Baigėsi VCUP prekių ženklo ginčas

Publikuota: 2015-12-04
Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininko pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininko pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Teismai padėjo tašką dvejus metus trukusiame ginče dėl Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) prekių ženklo.

Lietuvos dizainerių sąjungos pirmininkui Tautvydui Kalteniui nepavyko nukabinti VCUP ženklo nuo Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės. Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad p. Kaltenio pretenzijos dėl VCUP ženklo teisių – nepagrįstos. Šis sprendimas jau įsiteisėjo.

Ponas Kaltenis teisme reikalavo prekės ženklo VCUP registraciją pripažinti negaliojančia, uždrausti jį naudoti ir jam, kaip autoriui, atlyginti žalą – priteisti 37.000 turtinės ir 2.800 Eur neturtinės žalos. Jis teigė, kad yra vaizdinio žymens VCUP autorius ir išimtinių teisių į jį turėtojas.

Tuo tarpu Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė teisme įrodinėjo, kad šios pretenzijos nepagrįstos ir teigė, kad už ženklą sumokėjo šiuo metu jau bankrutavusiai įmonei „Nada Focus“, kuriai anuomet ir vadovavo pats p. Kaltenis.

VCUP teigimu, 2003 m., kai prekybos centras buvo rekontruojamas, jo darbuotojai nusprendė palikti iki tol buvusį pavadinimą ir toliau naudoti jo trumpinį VCUP bei sukurti atitinkamą iškabą, kuri yra ant pastato iki šiol. Prekybos centras tuomet sudarė sutartį su p. Kaltenio vadovaujama bendrove „Nada Focus“, kad ši suprojektuotų, pagamintų ir suprojektuotų VCUP iškabą. Už darbus su bendrove buvo atsiskaityta, tad teismas konstatavo, kad teisės į prekės ženklą perėjo užsakovui. Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė 2006 m. vaizdinį prekės ženklą VCUP įregistravo.

Nors p. Kaltenis tuo metu vadovavo „Nada Focus“, teisme jis tikino, kad prekės ženklą VCUP sukūrė kaip nepriklausomas dizaineris. Tačiau teismo šie argumentai neįtikino, nes nėra jokių įrodymų apie sutartinius teisinius santykius tarp dizainerio ir užsakovo logotipui sukurti.

Priminė, kokios svarbios sutartys

„Tikėjomės tokio sprendimo nuo pat teismo proceso, kuris užtruko kone dvejus metus, pradžios“, – teigia Ona Nevinskienė, VCUP generalinė direktorė. Ji pasakoja tuo metu, kai ši istorija prasidėjo – 2003 metais – jau dirbusi įmonėje, tad puikiai žinanti jos aplinkybes. „Santykius su partneriais būtina kuo detaliau aprašyti sutartyse, kad kuo mažiau vietos liktų tokioms interpretacijoms, nes negali žinoti, kaip viskas pasisuks po dešimties metų“, – pabrėžia p. Nevinskienė.

Pasak Andriaus Iškausko, prekybos centrui VCUP teisme atstovavusio „AAA Law“ advokato, teisminių ginčų dėl kūrinių autorystės ir nuosavybės kyla nuolat.

„Ši byla gali būti pavyzdys, kokių problemų gali kilti, jei darbuotojų ir įmonės santykiai autorinių teisių srityje nėra aiškiai reglamentuoti. Ponas Kaltenis tuo metu dirbo bendrovėje „Nada Focus“, su kuria tuometinė įmonė Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė buvo pasirašiusi sutartį. Tad darbų, kuriuos jis atliko, teisės automatiškai perėjo įmonei, kuri jas perdavė užsakovui“, – sako p. Iškauskas.

Anot jo, teismas dar kartą patvirtino, kad įmonės darbuotojo sukurtų darbų autorinės ir turtinės teisės pereina įmonei. Visgi bendrovės turėtų aiškiau apibrėžti santykius su darbuotojais dėl intelektinės nuosavybės, kad nekiltų išvedžiojimų, jog darbas buvo atliktas namie, ar po darbo valandų ir panašiai ir nebūtų pagrindo dėl to reikšti pretenzijų į kūrinius.

Taip pat ir užsakovai, perkantys paslaugas ar darbus, sutartyse turėtų užsitikrinti, kad ateityje paslaugų tiekėjo darbuotojai nepradėtų reikšti netikėtų pretenzijų dėl autorystės ir kitų turtinių ir neturtinių teisių į kūrinius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 11

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
Centrinėje Briuselio stotyje „Lidl“ atidarė „pop-up“ sodą

Žemų kainų tinklas „Lidl“ Belgijos sostinėje esančioje centrinėje stotyje įrengė laikiną sodą. Ši koncepcija...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Baltic Petroleum“ priklausančiai įmonei teks sumokėti 668.000 Eur PVM nepriemoką Premium 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagrįstai nurodė sumokėti apie 668.000 Eur PVM su UAB „Baltic Petroleum“...

Finansai
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  3

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 13

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau