„Vilniaus prekybos“ vadovė: didžiausias spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos

Publikuota: 2015-10-14
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Raimonda Kižienė, UAB „Vilniaus prekyba“ generalinė direktorė, sako, kad vartotojų lūkesčių rodikliai leidžia į kitus metus žiūrėti gana optimistiškai. Tiesa, yra ir iššūkių, kuriuos diktuoja besikeičiantis vartotojas ar ekonominė šalies padėtis.

„Esame priklausomi nuo vartojimo, o vartotojų pasitikėjimas džiugina, jis auga. Geresnių vartotojų lūkesčių, augančių jų pajamų tendencijos panašios visose Baltijos šalyse“, – „Verslo žinių“ organizuojamoje metinėje vadovų konferencijoje „Verslas 2016“ sako p. Kižienė.

Nedarbo lygio mažėjimas, pasak jos, iš vienos pusės taip pat yra labai gera tendencija. Tiesa, žvelgiant iš darbdavio perspektyvos, ji tampa ir papildomu iššūkiu.

„Vienintelis spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos“, – aptardama ateinančius metus sako p. Kižienė.

Paklausta, kokius darbo užmokesčio pokyčius „Vilniaus prekyba“ planuoja 2016 m., p. Kižienė VŽ sako, kad viskas priklausys nuo skirtingų rinkų, kuriose veikia bendrovė, poreikių ir tendencijų.  Tuo pačiu, pasak jos, visada žvalgomasi ir kitų sprendimų, kurie gali padėti efektyvinti veiklą, pavyzdžiui, investuojama į savitarnos kasas.

Iššūkių ir svarbių tendencijų, į kurias būtina atsižvelgti, yra ir daugiau. Pasak p. Kižienės, tai, kad vartojimas auga, maisto prekių rinkai labai didelės įtakos nedarys, mat didėjant pajamoms žmonės nepradeda valgyti daugiau.

„Galbūt krepšelis šiek tiek pakis, tikėtina, kad bus linkstama prie kokybiškesnių produktų, tačiau kur kas didesnį augimą mes prognozuojame ne maisto prekių rinkai“, – sako p. Kižienė. Pasak jos, gerėjant ekonominiai padėčiai vartotojų krepšelyje turėtų apskritai mažėti išlaidų dalis maistui, didėti poilsiui, laisvalaikiui, drabužiams.

Labai ryškėja ir dėmesys technologijoms – e. prekyba, savitarnos kasos, mobiliosios aplikacijos, taromatai ir kt. daro įtaką vartotojų elgesiui, jų įpročiams.

„Pajamos iš „Maxima“ tinklo tiekiamų prekių „Barboros“ e.prekybai Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius, palyginti su visais praėjusiais metais, padidėjo 40%. Augimas – akivaizdus. „Eurovaistinių“ tinklas Lietuvoje e. prekybą pradėjo pernai ir rezultatai auga 11 % kiekvieną ketvirtį“, – fiksuoja p. Kižienė.

Savitarnos kasos taip pat prigyja. Lietuvoje jomis naudojasi 22-23% pirkėjų, Latvijoje ir Estijoje – po 18%.

Dar viena ryški tendencija, kuri darys įtaką ir kitąmet, pasak p. Kižienės, yra auganti paslaugų paklausa prekybos tinkluose.

„Maxima“ pradėjo įvairias paslaugas teikti prieš 6 metus, per tą laiką jų apimtis išaugo 4 kartus. Naujausia sutartis – šiemet prekybos centre jau galima įsigyti žvejo mėgėjo bilietą. Rezultatai smagūs: kasose jau įsigyta 21.000 tokių bilietų“, – sako p. Kižienė.

Sparčiausiai populiarėjančios paslaugos – pinigų gryninimas parduotuvių kasose, taip pat viešojo transporto bilietų ir papildymų įsigijimas. Per 9 šių metų mėnesius šiomis paslaugomis pasinaudota 30% dažniau nei pernai per visus metus.

Pasak Kižienės, artimiausiu metu mažmeninėje prekyboje turėtų stiprėti tikslinė rinkodara, nes esą jau matyti, kad bendro akcijų triukšmo yra per daug.

„Personalizuotų pasiūlymų daugės, jie bus aktualesni. Labai ryški asmeninės patirties ir rekomendacijos įtaka. Socialiniai tinklai tą tendencija dar labiau stiprina“, – atkreipia dėmesį ji.

Tuo pačiu ir parduotuvės stengiasi būti kuo arčiau kliento – tiek fiziškai vykdant plėtrą, tiek ir trumpinant prekių pristatymo laiką e. prekyboje. Nors konkurencija tarp prekybos tinklų yra labai išaugusi, o dalį rinkos atsigriebia dar ir nauji specializuoti žaidėjai, erdvės didžiųjų tinklų plėtrai, pasak p. Kižienės, taip pat dar yra.

FOTOGALERIJA „Verslas 2016“ konferencija galerija (44 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 1

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau