„Vilniaus prekybos“ vadovė: didžiausias spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos

Publikuota: 2015-10-14
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Raimonda Kižienė, „Vilniaus prekybos“ vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Raimonda Kižienė, UAB „Vilniaus prekyba“ generalinė direktorė, sako, kad vartotojų lūkesčių rodikliai leidžia į kitus metus žiūrėti gana optimistiškai. Tiesa, yra ir iššūkių, kuriuos diktuoja besikeičiantis vartotojas ar ekonominė šalies padėtis.

„Esame priklausomi nuo vartojimo, o vartotojų pasitikėjimas džiugina, jis auga. Geresnių vartotojų lūkesčių, augančių jų pajamų tendencijos panašios visose Baltijos šalyse“, – „Verslo žinių“ organizuojamoje metinėje vadovų konferencijoje „Verslas 2016“ sako p. Kižienė.

Nedarbo lygio mažėjimas, pasak jos, iš vienos pusės taip pat yra labai gera tendencija. Tiesa, žvelgiant iš darbdavio perspektyvos, ji tampa ir papildomu iššūkiu.

„Vienintelis spaudimas – darbo užmokesčio sąnaudos“, – aptardama ateinančius metus sako p. Kižienė.

Paklausta, kokius darbo užmokesčio pokyčius „Vilniaus prekyba“ planuoja 2016 m., p. Kižienė VŽ sako, kad viskas priklausys nuo skirtingų rinkų, kuriose veikia bendrovė, poreikių ir tendencijų.  Tuo pačiu, pasak jos, visada žvalgomasi ir kitų sprendimų, kurie gali padėti efektyvinti veiklą, pavyzdžiui, investuojama į savitarnos kasas.

Iššūkių ir svarbių tendencijų, į kurias būtina atsižvelgti, yra ir daugiau. Pasak p. Kižienės, tai, kad vartojimas auga, maisto prekių rinkai labai didelės įtakos nedarys, mat didėjant pajamoms žmonės nepradeda valgyti daugiau.

„Galbūt krepšelis šiek tiek pakis, tikėtina, kad bus linkstama prie kokybiškesnių produktų, tačiau kur kas didesnį augimą mes prognozuojame ne maisto prekių rinkai“, – sako p. Kižienė. Pasak jos, gerėjant ekonominiai padėčiai vartotojų krepšelyje turėtų apskritai mažėti išlaidų dalis maistui, didėti poilsiui, laisvalaikiui, drabužiams.

Labai ryškėja ir dėmesys technologijoms – e. prekyba, savitarnos kasos, mobiliosios aplikacijos, taromatai ir kt. daro įtaką vartotojų elgesiui, jų įpročiams.

„Pajamos iš „Maxima“ tinklo tiekiamų prekių „Barboros“ e.prekybai Lietuvoje per šių metų 9 mėnesius, palyginti su visais praėjusiais metais, padidėjo 40%. Augimas – akivaizdus. „Eurovaistinių“ tinklas Lietuvoje e. prekybą pradėjo pernai ir rezultatai auga 11 % kiekvieną ketvirtį“, – fiksuoja p. Kižienė.

Savitarnos kasos taip pat prigyja. Lietuvoje jomis naudojasi 22-23% pirkėjų, Latvijoje ir Estijoje – po 18%.

Dar viena ryški tendencija, kuri darys įtaką ir kitąmet, pasak p. Kižienės, yra auganti paslaugų paklausa prekybos tinkluose.

„Maxima“ pradėjo įvairias paslaugas teikti prieš 6 metus, per tą laiką jų apimtis išaugo 4 kartus. Naujausia sutartis – šiemet prekybos centre jau galima įsigyti žvejo mėgėjo bilietą. Rezultatai smagūs: kasose jau įsigyta 21.000 tokių bilietų“, – sako p. Kižienė.

Sparčiausiai populiarėjančios paslaugos – pinigų gryninimas parduotuvių kasose, taip pat viešojo transporto bilietų ir papildymų įsigijimas. Per 9 šių metų mėnesius šiomis paslaugomis pasinaudota 30% dažniau nei pernai per visus metus.

Pasak Kižienės, artimiausiu metu mažmeninėje prekyboje turėtų stiprėti tikslinė rinkodara, nes esą jau matyti, kad bendro akcijų triukšmo yra per daug.

„Personalizuotų pasiūlymų daugės, jie bus aktualesni. Labai ryški asmeninės patirties ir rekomendacijos įtaka. Socialiniai tinklai tą tendencija dar labiau stiprina“, – atkreipia dėmesį ji.

Tuo pačiu ir parduotuvės stengiasi būti kuo arčiau kliento – tiek fiziškai vykdant plėtrą, tiek ir trumpinant prekių pristatymo laiką e. prekyboje. Nors konkurencija tarp prekybos tinklų yra labai išaugusi, o dalį rinkos atsigriebia dar ir nauji specializuoti žaidėjai, erdvės didžiųjų tinklų plėtrai, pasak p. Kižienės, taip pat dar yra.

FOTOGALERIJA „Verslas 2016“ konferencija galerija (44 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Norvegijoje „Tesla“ beveik pasivijo „Volkswageną“ 

„Tesla“ prekybos rezultatai elektromobilių užimamą rinkos dalį Norvegijoje pakylėjo iki 42%, skelbia šalies...

Automobiliai
2020.01.28
J. Razmus: strategijos socialiniuose tinkluose ne visada reikia Premium

Prekės ženklai augina investicijas ir partnerystes su nuomonės formuotojais socialiniuose tinkluose ir...

Rinkodara
2020.01.28
„Media4change“ organizacija apdovanos etišką žiniasklaidą

Tarptautinės programos „Media4change“, siekiančios skatinti atsakingą ir etišką žurnalistiką, iniciatoriai,...

Rinkodara
2020.01.28
Statistika: mažmenininkų apyvartų augimas 2019 m. sulėtėjo 

Mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą 2019 m. sausio-gruodžio...

Prekyba
2020.01.28
Kodėl neverta slėpti verslo istorijos

Laukinio kapitalizmo laikai, kai verslininkai paprasčiausiai bijodavo kalbėti apie savo pasiekimus, nes...

Gazelė
2020.01.28
„Domus Lumina“ per dvejus metus planuoja tris kartus padidinti gamybos pajėgumus Verslo tribūna

Langų uždengimų gamintoja „Domus Lumina“ ne tik modernizuoja gamybinę bazę Kauno rajone, Karkazuose, bet ir...

Verslo aplinka
2020.01.28
Gėrimų vartojimo įpročiai: kava auga, arbata krinta  Premium

Kasmetis vartotojų įpročių ir nuostatų tyrimas „Kantar Atlas“ parodė, kad sparčiausiai auga nealkoholinių...

Prekyba
2020.01.28
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
2020.01.27
Pernai muitininkai sulaikė 29% daugiau suklastotų prekių

Pernai Lietuvos muitinės pareigūnai sulaikė daugiau kaip pusę milijono suklastotų prekių – tai 29% daugiau...

Prekyba
2020.01.27
Planuojama rekonstruoti PC „Ozas“, padidinti pastato vakarinio korpuso aukštį Premium 1

Architektų grupė „Unitectus“ parengė sostinės prekybos centro „Ozas“ rekonstravimo projektą.

Prekyba
2020.01.27
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
2020.01.27
Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas 2

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų...

„Ogmios miestas“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Į komercinį NT investuojantis fondas dairosi įsigijimų Premium

Investicijų valdymo bendrovės „Groa Capital“ fondas įsigijo parduotuvę Kaune, kurios pagrindinis nuomininkas...

Statyba ir NT
2020.01.27
Ketinama griežtinti elektroninių cigarečių prieinamumą 

Lietuvoje populiarėjant elektroninėms cigaretėms, Vyriausybė ketina palaikyti Seime svarstomas iniciatyvas...

Prekyba
2020.01.27
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau