Verslui reikalingų skrydžių daugėja, bet nepakankamai sparčiai

Publikuota: 2020-01-05
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvoje daugėja verslui ir valstybės pareigūnams būtinų tarptautinių skrydžių, tačiau ekspertai sako, jog šalis vis dar yra skrydžių zonos pakraštyje. Todėl šaliai svarbu gerinti oro susisiekimą, ypač su Prancūzijos ir Vokietijos didmiesčiais bei Jungtinėmis Valstijomis.

Užsienio investicijų skatinimo agentūros „Investuok Lietuvoje“ vadovas Mantas Katinas teigia, kad šiuo metu verslininkų poreikius tenkina tik kelios kryptys: Londonas (Sičio, Hitrou ir Gatviko oro uostai), taip pat Frankfurtas, Helsinkis ir Kopenhaga. 

Agentūra prioritetinėmis kryptimis įvardija Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą, Miuncheną, Štutgartą, Hamburgą ir Diuseldorfą Vokietijoje, Amsterdamą, Stambulą, Dubliną ir Ženevą.

„Vis dar neturime tiesioginių skrydžių į JAV, neturime patogių jungiamųjų skrydžių. Reikia daug pokyčių, kad galėtume konkuruoti su kitomis šalimis tokiomis pat sąlygomis dėl užsienio kapitalo įmonių, ypač iš JAV“, – BNS teigė M. Katinas. 

Šveicarijos aviacijos duomenų rinkimo ir analizės bendrovės „Ch-Aviation“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus teigia, jog verslui labai svarbu, kad skrydžiai dažnai vyktų į pagrindinį miesto oro uostą. 

„Nėra taip, jog būtų kažkokie labai akivaizdūs tušti taškai žemėlapyje, kurių trūktų verslo kryptims – norėtųsi, kad skrydis būtų pastovus, bent kartą per dieną“, – BNS sakė S. Bartkus. 

Tarp svarbių krypčių jis įvardija Paryžių, Berlyną, Miuncheną, Diuseldorfą, Kelną, Dortmundą. Be to, verslo klientams itin svarbus ir skrydžių laikas bei jų dažnumas. 

„Geriausia, jei yra galimybė išskristi ryte ir parskristi tos pačios dienos pabaigoje. Puikus skrydžio tokiu dažnumu ir laiku pavyzdys yra Vilniaus – Londono Sičio  kryptis“, – priduria M. Katinas. 

Valstybės valdoma bendrovė Lietuvos oro uostai nurodo, kad nuo 2020-ųjų vasaros sezono iš Vilniaus bus galima dažniau tiesiogiai pasiekti Miuncheną – skrydžių į jį skaičius didėja nuo trijų iki penkių per savaitę. Taip pat bus pasiūlyti patogesnis rytinis laikas skrendant iš Vilniaus į Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą. 

Reikia geresnės infrastruktūros

Lietuvos oro uostai nuolat derasi su verslo ir miestų atstovais dėl naujų skrydžių, bet pabrėžia, jog galutinis sprendimas priklauso nuo konkrečių oro linijų. 

„Dažniausiai minimos kryptys, kurių dar reikėtų papildomai, – Skandinavija, Vokietija, minima ir Prancūzija, Didžioji Britanija bei Šveicarija. Nemažai tiesioginių skrydžių šiomis kryptimis jau yra arba bus nuo kitų metų (2020 m. – BNS), tačiau, tarkime, dėl Prancūzijos jungčių plėtros toliau vyksta derybos“, – BNS teigė bendrovės atstovai.

Pasak jų, deramasi ir su oro linijomis, tačiau dažniausiai iki naujo skrydžio pradžios gali tekti laukti kelerius ar net daugiau metų.

„Investuok Lietuvoje“ teigia, jog būtina atnaujinti šalies oro uostų infrastruktūrą. 

„Vilniaus oro uostą reikėtų iš esmės keisti. Oro uostų infrastruktūra, patogumas klientui bei patogūs skrydžiai yra esminiai dalykai, kurie miestą ir šalį gali paversti patrauklia tiek verslui, tiek turizmui. Norint lygiavertiškai konkuruoti su kitomis šalimis, mums reikia realių pokyčių“, – teigia M. Katinas. 

„Ch-Aviation“ rinkodaros vadovas S. Bartkus teigia, kad vargu, ar artimiausioje ateityje galėtų ateiti naujos bendrovės su „dideliais produktais“, tačiau, jo manymu, galima bendradarbiauti su Lenkijos LOT arba Latvijos „AirBaltic“, jau dirbančiomis Lietuvos rinkoje.

Pasak jo, kalbant apie tolimas šalis – Japoniją, Kiniją – tiesioginis oro susisiekimas su jomis galėtų prasidėti nuo atvykstamojo turizmo ir pirmiausia užsakomųjų, o ne reguliarių skrydžių. 

„Kuo ilgesnis skrydis, tuo didesnė su tuo susijusi rizika. Niuansas toks, kad skrydžiai į Aziją – praktiškai visi didesni miestai, kurie galėtų būti įdomūs, yra pakankamai toli nuo Lietuvos. Tai manau, kad galbūt viena iš krypčių, kuri galėtų atsirasti, yra Dubajus“, – sakė S. Bartkus. 

M. Katino vertinimu, nepaisant to, jog Europos Komisija riboja galimybes finansuoti oro linijas ir šalims svarbius maršrutus, reikia ieškoti teisinių galimybių, veikiant pagal taisykles, skirti lėšas susisiekimo gerinimui.

Jis teigia, kad Vilniaus ir Londono Sičio reisas yra pavyzdys, kaip atlikus išsamią teisinę ir ekonominę analizę pavyko suderinti su Europos Komisija galimybę LOT skirti kompensaciją.

Lietuva – ES šalių sąrašo gale

Lietuvos oro uostai, be Londono Sičio krypties, pažymi ir jau pradėtus naujus skrydžius iš Vilniaus į Londono Sautendo oro uostą, nuo šių metų prasidės skrydžiai iš Palangos į Stokholmą bei Kopenhagą, taip pat bus pristatyta kryptis iš Kauno oro uosto į Oslą.

„Itin svarbus ir visiškai naujas pasiekimas Lietuvos oro uostams yra sėkmingai pasibaigusios derybos su kompanija „AirBaltic“, kuri nuo kitų metų (2020 metų – BNS) kovo iš Vilniaus skraidins net 5 naujomis kryptimis į Hamburgą (Vokietija), Ciurichą (Šveicarija), Geteborgą (Švedija), Dubrovniką ir Rijeką (Kroatija). Valstybės ir verslo atstovams susisiekimas su Skandinavija ir Vokietijos didžiaisiais miestais yra labai svarbus“, – teigia bendrovė. 

M. Katinas mano, kad Lietuva pagal skrydžių geografiją Europoje vis dar yra pakraštyje. 

„Pajudėjome iš kritinio taško, susisiekimo oru situacija po truputį keičiasi ir gerėja, pavyzdžiui, „AirBaltic“ paskelbė, kad nuo 2020 m. vasaros sezono plečia skrydžių geografiją ir didina krypčių dažnį. Tačiau iš tiesų padengti tik „higieniniai“ skrydžiai, esame toli nuo konkurencingo pasiūlymo, tarp ES šalių vis dar esame susisiekimo oru pakraštyje“, – sako M. Katinas. 

Jo teigimu, Lietuva Pasaulio ekonomikos forumo skelbiamoje konkurencingumo apžvalgoje „The Global Competitiveness Report 2019-2020“ užima tik 25 vietą tarp 28 ES šalių pagal pasiekiamumą oru.

2019-ųjų gegužę pradėjus skrydį iš Vilniaus į Sičio oro uostą, tuometinis ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius teigė, kad tai yra vienas prioritetinių skrydžių ir dar viena galimybė Lietuvai „Brexito“ kontekste prisikviesti įmones iš Londono. 

Skrydis iš Vilniaus į Londono Sitį pirmą kartą Europoje yra remiamas – Lietuvai dvejus metus truko įtikinti Europos Komisiją leisti taikyti paramos mechanizmą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

JAV eismo saugos agentūra nagrinėja skundą dėl savaime greitėjančių „Tesla“ automobilių

JAV vyriausybės eismo saugos agentūra pranešė šiuo metu nagrinėjanti skundus, susijusius su įtarimais, jog...

1,2 mln. Eur subsidijų elektromobiliams estai išgraibstė per kelias valandas

Estijos Ekologinių investicijų centras, penktadienio rytą pradėjęs paraiškų dėl paramos elektromobiliui...

Verslo aplinka
2020.01.18
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
„Fiat Chrysler“ ir „Foxconn“ derasi dėl bendros elektromobilių gamybos įmonės įkūrimo

Italijos ir JAV automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) bei didžiausia pasaulyje elektronikos...

Pristatymų dronais progresą skatina farmacijos logistika Premium

Siuntų bendrovė UPS pradėjo vykdyti komercinius medikamentų pristatymus į namus nepilotuojamomis...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
„Linavos“ draudimo bendrovės nebus Premium

Vežėjų asociacija „Linava“ stabdo keletą metų bandytos įsteigti draudimo bendrovės projektą. Tai VŽ...

„airBaltic“ keleivių skaičius Lietuvoje pernai augo 18%

Oro bendrovė „airBaltic“ per 2019 m. Lietuvoje skraidino 520.000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei...

Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Bus gilinamas Klaipėdos uosto laivybos kanalas 1

Klaipėdos uoste planuojama iki 15 m pagilinti laivybos kanalą, taip pat mažinti bangavimo poveikį laivų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau