„Vilniaus prekybos“ vadovė: didžiausias spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-14 15:09
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Raimonda Kižienė, UAB „Vilniaus prekyba“ generalinė direktorė, sako, kad vartotojų lūkesčių rodikliai leidžia į kitus metus žiūrėti gana optimistiškai. Tiesa, yra ir iššūkių, kuriuos diktuoja besikeičiantis vartotojas ar ekonominė šalies padėtis.

„Esame priklausomi nuo vartojimo, o vartotojų pasitikėjimas džiugina, jis auga. Geresnių vartotojų lūkesčių, augančių jų pajamų tendencijos panašios visose Baltijos šalyse“, – „Verslo žinių“ organizuojamoje metinėje vadovų konferencijoje „Verslas 2016“ sako p. Kižienė.

Nedarbo lygio mažėjimas, pasak jos, iš vienos pusės taip pat yra labai gera tendencija. Tiesa, žvelgiant iš darbdavio perspektyvos, ji tampa ir papildomu iššūkiu.

„Vienintelis spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos“, – aptardama ateinančius metus sako p. Kižienė.

Paklausta, kokius darbo užmokesčio pokyčius „Vilniaus prekyba“ planuoja 2016 m., p. Kižienė VŽ sako, kad viskas priklausys nuo skirtingų rinkų, kuriose veikia bendrovė, poreikių ir tendencijų.  Tuo pačiu, pasak jos, visada žvalgomasi ir kitų sprendimų, kurie gali padėti efektyvinti veiklą, pavyzdžiui, investuojama į savitarnos kasas.

Iššūkių ir svarbių tendencijų, į kurias būtina atsižvelgti, yra ir daugiau. Pasak p. Kižienės, tai, kad vartojimas auga, maisto prekių rinkai labai didelės įtakos nedarys, mat didėjant pajamoms žmonės nepradeda valgyti daugiau.

„Galbūt krepšelis šiek tiek pakis, tikėtina, kad bus linkstama prie kokybiškesnių produktų, tačiau kur kas didesnį augimą mes prognozuojame ne maisto prekių rinkai“, – sako p. Kižienė. Pasak jos, gerėjant ekonominiai padėčiai vartotojų krepšelyje turėtų apskritai mažėti išlaidų dalis maistui, didėti poilsiui, laisvalaikiui, drabužiams.

Labai ryškėja ir dėmesys technologijoms – e. prekyba, savitarnos kasos, mobiliosios aplikacijos, taromatai ir kt. daro įtaką vartotojų elgesiui, jų įpročiams.

„Pajamos iš „Maxima“ tinklo tiekiamų prekių „Barboros“ e.prekybai Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius, palyginti su visais praėjusiais metais, padidėjo 40%. Augimas – akivaizdus. „Eurovaistinių“ tinklas Lietuvoje e. prekybą pradėjo pernai ir rezultatai auga 11 % kiekvieną ketvirtį“, – fiksuoja p. Kižienė.

Savitarnos kasos taip pat prigyja. Lietuvoje jomis naudojasi 22-23% pirkėjų, Latvijoje ir Estijoje – po 18%.

Dar viena ryški tendencija, kuri darys įtaką ir kitąmet, pasak p. Kižienės, yra auganti paslaugų paklausa prekybos tinkluose.

„Maxima“ pradėjo įvairias paslaugas teikti prieš 6 metus, per tą laiką jų apimtis išaugo 4 kartus. Naujausia sutartis – šiemet prekybos centre jau galima įsigyti žvejo mėgėjo bilietą. Rezultatai smagūs: kasose jau įsigyta 21.000 tokių bilietų“, – sako p. Kižienė.

Sparčiausiai populiarėjančios paslaugos – pinigų gryninimas parduotuvių kasose, taip pat viešojo transporto bilietų ir papildymų įsigijimas. Per 9 šių metų mėnesius šiomis paslaugomis pasinaudota 30% dažniau nei pernai per visus metus.

Pasak Kižienės, artimiausiu metu mažmeninėje prekyboje turėtų stiprėti tikslinė rinkodara, nes esą jau matyti, kad bendro akcijų triukšmo yra per daug.

„Personalizuotų pasiūlymų daugės, jie bus aktualesni. Labai ryški asmeninės patirties ir rekomendacijos įtaka. Socialiniai tinklai tą tendencija dar labiau stiprina“, – atkreipia dėmesį ji.

Tuo pačiu ir parduotuvės stengiasi būti kuo arčiau kliento – tiek fiziškai vykdant plėtrą, tiek ir trumpinant prekių pristatymo laiką e. prekyboje. Nors konkurencija tarp prekybos tinklų yra labai išaugusi, o dalį rinkos atsigriebia dar ir nauji specializuoti žaidėjai, erdvės didžiųjų tinklų plėtrai, pasak p. Kižienės, taip pat dar yra.

FOTOGALERIJA „Verslas 2016“ konferencija galerija (44 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 4

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 1

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 10

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau