Bus papildomai tariamasi dėl kelio iš Kauno į Marijampolę rekonstrukcijos 

Publikuota: 2019-05-08
„Via Balticos“ trasą paverčiant magistrale, taikoma daug apribojimų, kurie pakenks degalinių verslui. LAKD nuotr.
„Via Balticos“ trasą paverčiant magistrale, taikoma daug apribojimų, kurie pakenks degalinių verslui. LAKD nuotr.

Prekybininkai degalais piktinasi dėl projekto, kuris juos izoliuos nuo rekonstruotos magistralės.

Vyriausybės kanceliarijoje rengiamas neplanuotas pasitarimas dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 (Kaunas – Marijampolė – Suvalkai) rekonstrukcijos projekto.

Apie tai pranešanti kanceliarija skelbia, kad toks sprendimas priimtas, reaguojant į žiniasklaidoje paskelbtą informaciją bei diskusijas, kurias sukėlė „atlikta strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūra“.

Degalinių izoliacija

Pranešime nurodoma, kad į Vyriausybės kanceliariją dėl jos taip pat kreipėsi verslo subjektai, nurodydami, jog „siūlomi sprendiniai gresia milijoniniais nuostoliais“.

Šiuo metu rengiamasi rekonstruoti paskutinį maždaug 40 km ilgio kelio ruožą. Šiame ruože yra keliolika („Neste“, „Circle K“, „Viada“, „Baltic Petroleum“ ir kitų tinklų) degalinių, kurių savininkus papiktino Lietuvos automobilių kelių direkcijos parengtas specialusis rekonstrukcijos planas: jame numatyta panaikinti esamus įvažiavimus į degalines. Manoma, kad dėl to jose gali drastiškai sumažėti degalus perkančio transporto srautai.

Įtikino nuogąstavimai

„Iš pirmo žvilgsnio verslo subjektų nuogąstavimai atrodo logiški ir pagrįsti. Todėl turime sėsti prie bendro stalo ir ieškoti geriausių sprendimų, kurie tenkintų abi puses. Kelias Kaunas – Marijampolė – Suvalkai yra labai svarbus tiek gyventojams, tiek valstybei, tačiau tai nereiškia, kad planuojant rekonstrukciją galima ignoruoti ar nematyti rizikų, kurios gresia realiais nuostoliais tai pačiai valstybei, o kartu ir gyventojams“, – pranešime cituojamas Algirdas Stončaitis, Vyriausybės kancleris. Jis tvirtina, kad nerimą kelią prognozės, jog dėl planuojamų kelio rekonstrukcijos sprendinių sunkiasvorių vilkikų bei kitų transporto priemonių vairuotojai rinksis ne Lietuvoje, o Lenkijoje esančias degalines. Pasak pranešimo, to neslepia ir vežėjų atstovai, o degalinių vadovai teigia, jog bus priversti mažinti darbuotojų skaičių arba apskritai užsidaryti.

Riboja standartai

LAKD pateiktoje informacijoje nurodoma, kad šios trasos projektui taikomi privalomi tarptautiniai standartai.

„Siekiant pagerinti eismo saugumą, tranzitinis eismas bus atskirtas nuo vietinio, bus įrengtos skirtingo lygio sankryžos, abipus kelio bus įrengti jungiamieji keliai. LAKD laikosi nuostatos, kad visiems turi būti sudarytos vienodos sąlygos pasiekti savo valdomus sklypus, sodybas ir kitus objektus. Jungiamieji keliai užtikrins vienodas sąlygas visiems verslams vystytis ir net paskatins kurti naujus verslus bei naujas darbo vietas“, – nurodoma direkcijos pranešime. Jame cituojamas Vitalijus Andrejevas, LAKD direktorius, tvirtinantis, kad įrengiant šią „Via Baltic“ atkarpą, vadovaujamasi Kelių techniniu reglamentu, kuris sukurtas remiantis „pažangių Europos šalių praktika“.

Visur – vienodai

„Kiek mums žinoma, ir Lenkija planuoja rekonstruoti „Via Baltica“ magistralę pagal minėto reglamento nuostatas ir greitu laiku ne tik abipus sienos, bet ir per visas šalis einanti automagistralė taps vienoda“,  – cituojamas p. Andrejevas.

Gegužės 3 d. Marijampolės savivaldybėje vyko viešas susirinkimas, kurio metu visuomenė buvo supažindinta su projekto specialiojo teritorijų planavimo dokumento sprendiniais, taip pat buvo eksponuota sprendinių grafinė dalis.

„Įvertinus susitikimo metu pateiktas konstruktyvias nuomones, bus peržiūrėtos ir techniniuose projektuose detalizuotos galimybės keisti sankryžų konfigūraciją, užtikrinant žemės ūkio technikos pravažiavimą ir pateikimą sklypus. Tačiau tie sprendiniai, kuriems reikalavimai griežtai apibrėžti Kelių techniniame reglamente negalės būti keičiami“, – nurodo LAKD.

Pradžia numatoma 2021 m.

Kol kas nenurodoma data rengiamame pasitarime kviečiami dalyvauti Susisiekimo ministerijos, taip pat Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai, degalines valdančių bendrovių ir Lietuvoje veikiančių vežėjų atstovai. Ministro Pirmininko Sauliaus Skvernelio pavedimu Susisiekimo ministerijai taip pat nurodyta išnagrinėti degalinių valdytojų kreipimesi keliamus klausimus.

Projektas finansuojamas iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, preliminari projekto vertė siekia 300 mln. eurų. Planuojama rangos darbus pradėti 2021 m., pabaigus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Įgyvendinant projektą nuosekliai, planingai, išlaikant procedūrinius reikalavimus jis turėtų būti baigtas 2025 m.

FOTOGALERIJA 4 juostų Via Baltica (38 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Bus gilinamas Klaipėdos uosto laivybos kanalas 1

Klaipėdos uoste planuojama iki 15 m pagilinti laivybos kanalą, taip pat mažinti bangavimo poveikį laivų...

„Tesla“ akcijos pirmąkart kirto 500 USD ribą 1

Elektromobilių gamintojos „Tesla“ akcijos bėgėjimosi kelyje susirenka vis naujus riboženklius.

Rinkos
2020.01.14
Tradiciniai automobiliai kol kas teršia mažiau, bet nebeilgai  25

Kai kurių Vokietijoje atliktų tyrimų išvados rodo, vertinant poveikį aplinkai elektromobiliai daro daugiau...

Pramonė
2020.01.13
Vilnius projektuotojams pasiūlė užsakymų už 10 mln. Eur 8

Vilniaus miesto savivaldybė sostinės gatvėms projektuoti konkurso būdu atsirinko aštuonias įmones ar jų...

Statyba ir NT
2020.01.13
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
„SG dujos“ plečia SGD degalinių tinklą

Suslėgtų gamtinių dujų (SGD) kuro transportui stočių tinklą plėtojanti bendrovė „SG dujos“ per artimiausius...

Vilniaus oro uostas diegs bagažo savitarnos punktus

Lietuvos oro uostai paskelbė du viešuosius pirkimus ir šiuo metu ieško rangovų, kurie Vilniaus oro uoste...

Sandėliuose – vis daugiau robotų, jų kūrėjai išgyvena investicijų bumą Premium

Sandėlių automatizavimo sprendimus kuriantys pasaulio startuoliai išgyvena investicijų bumą, nes milžinišku...

S. Daukanto gatvės Kaune rekonstrukcijai numatė 3,3 mln. Eur

Kauno m. savivaldybė ieško rangovo, kuris rekonstruotų S. Daukanto gatvę.

Statyba ir NT
2020.01.12
Dėl naujo oro uosto statybos būtina nuspręsti skaidriai ir greitai 19

2019 m. birželį iš tuometinio ministro lūpų nuskambėjo netikėta visuomenei žinia, jog Susiekimo ministerija...

Iranas pripažino netyčia numušęs Ukrainos lėktuvą 12

Iranas šeštadienį pripažino šią savaitę netyčia numušęs Ukrainos oro bendrovės lėktuvą „Boeing 737“, kuriuo...

Verslo aplinka
2020.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau