Baigėsi VCUP prekių ženklo ginčas

Publikuota: 2015-12-04
Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininko pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininko pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Teismai padėjo tašką dvejus metus trukusiame ginče dėl Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) prekių ženklo.

Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininkui Tautvydui Kalteniui nepavyko nukabinti VCUP ženklo nuo Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės. Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad p. Kaltenio pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos. Šis sprendimas jau įsiteisėjo.

Ponas Kaltenis teisme reikalavo prekės ženklo VCUP registraciją pripažinti negaliojančia, uždrausti jį naudoti ir jam, kaip autoriui, atlyginti žalą – priteisti 37.000 turtinės ir 2.800 Eur neturtinės žalos. Jis teigė, kad yra vaizdinio žymens VCUP autorius ir išimtinių teisių į jį turėtojas.

Tuo tarpu Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė teisme įrodinėjo, kad šios pretenzijos nepagrįstos ir teigė, kad už ženklą sumokėjo šiuo metu jau bankrutavusiai įmonei „Nada Focus“, kuriai anuomet ir vadovavo pats p. Kaltenis.

VCUP teigimu, 2003 m., kai prekybos centras buvo rekontruojamas, jo darbuotojai nusprendė palikti iki tol buvusį pavadinimą ir toliau naudoti jo trumpinį VCUP bei sukurti atitinkamą iškabą, kuri yra ant pastato iki šiol. Prekybos centras tuomet sudarė sutartį su p. Kaltenio vadovaujama bendrove „Nada Focus“, kad ši suprojektuotų, pagamintų ir suprojektuotų VCUP iškabą. Už darbus su bendrove buvo atsiskaityta, tad teismas konstatavo, kad teisės į prekės ženklą perėjo užsakovui. Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė 2006 m. vaizdinį prekės ženklą VCUP įregistravo.

Nors p. Kaltenis tuo metu vadovavo „Nada Focus“, teisme jis tikino, kad prekės ženklą VCUP sukūrė kaip nepriklausomas dizaineris. Tačiau teismo šie argumentai neįtikino, nes nėra jokių įrodymų apie sutartinius teisinius santykius tarp dizainerio ir užsakovo logotipui sukurti.

Priminė, kokios svarbios sutartys

„Tikėjomės tokio sprendimo nuo pat teismo proceso, kuris užtruko kone dvejus metus, pradžios“, – teigia Ona Nevinskienė, VCUP generalinė direktorė. Ji pasakoja tuo metu, kai ši istorija prasidėjo – 2003 metais – jau dirbusi įmonėje, tad puikiai žinanti jos aplinkybes. „Santykius su partneriais būtina kuo detaliau aprašyti sutartyse, kad kuo mažiau vietos liktų tokioms interpretacijoms, nes negali žinoti, kaip viskas pasisuks po dešimties metų“, – pabrėžia p. Nevinskienė.

Pasak Andriaus Iškausko, prekybos centrui VCUP teisme atstovavusio „AAA Law“ advokato, teisminių ginčų dėl kūrinių autorystės ir nuosavybės kyla nuolat.

„Ši byla gali būti pavyzdys, kokių problemų gali kilti, jei darbuotojų ir įmonės santykiai autorinių teisių srityje nėra aiškiai reglamentuoti. Ponas Kaltenis tuo metu dirbo bendrovėje „Nada Focus“, su kuria tuometinė įmonė Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė buvo pasirašiusi sutartį. Tad darbų, kuriuos jis atliko, teisės automatiškai perėjo įmonei, kuri jas perdavė užsakovui“, – sako p. Iškauskas.

Anot jo, teismas dar kartą patvirtino, kad įmonės darbuotojo sukurtų darbų autorinės ir turtinės teisės pereina įmonei. Visgi bendrovės turėtų aiškiau apibrėžti santykius su darbuotojais dėl intelektinės nuosavybės, kad nekiltų išvedžiojimų, jog darbas buvo atliktas namie, ar po darbo valandų ir panašiai ir nebūtų pagrindo dėl to reikšti pretenzijų į kūrinius.

Taip pat ir užsakovai, perkantys paslaugas ar darbus, sutartyse turėtų užsitikrinti, kad ateityje paslaugų tiekėjo darbuotojai nepradėtų reikšti netikėtų pretenzijų dėl autorystės ir kitų turtinių ir neturtinių teisių į kūrinius.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Studija: TOP 10 vartojimo tendencijų 2020 m. Premium

Tarptautinės tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ išleistoje kasmetinėje studijoje identifikuojamos...

Prekyba
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau