Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio
Susisiekimo ministerija praneša, kad planuojami rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2025 metų pabaigos. A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami visam transeuropinio tinklo keliui E67. Įgyvendinus visus projektui keliamus reikalavimus magistralėje pagerės susisiekimas ir eismo saugumas.
Užbaigus rekonstrukciją, kelyje važiavimo greitis bus padidintas iki 130 km/h, panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir pervažos, sankryžos bus įrengiamos išlaikant 5 km atstumą tarp jų, tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio. Taip pat bus įgyvendintos aplinkosauginės priemonės. Siekiama, kad įrengus visas saugumo priemones ir pažangius sprendimus kelyje mažėtų avaringumas ir gerėtų eismo sauga. Rekonstruotas į automagistralę „Via Baltica“ ruožas atitiks tarptautinius saugumo standartus ir užtikrins vienodas sąlygas visiems jos naudotojams – tiek vežėjams, tiek vairuotojams.
Tai reiškia, kad Vyriausybė nusprendė neatsižvelgti į šalia šio kelio ruožo esančių degalinių operatorių pageidavimą palikti įvažiavimus į visas jame esančias degalines. VŽ rašė, kad Susisiekimo ministerijos požiūriu, toks verslininkų noras neleistų kelio pritaikyti 130 km/val. greičiui, dėl ko mažėtų jo saugumas ir pralaidumas.
Įsigaliojus Vyriausybės sprendimui bus pradedamos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Rangos darbus numatoma pradėti 2021-2022 metais, pabaigus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras ir parengus magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo techninį projektą.