Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją

Publikuota: 2019-10-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA) kartu su pačios MMA augimu vers vežėjų įmones keltis į kitas šalis, o kai kurioms net grės bankrotu. Taip teigia transporto sektoriaus verslininkai, skaičiuojantys, kad šie pokyčiai jų sąnaudas vairuotojų atlyginimams vienu ypu padidins daugiau kaip 20%.

Vežėjų atstovai tvirtina, kad nauji reikalavimai dėl vairuotojams mokamų atlyginimų ne tik neadekvačiai didintų jų išlaidas, bet ir mažintų konkurencingumą kovoje dėl vairuotojų su kitų šalių vežėjais.

Vežėjus piktina Finansų ministerijos siūlymas keisti Vyriausybės nutarimą „Dėl komandiruočių į užsienį sąnaudų atskaitymo“. Dabar galiojantis šio nutarimo variantas vežėjų įmonėms leidžia vairuotojams mokėti 1,3 MMA dydžio atlyginimą ir dienpinigius, kurie neapmokestinami socialinio draudimo mokesčiais. Ministerija siūlo MMA koeficientą didinti iki 1,5 MMA.

Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius ir UAB „Krautoma“ vadovas, Finansų ministerijai skirtame rašte skaičiuoja, kad priėmus šiuos pakeitimus vairuotojo darbo vieta įmonei pabrangtų daugiau kaip ketvirtadaliu.

„Šiuo metu minimali vienos vairuotojo darbo vietos kaina (su darbdavio mokesčiais, bet be dienpinigių) sudaro 734,78 Eur per mėnesį. Įvertinus minimalios mėnesinės algos didėjimą kitais metais iki 607 Eur bei siūlomą 1,5 MMA koeficientą, vairuotojo darbo vietos kaina padidėtų iki 926,62 Eur. Vežėjams vieno vairuotojo darbo vieta per mėnesį pabrangtų 191,84 Eur, arba 26,1%“, – dėsto S. Žilius.

Anot jo, Lietuvos vežėjų sąjungos narių apklausos rezultatai parodė, kad dėl tokio atlyginimų augimo daugumos mažų ir vidutinių vežėjų rezultatai taptų neigiami.

„Situaciją dar pablogins išaugusios degalų kainos dėl pateikto siūlymo didinti akcizo tarifą. Krovinių vežimo įkainiai rinkoje šiuo metu netgi šiek tiek mažėja dėl nuolat augančios konkurencijos. Siūlymas pakelti algas vairuotojams iš karto 26% yra visiškai neadekvatus“, – teigia S. Žilius.

Jo teigimu, padidinus MMA koeficientą vežėjai bus priversti mažinti komandiruojamiems darbuotojams skiriamus dienpinigius, o tai menkintų jų patrauklumą darbo rinkoje, nes bendra vairuotojams išmokama suma sumažėtų.

Vežėjų sąjungos atliktos Lietuvoje dirbančių vairuotojų (Lietuvos ir trečiųjų valstybių piliečių) apklausos (dalyvavo apie 600 vairuotojų) duomenimis, tokiu atveju daugiau kaip pusė vairuotojų paliktų Lietuvos transporto įmones ir išvyktų dirbti į kitas valstybes.

„Vairuotojų apklausoje apie 49,6% respondentų Lietuvos piliečių nurodė, jog mieliau rinktųsi didesnes pajamas nei išaugusią minimalią algą. Trečiųjų šalių piliečių atveju šis rodiklis ženkliai didesnis – 75% jų pageidauja didesnių pajamų, o ne socialinių garantijų“, – sako S. Žilius.

Vežėjų atstovai tvirtina, kad vairuotojų trūkumas Europoje ir taip sudaro apie 20%, todėl Lietuvos įmonių darbuotojai greitai rastų darbą kitose šalyse, tačiau mūsų bendrovėms taip būtų suduotas didelis smūgis.

Pasak S. Žiliaus, valdžios planuojami pokyčiai Lietuvos vežėjų įmones vers keltis į užsienį, pirmiausia – Lenkiją. Vežėjų sąjunga skaičiuoja, kad pernai mūsų vežėjai kaimyninėje šalyje įsteigė 14 bendrovių, šiemet jų turėtų būti įsteigta per 30.

Vežėjų asociacijos „Linava“ atstovai tvirtina, kad numatomi pokyčiai gali baigtis nemažos dalies įmonių bankrotais.

„Tarptautinius pervežimus atliekančių įmonių grynasis pelningumas svyruoja apie 3%. Palyginti su kitomis ekonominės veiklos rūšimis, 2017 m. krovininio transporto pelningumo vidurkis buvo 40% mažesnis ir pats mažiausias iš visų transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių, nemaža dalis įmonių tiesiog neatlaikys naujos mokestinės naštos“, – sako Tomas Garuolis, „Linavos“ sekretorius transporto politikai.

„Linava“ taip pažymi, kad „Sodros“ duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojai sudaro didžiausią šalies dirbančiųjų dalį. Asociacija skaičiuoja, kad sunkvežimių vairuotojais Lietuvoje dirba 79.500 žmonių.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur perka 100 hibridinių autobusų

Savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur be PVM perka 100 hibridinių autobusų. Tai didžiausias...

12:09
Logistikos įmonės savininkė Žana Kel: turiu gauti tai, ko noriu Premium

Pervežimų verslą Žana Kel, sertifikuota finansų ekspertė, prieš gerą dešimtmetį pradėjo su keturiais...

Laisvalaikis
11:11
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   4

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau