Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas

Publikuota: 2019-10-17
Komandiruojamų Lietuvos tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimų apmokestinimas bus padidintas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Komandiruojamų Lietuvos tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimų apmokestinimas bus padidintas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą, minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA) koeficientą padidinant nuo 1,3 iki 1,65. Nutarimas įsigalios 2020 m. sausio 1 d.

Šiuo nutarimu siekiama, kad darbo užmokestis nebūtų keičiamas neapmokestinamais dienpinigiais. VŽ rašė, kad tai labiausiai atsilieps vežėjams – jų atstovai tikina, jog įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį.

Šis sprendimas lemia, kad vairuotojo darbo užmokestis turės siekti bent 1,65 MMA, o likusią atlyginimo dalį leidžiama išmokėti neapmokestinamais dienpinigiais. Dabar taikomas koeficientas siekia 1,3 MMA.

„Siekiama, kad už darbą būtų atlyginama ne gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinamos komandiruočių kompensacijomis, nuo kurių neskaičiuojamos ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kas neužtikrina tinkamo pagal darbuotojo gautas pajamas socialinio aprūpinimo, – o rinkos sąlygas atitinkančiu darbo užmokesčiu“, – aiškino Vilius Šapoka, finansų ministras.

Pasak jo, tokiu atveju pajamų mokesčio įplaukos padidėtų apie 34,6 mln. Eur per metus, tačiau pajamų iš pelno mokesčio sumažėtų apie 16 mln. Eur.

Be to, „Sodros“, Privalomojo sveikatos draudimo, Garantinio ir Ilgalaikio darbo išmokų fondų pajamos turėtų padidėti apie 31,7 mln. Eur.

Vertina kaip akibrokštą

Tiek VŽ kalbinti „Linavos“ atstovai, tiek vežėjai tvirtina, kad toks komandiruojamo vairuotojo pajamų apmokestinimo lygis taikomas visose kaimyninėse Europos Sąjungos šalyse, tame tarpe ir stipriausiai tarptautinių pervežimų sektoriuje konkuruojančioje Lenkijoje, Rumunijoje ar Vengrijoje. Nedidelę pridėtinę vertę sukuriančiame sektoriuje (Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos vežėjų pelno marža siekia 3%) veiklos kaštų augimas gali labai apsunkinti pelningos veiklos galimybes.

„Daugiau nei 6% šalies BVP ir daugiau nei 80.000 darbo vietų bei rizika, priėmus vienašališkus sprendimus, šiuos skaičius eliminuoti iš šalies ekonomikos jau kitais metais“,- taip savo pranešime vakar Vyriausybės posėdyje priimtą siūlymą didinti komandiruojamų darbuotojų darbo užmokesčio koeficientą iki 1,65 vertina Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

„Visas šalies transporto sektorius varomas į kampą vienašališkai priimamų sprendimų. Vos išgirdome finansų ministerijos siūlymą didinti koeficientą iki 1,5, kreipėmės į premjerą ir Seimo narius, norėdami diskutuoti, ar didinama finansinė našta nepakenks Lietuvoje registruotiems vežėjams. Vietoje diskusijos sulaukėme dar radikalesnių finansinių įpareigojimų – koeficientą nutarta didinti iki 1,65“ – pranešime cituojamas Romas Austinskas, „Linavos“ prezidentas.

Jo teigimu, stebina ne tik Vyriausybės nenoras diskutuoti, bet ir tai, kaip pateikiama informacija apie siūlomus pakeitimus. „Mokestinė našta primetama transporto sektoriui, gudriai pateikta tarp visų siūlymų, galimai siekiant nukreipti dėmesį, nes šiuo atveju politinė valia greičiausiai ima viršų prieš ekonominį racionalumą“ – cituojamas R. Austinskas.

Vežėjų atstovai skaičiuoja, kad dėl pakeitimų vienai transporto priemonei tenkančios sąnaudos išaugs 288,5 Eur per mėnesį. Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48.000 tarptautiniais maršrutais krovinius vežančių sunkvežimių, todėl papildomos išlaidos esą sieks apie 166 mln. Eur per metus.

R.Austinskas pažymi, kad tai, skaičiuojant viso sektoriaus mastu, yra daugiau nei 2018 m. vežėjų uždirbtas pelnas.

„Neadekvatus pasiūlymas“

Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius ir UAB „Krautoma“ vadovas, Finansų ministerijai skirtame rašte skaičiavo, kad priėmus pakeitimus vairuotojo darbo vieta įmonei pabrangtų daugiau kaip ketvirtadaliu.

Anot jo, Lietuvos vežėjų sąjungos narių apklausos rezultatai parodė, kad dėl tokio atlyginimų augimo daugumos mažų ir vidutinių vežėjų rezultatai taptų neigiami.

„Situaciją dar pablogins išaugusios degalų kainos dėl pateikto siūlymo didinti akcizo tarifą. Krovinių vežimo įkainiai rinkoje šiuo metu netgi šiek tiek mažėja dėl nuolat augančios konkurencijos. Siūlymas pakelti algas vairuotojams iš karto 26% yra visiškai neadekvatus“, – teigia S. Žilius.

Jo teigimu, padidinus MMA koeficientą vežėjai bus priversti mažinti komandiruojamiems darbuotojams skiriamus dienpinigius, o tai menkintų jų patrauklumą darbo rinkoje, nes bendra vairuotojams išmokama suma sumažėtų.

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus antradienį tikino, kad bus „suvalgytas“ visas įmonių pelnas ir sektorius liks nepelningas.

„Galima svarstyti, kas atsitiks su šituo sektoriumi. Jis trauksis, iškels savo įmonių registracijos vietas kažkur kitur. Labai toli keltis nereikia, yra šone Latvija, Lenkija“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė V. Sutkus. 

Finansų ministerija teigia, kad padidinus koeficientą, nemažas pajamas gaunantys darbuotojai įmokas „Sodrai“ mokėtų nuo didesnės atlyginimo dalies ir taip užsitikrintų sau didesnes garantijas ligos, nedarbo atveju bei senatvei.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai 

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

13:15
„Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur perka 100 hibridinių autobusų

Savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur be PVM perka 100 hibridinių autobusų. Tai didžiausias...

12:09
Logistikos įmonės savininkė Žana Kel: turiu gauti tai, ko noriu Premium

Pervežimų verslą Žana Kel, sertifikuota finansų ekspertė, prieš gerą dešimtmetį pradėjo su keturiais...

Laisvalaikis
11:11
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   4

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau