio stotis. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Klaipėdos "Draugystės" geležinkelio stotis. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Vyriausybė pirmadienį pritarė Klaipėdos geležinkelių pertvarkai. Siūloma pamažu – iki 2030 m. iškelti didžiąją dalį krovinių srauto iš centrinės stoties, tuo pat metu plečiant ir modernizuojant jūrų uosto teritorijoje esantį Pauosčio kelyną ir Draugystės geležinkelio stotį.

Plačiau apie šį projektą skaitykite ČIA.

Nurodoma, kad projektas gali kainuoti apie 80 mln. Eur, mazgo plėtrą būtų galima užbaigti iki 2030 m. Projekto rengėjai teigia, kad iškėlus krovinius iš Klaipėdos centrinės stoties, sumažėtų triukšmas ir oro tarša mieste.

Stoties pertvarkos planai susiję su viena iš beveik 20-ties miesto valdžios sąlygų uostui – mažinti krovinių srautus per centrinę geležinkelio stotį ir mieste esantį kelyną. Šios sąlygos iškeltos pernai patvirtintam uosto bendrajam planui, numatančiam Melnragėje statyti išorinį giliavandenį uostą. 

Susisiekimo ministerija teigia, kad prognozuojant konteinerinių krovinių uoste augimą, būtina gerinti uosto ir geležinkelių transporto sąveiką. 

Ministerija nurodo, jog 2019 m. duomenimis, geležinkeliais į uostą atvežama ir iš jo išvežama 61,5% visų krovinių, tačiau tik 12% konteinerių – jie daugiausiai vežami vilkikais. 

Be to, miesto bendrojo plano sprendiniuose numatyta iki 2030 m. mažinti krovinių srautus miesto centrinėje stotyje, ją paliekant tik keleivių pervežimams. Pagal planą iš centrinės stoties į Draugystės stotį būtų iškeltas lokomotyvų cechas, kuro bazė/terminalas, pagalbinio traukinio stovėjimo vieta ir susijusi infrastruktūra, specialiųjų geležinkelių riedmenų priežiūros bazė.

Taip pat numatoma, kad infrastruktūros komplektavimo bazė būtų iškelta į Kretingsodį, skirstymo kalnelis su prekinių traukinių manevravimu – į Pauostį.

Susisiekimo ministerijos projektą kritikuoja Klaipėdos bendruomenių asociacija, kuri teigia, kad vykdymo terminai paminėti tik aptakiai, taip pat neaiškiai išdėstyta plėtros apimtis, susijusi su antruoju plėtros etapu, kuris yra sietinas su planu vystyti išorinį giliavandenį uostą Melnragėje.

Dėl šios priežasties asociacija prašo pateikti visą planavimo darbų programą, įskaitant iki 2030 m. planuojamus traukinių srautų pokyčius Pauosčio kelyne ir Draugystės stotyje

Projekte nurodoma, kad jį priėmus bus pradėti rengti teritorijų planavimo dokumentai.

Pagrindinė Klaipėdos stotis užima 41 ha teritoriją tarp Priestočio, Kretingos, Klevų, Liepų gatvių. Šalia miesto centro esančioje stotyje yra krovinių paskirstymo „kalnelis“, lokomotyvų remonto depas, kuro užpildymo bazė, keleivinių traukinių stotis, administraciniai pastatai.

52795
130817
52791