57 mln. Eur įtampa dėl „Estonian Air“: bankrotui jau pasiruošė

Publikuota: 2015-11-06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Labai didelė tikimybė, kad Estijos skrydžių bendrovės „Estonian Air“ likimas bus nulemtas jau šį šeštadienį. Jeigu Europos Komisija paskelbs, kad vežėja turi grąžinti 57 mln. Eur, gautų iš vyriausybės, „Estonian Air“ tą pačią bus paskelbtas bankrotas. Bet šiam scenarijui estai sako jau praktiškai pasiruošę.

Bankroto atveju, Estijos vyriausybė jau pasiruošusi kompensuoti pinigus bilietus įsigijusiems žmonėms, skelbia Estijos žiniasklaida. Šį savaitgalį dirbti ketina ir Estijos kelionių agentūros, kurių klientai šiuo metu naudojasi „Estonian Air“ skydžiais.

Europos Komisija (EK) įtaria „Estonian Air“ nuo 2009 m. gavus EK taisykles pažeidžiančias subsidijas iš vyriausybės. Skrydžių bendrovė yra gavusi apie 57 mln. Eur subsidijų. VŽ rašė, kad artimiausiu metu EK turi pateikti galutinį sprendimą šiuo klausimu. Jei jis bus nepalankus skrydžių bendrovei, ši turėtų grąžinti neteisėtai gautus milijonus ir skelbti bankrotą.

Estijos laikraštis „Aripaev“ rašo, kad jų šaltinių teigimu, EK verdiktas jau „yra paruoštas ir išverstas“ ir jis tikrai nebus palankus „Estonian Air“. Oficialių žinių laukiama jau artimiausiu metu, spėjama, kad šeštadienį.

„Mums tai reiškia papildomą darbą ir beprotišką įtampą. Visi mūsų konsultantai įspėti, kad savaitgalį būtų pasiruošę dirbti“, – blogiausio scenarijaus laukti pasiruošusi Agė Pyder, turizmo biuro „Go travel“ atstovė. Anot jos, „Estonian Air“ bilietus yra įsigiję keli šimtai klientų.

Kelionių bendrovės „Estravel“ skaičiavimu, kitai savaitei „Estonian Air bilietus turi įsigiję apie 300 žmonių. Kelionių organizatorius „Novaturas“ skelbia, kad su Estijos oro bendrove bendradarbiauja tik vasarą, taigi skrydžiai poilsinėmis kryptimis esą kaip tik baigėsi spalio 31 dieną. Portalo err.ee duomenimis, Estijos avialinijų bankroto atveju bilietams kompensuoti prireiks maždaug 5 mln. Eur.

Pasiruošė blogiausiam

Kristenas Michalas, Estijos ekonomikos ir komunikacijų ministras, tikina, kad Vyriausybė neigiamam EK atsakymui jau pasiruošė. Įsteigtas ir naujas vežėjas, kuri veiks pagal sukurtą verslo planą.

„Apgalvojome ir tai, kaip sulaukus neigiamo EK sprendimo informuoti ir patarnauti žmones, kurie šiuo metu yra kelionėje“, – patikina ministras.

„Estonian Air“ teisių perėmėja – rugsėjį įsteigta nauja valstybinė skrydžių bendrovė „Nordic Aviation Group“ – leidimo skrydžiams kol kas nėra gavusi. Estijos žiniasklaidoje svarstoma, kad šis procesas gali užtrukti nuo pusmečio iki metų. Per šį laiką skrydžių paslaugą Talinui teks pirkti iš partnerių, tokių, kaip austrų „InterSky“ ar slovėnų „Adria Airways“.

Estų žiniasklaida pastebi, kad Estijos pareigūnų prašymu EK sprendimas buvo net keletą sykių atidėtas. Per tą laiką esą ir buvo pagalvota, kaip bus informuojami ir aptarnaujami skydžius planavę keleiviai. Tiesa, Lietuvos oro uostai teigia, kol kas negavę žinių, kas bankroto atveju galėtų perimti šios bendrovės skrydžius į Vilnių.

Kaltina valdžią

Patys estai dėl galimai nepalankių EK išvadų kaltina savo valdininkus – kapitalas į „Estonian Air“ buvo įnešamas pinigais arba suteikiant gana pigių kreditų.

Aviacijos konsultantas Tomas Petersonas Estijos televizijoje vylėsi, kad valdininkai su EK suderino verslo perkėlimą iš „Estonian Air“ į „Nordic Aviation Group“ ir nesklandumų ateityje dėl naujo vežėjo nekils. Jis prognozuoja, kad nauja skrydžių kompanija, net ir aštrios konkurencijos sąlygomis, turi galimybę išgyventi.

„Jei norime turėti nuosavą oro vežėją, mes turime būti pasiryžę jam kasmet primokėti, lakantis Briuselio nustatytų taisyklių. Tokioje mažoje rinkoje dirbti pelningai itin sudėtinga. Ir reikia veikti labai greitai, nes latviai aktyviai užima mūsų namų rinką“, – aiškina p. Petersonas.

Į „Nordic Aviation Group“, kai kurių leidinių duomenimis, iš viso yra investuota apie 40 mln. Eur.

Latviai bando išsisukti

Beje, EK taip pat yra tyrusi „Air Baltic“ finansavimą iš Latvijos valstybės. Tačiau tuomet išvados buvo palankios skydžių bendrovei dėl to, kad dalis jos akcijų priklauso privačiam investuotojui.

Prieštaringai vertinamas šios savaitės latvių sprendimas skubiai priimti vokiečių verslininko Ralfo Dieterio Montago-Girmeso investiciją į „Air Baltic“, dėl kurio, kaip skelbiama, gali griūti visa Latvijos Vyriausybė, pasak kai kurių šaltinių, taip pat iš dalies yra paskatintas siekio išvengti galimų panašių EK sankcijų, kokių gali sulaukti „Estonian Air“.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   4

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau