Dėl degalų reklamos pasiskundė Konkurencijos tarybai, „Neste“ garbę gins

„Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atlikti skirtingų gamintojų dyzelino parametrų bandymai įrodė, jog „Neste“ reklamoje naudojami teiginiai yra klaidinantys – dyzelino pirkėjai tiesiog permoka už neva geresnius degalus“, – tikina Mindaugas Palijanskas, Biodegalų asociacijos prezidentas.
Gavusi tyrimo išvadas asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą prašydama ištirti „Neste Lietuva“ reklaminius teiginius.
„Siekiame ginti ne tik asociacijos narių, bet ir visų gyventojų bei įmonių, kurių transportas varomas dyzelinu, interesus. Manome, jog klaidinanti reklama daro tiesioginę žalą dyzelino pirkėjams – jie permoka už realiai tokios pat kokybės dyzeliną. Todėl prašome imtis priemonių, kad vartotojai nebūtų klaidinami, o dyzelino rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija“, – pažymi p. Palijanskas.
Teiginius gins
Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ vadovas, pabrėžia, kad tai – „ne pirmas bandymas apšmeižti“ bendrovę.
„Tyrimo rezultatų dabar negaliu komentuoti, nes kas nors turėtų garantuoti, kad tyrimui pateikti degalai yra tikrai tie, kaip teigiama. To įrodyti aš negaliu. Mes juk ne šiaip susigalvojome kažkokių skaičių pristatydami „Pro Diesel“ rinkai – tai iš tiesų yra vienintelis produktas, kuris atitinka WWFC 5 kategorijos pasaulinius reikalavimus. Tą pripažįsta ir automobilių, ir degalų gamintojai. Ir mes atsakydami į vieną tokį skundą Konkurencijos tarybai jau siuntėme įrodymus ir tada buvome teisus. Jei reikės, siųsime ir dabar, įrodinėsime“, – sako pašnekovas.
Pasak jo, skaičiai, apibūdinantys „Pro Diesel“ dyzelino savybes, buvo gauti atlikus tyrimus nepriklausomose laboratorijose, tad bendrovė „Neste Lietuva“ pasiruošusi savo teiginius apginti.
„Jei esi apšmeižtas ir tiki, kad esi šmeižiamas visiškai nepagrįstai, tai turi reaguoti“, – kalba p. Steikūnas.
Lyderių nerado
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros mokslininkai tyrime tarpusavyje palygino „Neste“, „Viada“ (buvęs „Lukoil“), „Circle K“ (buvęs „Statoil“) degalinių tinkluose parduodamą dyzeliną ir palygino jo savybes.
Laboratorijoje ant specialaus stendo buvo bandomas „Volkswagen Group“ 1,9 TDI (66 kW) variklis jam veikiant nuo 2.000 iki 2.500 aps./min. sukimosi dažniu, kiekvieną bandymą su skirtingais degalais („Ecto“, „Miles“, „Futura“ ir „Pro Diesel“) kartojant 5 kartus.
Buvo tiriamos valandinės degalų sąnaudos svorio ir tūrio vienetais, išmetamųjų dujų dūmingumas, CO junginių ir azoto oksidų (NOx) koncentracija, variklio triukšmingumas bei kiti parametrai. Tyrimų metu gauti rezultatai parodė, jog skirtingose degalinėse pirkto dyzelino savybės skiriasi labai nežymiai, nėra nė vieno akivaizdaus lyderio, kurio savybės būtų geriausios visose kategorijose.
Tyrime gauta išvada, kad tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25%), todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės. Kitaip tariant, realus bandytų 4 dyzelino rūšių ekonomiškumo skirtumas neviršija 1%. Nors, pastebi Biodegalų asociacija žiniasklaidai išplatintame pranešime, „Neste“ degalinių tinklas, kalbėdamas apie „Neste Pro Diesel“ degalus, teigia, kad šie leidžia pasiekti iki 5% mažesnes degalų sąnaudas. Testas parodė, kad nors skirtingose degalinėse įsigytu dyzelinu varomo automobilio sąnaudos skiriasi labai mažai, varikliui veikiant didesniu galingumu (atitinkančiu važiavimą 120 km/val. greičiu), „Neste Pro Diesel“ degalų sunaudojimas yra net didesnis (7,24 l 100 km) nei, pavyzdžiui, „Ecto“ (7,19 l 100 km).