57 mln. Eur įtampa dėl „Estonian Air“: bankrotui jau pasiruošė

Publikuota: 2015-11-06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Labai didelė tikimybė, kad Estijos skrydžių bendrovės „Estonian Air“ likimas bus nulemtas jau šį šeštadienį. Jeigu Europos Komisija paskelbs, kad vežėja turi grąžinti 57 mln. Eur, gautų iš vyriausybės, „Estonian Air“ tą pačią bus paskelbtas bankrotas. Bet šiam scenarijui estai sako jau praktiškai pasiruošę.

Bankroto atveju, Estijos vyriausybė jau pasiruošusi kompensuoti pinigus bilietus įsigijusiems žmonėms, skelbia Estijos žiniasklaida. Šį savaitgalį dirbti ketina ir Estijos kelionių agentūros, kurių klientai šiuo metu naudojasi „Estonian Air“ skydžiais.

Europos Komisija (EK) įtaria „Estonian Air“ nuo 2009 m. gavus EK taisykles pažeidžiančias subsidijas iš vyriausybės. Skrydžių bendrovė yra gavusi apie 57 mln. Eur subsidijų. VŽ rašė, kad artimiausiu metu EK turi pateikti galutinį sprendimą šiuo klausimu. Jei jis bus nepalankus skrydžių bendrovei, ši turėtų grąžinti neteisėtai gautus milijonus ir skelbti bankrotą.

Estijos laikraštis „Aripaev“ rašo, kad jų šaltinių teigimu, EK verdiktas jau „yra paruoštas ir išverstas“ ir jis tikrai nebus palankus „Estonian Air“. Oficialių žinių laukiama jau artimiausiu metu, spėjama, kad šeštadienį.

„Mums tai reiškia papildomą darbą ir beprotišką įtampą. Visi mūsų konsultantai įspėti, kad savaitgalį būtų pasiruošę dirbti“, – blogiausio scenarijaus laukti pasiruošusi Agė Pyder, turizmo biuro „Go travel“ atstovė. Anot jos, „Estonian Air“ bilietus yra įsigiję keli šimtai klientų.

Kelionių bendrovės „Estravel“ skaičiavimu, kitai savaitei „Estonian Air bilietus turi įsigiję apie 300 žmonių. Kelionių organizatorius „Novaturas“ skelbia, kad su Estijos oro bendrove bendradarbiauja tik vasarą, taigi skrydžiai poilsinėmis kryptimis esą kaip tik baigėsi spalio 31 dieną. Portalo err.ee duomenimis, Estijos avialinijų bankroto atveju bilietams kompensuoti prireiks maždaug 5 mln. Eur.

Pasiruošė blogiausiam

Kristenas Michalas, Estijos ekonomikos ir komunikacijų ministras, tikina, kad Vyriausybė neigiamam EK atsakymui jau pasiruošė. Įsteigtas ir naujas vežėjas, kuri veiks pagal sukurtą verslo planą.

„Apgalvojome ir tai, kaip sulaukus neigiamo EK sprendimo informuoti ir patarnauti žmones, kurie šiuo metu yra kelionėje“, – patikina ministras.

„Estonian Air“ teisių perėmėja – rugsėjį įsteigta nauja valstybinė skrydžių bendrovė „Nordic Aviation Group“ – leidimo skrydžiams kol kas nėra gavusi. Estijos žiniasklaidoje svarstoma, kad šis procesas gali užtrukti nuo pusmečio iki metų. Per šį laiką skrydžių paslaugą Talinui teks pirkti iš partnerių, tokių, kaip austrų „InterSky“ ar slovėnų „Adria Airways“.

Estų žiniasklaida pastebi, kad Estijos pareigūnų prašymu EK sprendimas buvo net keletą sykių atidėtas. Per tą laiką esą ir buvo pagalvota, kaip bus informuojami ir aptarnaujami skydžius planavę keleiviai. Tiesa, Lietuvos oro uostai teigia, kol kas negavę žinių, kas bankroto atveju galėtų perimti šios bendrovės skrydžius į Vilnių.

Kaltina valdžią

Patys estai dėl galimai nepalankių EK išvadų kaltina savo valdininkus – kapitalas į „Estonian Air“ buvo įnešamas pinigais arba suteikiant gana pigių kreditų.

Aviacijos konsultantas Tomas Petersonas Estijos televizijoje vylėsi, kad valdininkai su EK suderino verslo perkėlimą iš „Estonian Air“ į „Nordic Aviation Group“ ir nesklandumų ateityje dėl naujo vežėjo nekils. Jis prognozuoja, kad nauja skrydžių kompanija, net ir aštrios konkurencijos sąlygomis, turi galimybę išgyventi.

„Jei norime turėti nuosavą oro vežėją, mes turime būti pasiryžę jam kasmet primokėti, lakantis Briuselio nustatytų taisyklių. Tokioje mažoje rinkoje dirbti pelningai itin sudėtinga. Ir reikia veikti labai greitai, nes latviai aktyviai užima mūsų namų rinką“, – aiškina p. Petersonas.

Į „Nordic Aviation Group“, kai kurių leidinių duomenimis, iš viso yra investuota apie 40 mln. Eur.

Latviai bando išsisukti

Beje, EK taip pat yra tyrusi „Air Baltic“ finansavimą iš Latvijos valstybės. Tačiau tuomet išvados buvo palankios skydžių bendrovei dėl to, kad dalis jos akcijų priklauso privačiam investuotojui.

Prieštaringai vertinamas šios savaitės latvių sprendimas skubiai priimti vokiečių verslininko Ralfo Dieterio Montago-Girmeso investiciją į „Air Baltic“, dėl kurio, kaip skelbiama, gali griūti visa Latvijos Vyriausybė, pasak kai kurių šaltinių, taip pat iš dalies yra paskatintas siekio išvengti galimų panašių EK sankcijų, kokių gali sulaukti „Estonian Air“.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Teismas atmetė buvusio Klaipėdos uosto vadovo A. Vaitkaus skundą dėl atleidimo

Teismas pirmadienį atmetė Arvydo Vaitkaus, buvusio Klaipėdos uosto vadovo skundą dėl atleidimo iš...

„LG Cargo“ vadovas: ruošiamasi aštresnei konkurencijai ne tik Lietuvoje

Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) antrinei krovinių vežimo bendrovei „LG Cargo“...

Svarstoma oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno idėja 40

Susisiekimo ministerija svarsto ir pradeda dėlioti planus naujiems pagrindiniams šalies oro vartams. Jei...

„Rail Baltica“ ruožus projektuojantys ispanai dairosi daugiau projektų Lietuvoje 2

Ispanijos infrastruktūros įmonė „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ Lietuvoje atidarė savo biurą bei...

„Kamineros grupės“ apyvarta pernai – beveik 55 mln. Eur 

Verslininko Arūno Tumos kontroliuojama ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros...

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 11

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 16

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą 3

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur 2

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau