„Vilniaus prekybos“ vadovė: didžiausias spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos

Publikuota: 2015-10-14
Atnaujinta 2015-10-14 15:09
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Raimonda Kižienė, UAB „Vilniaus prekyba“ generalinė direktorė, sako, kad vartotojų lūkesčių rodikliai leidžia į kitus metus žiūrėti gana optimistiškai. Tiesa, yra ir iššūkių, kuriuos diktuoja besikeičiantis vartotojas ar ekonominė šalies padėtis.

„Esame priklausomi nuo vartojimo, o vartotojų pasitikėjimas džiugina, jis auga. Geresnių vartotojų lūkesčių, augančių jų pajamų tendencijos panašios visose Baltijos šalyse“, – „Verslo žinių“ organizuojamoje metinėje vadovų konferencijoje „Verslas 2016“ sako p. Kižienė.

Nedarbo lygio mažėjimas, pasak jos, iš vienos pusės taip pat yra labai gera tendencija. Tiesa, žvelgiant iš darbdavio perspektyvos, ji tampa ir papildomu iššūkiu.

„Vienintelis spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos“, – aptardama ateinančius metus sako p. Kižienė.

Paklausta, kokius darbo užmokesčio pokyčius „Vilniaus prekyba“ planuoja 2016 m., p. Kižienė VŽ sako, kad viskas priklausys nuo skirtingų rinkų, kuriose veikia bendrovė, poreikių ir tendencijų.  Tuo pačiu, pasak jos, visada žvalgomasi ir kitų sprendimų, kurie gali padėti efektyvinti veiklą, pavyzdžiui, investuojama į savitarnos kasas.

Iššūkių ir svarbių tendencijų, į kurias būtina atsižvelgti, yra ir daugiau. Pasak p. Kižienės, tai, kad vartojimas auga, maisto prekių rinkai labai didelės įtakos nedarys, mat didėjant pajamoms žmonės nepradeda valgyti daugiau.

„Galbūt krepšelis šiek tiek pakis, tikėtina, kad bus linkstama prie kokybiškesnių produktų, tačiau kur kas didesnį augimą mes prognozuojame ne maisto prekių rinkai“, – sako p. Kižienė. Pasak jos, gerėjant ekonominiai padėčiai vartotojų krepšelyje turėtų apskritai mažėti išlaidų dalis maistui, didėti poilsiui, laisvalaikiui, drabužiams.

Labai ryškėja ir dėmesys technologijoms – e. prekyba, savitarnos kasos, mobiliosios aplikacijos, taromatai ir kt. daro įtaką vartotojų elgesiui, jų įpročiams.

„Pajamos iš „Maxima“ tinklo tiekiamų prekių „Barboros“ e.prekybai Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius, palyginti su visais praėjusiais metais, padidėjo 40%. Augimas – akivaizdus. „Eurovaistinių“ tinklas Lietuvoje e. prekybą pradėjo pernai ir rezultatai auga 11 % kiekvieną ketvirtį“, – fiksuoja p. Kižienė.

Savitarnos kasos taip pat prigyja. Lietuvoje jomis naudojasi 22-23% pirkėjų, Latvijoje ir Estijoje – po 18%.

Dar viena ryški tendencija, kuri darys įtaką ir kitąmet, pasak p. Kižienės, yra auganti paslaugų paklausa prekybos tinkluose.

„Maxima“ pradėjo įvairias paslaugas teikti prieš 6 metus, per tą laiką jų apimtis išaugo 4 kartus. Naujausia sutartis – šiemet prekybos centre jau galima įsigyti žvejo mėgėjo bilietą. Rezultatai smagūs: kasose jau įsigyta 21.000 tokių bilietų“, – sako p. Kižienė.

Sparčiausiai populiarėjančios paslaugos – pinigų gryninimas parduotuvių kasose, taip pat viešojo transporto bilietų ir papildymų įsigijimas. Per 9 šių metų mėnesius šiomis paslaugomis pasinaudota 30% dažniau nei pernai per visus metus.

Pasak Kižienės, artimiausiu metu mažmeninėje prekyboje turėtų stiprėti tikslinė rinkodara, nes esą jau matyti, kad bendro akcijų triukšmo yra per daug.

„Personalizuotų pasiūlymų daugės, jie bus aktualesni. Labai ryški asmeninės patirties ir rekomendacijos įtaka. Socialiniai tinklai tą tendencija dar labiau stiprina“, – atkreipia dėmesį ji.

Tuo pačiu ir parduotuvės stengiasi būti kuo arčiau kliento – tiek fiziškai vykdant plėtrą, tiek ir trumpinant prekių pristatymo laiką e. prekyboje. Nors konkurencija tarp prekybos tinklų yra labai išaugusi, o dalį rinkos atsigriebia dar ir nauji specializuoti žaidėjai, erdvės didžiųjų tinklų plėtrai, pasak p. Kižienės, taip pat dar yra.

FOTOGALERIJA „Verslas 2016“ konferencija galerija (44 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 3

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 1

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
„M.M.M. projektų“ biurų pastate Vilniuje kursis „Maxima grupė“ 4

Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamos nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „M.M.M. projektai“ statomame...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 18

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą 5

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines 2

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 6

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Ekspertai: valdžios siūlomos kainų mažinimo priemonės jų nesumažins 14

Vyriausybei ketinant suteikti įgaliojimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti slaptus pirkimus bei...

Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Pirmąją „Decathlon“ parduotuvę Vilniuje atidaro šį mėnesį 21

Lapkričio 24 d. Vilniuje planuojama atidaryti pirmąją Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių gamybos ir...

„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
„Maxima grupės“ 2019 m. planuose – per 120 naujų parduotuvių 10

„Maxima grupė“, valdanti prekybos tinklus „Maxima“ Baltijos šalyse, „Stokrotka“ Lenkijoje ir „T-Market“...

G. Rogas: „Iki“ tiekėjams „Rewe“ atvers naujų galimybių Premium 5

Mažmeninės prekybos bendrovės „Palink“ didžiausia akcininkė Vokietijos įmonių grupė „Rewe“, išpirkusi kitų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau