Apie „Lidl“ atėjimą daugelis dar nė nežino

Pirkėjai Lietuvoje dažniausiai užsuka į tinklo Maxima parduotuves, bet draugams ir pažįstamiems labiausiai rekomenduoja Norfą, o štai apie Lidl ketinimus ateiti į rinką daugelis dar net nėra girdėję, rodo tyrimų bendrovės Rait atlikta gyventojų požiūrio į prekybos tinklus apklausa.
Net 45% Rait atliktos apklausos respondentų teigė nežinantys, kad Lietuvoje ketinama atidaryti Lidl. Dovilė Radavičiūtė, Rait tyrimų padalinio vadovė, atkreipia dėmesį, kad tinklas dar nė nepradėjo oficialios komunikacijos. O iš kitų šaltinių skelbiamos žinios, akivaizdu, pasiekia ne visus.
Tarp nežinančių apie naujo mažmenininko atėjimą daugiausia yra vyresnio ir pensinio amžiaus, aukštojo išsilavinimo neturinčių, mažesnių vietovių (iki 20.000 žmonių) gyventojų, taip pat turinčių mažesnes pajamas.
Lietuvos gyventojai mato statomas parduotuves, tad natūraliai spėlioja, kas jose vykdys veiklą, tokiu būdu skleidžiama informacija iš lūpų į lūpas, tačiau dauguma jų neturi patvirtintos informacijos, kad būtent čia bus Lidl parduotuvė, sako p. Radavičiūtė. Tokia mistifikuota reklama, kita vertus, suteikia ir didesnio laukimo bei nekantrumo pojūtį.
Tai, kaip žiūrėjimas į supakuotą dovaną: žinai, kad kažką gausi, bet nesi iki galo tikras, kas viduje, priduria p. Radavičiūtė. 41% apklausos dalyvių žino apie Lidl ir teigia laukiantys šios parduotuvės atidarymo.
infogr.am:: infogram_0_prekybos_tinklai_i_kuriuos_pirkejai_uzsuka_dazniausiai
Analizė rodo, kad šio tinklo Lietuvoje labiausiai laukia 2544 metų aukštąjį išsilavinimą turintys, dirbantys respondentai, kurių bendras šeimos narių skaičius siekia keturis ir daugiau narių. Taip pat respondentai, gyvenantys didmiesčiuose, Alytaus ir Kauno apskrityse.
Lidl parduotuvėse kitose šalyse kada nors yra lankęsi 31% vartotojų. Jie šio tinklo pasiūlos kokybės ir kainos santykį vertina gana gerai vidutiniškai 4,3 balo iš 5.
Plūsta į Maximą
Vertinant rinkoje jau veikiančius prekybos tinklus, daugiausia pirkėjų, kaip ir galima numatyti, sulaukia didžiausias pagal apyvartą tinklas Maxima. Net 9 iš 10 (94%) respondentų ši tinklą lanko dažniausiai.
Du iš trijų dažnai lankosi ir Norfos (67%) bei Iki (66%) parduotuvėse. Mažiausiai (8%) lankydavosi šiuo metu veiklą Lietuvoje nutraukiančio Fresh Market tinklo parduotuvėse.
Paprašius respondentų įvardinti tik vieną, o ne kelis dažniausiai lankomus tinklus, skaičiai kiek pasikeičia, bet eiliškumas išlieka. Maximą įvardina 53%, Norfą 18%, Iki 14% respondentų.
Pasak p. Radavičiūtės, iš apklausos matyti, kad Iki parduotuves dažniau renkasi išsilavinę mažesnių miestelių gyventojai (2.00020.000 gyventojų). Tačiau į ,,Maximą dažniau eina didžiausias pajamas turintys pirkėjai, gyvenantys didmiesčiuose ir Vilniaus apskrityje.
Norfos tinklo parduotuves, kaip pagrindinę apsipirkimo vietą, dažniau renkasi pensininkai, žemesnių pajamų respondentai (vienam šeimos nariui 181240 Eur, atskaičius mokesčius) bei kaimiškų vietovių gyventojai.
Bet būtent Norfą klientai dažniausiai linkę rekomenduoti savo draugams ir pažįstamiems. Rait apklausoje respondentų buvo paprašyta 10 balų sistemoje (0 tikrai nerekomenduotų, 10 tikrai rekomenduotų) įvertinti norą rekomenduoti dažniausiai lankomą tinklą. Norfos įvertinimo vidurkis siekia 8,4, Maximos 8,1, Iki 8,0.
Prekybininkai, viliojantys vartotojus į savo parduotuves, viešoje komunikacijoje dažniausiai pabrėžia kainų bei kokybės santykį, esą būtent tai vartotojams Lietuvoje dabar yra itin svarbu. Vis dėlto tyrimas rodo, kad didžioji dalis vartotojų tiesiog eina į tą parduotuvę, kuri yra arčiausiai namų ar darbo, pakeliui iš darbo į namus ir pan.
infogr.am:: infogram_0_apsipirkimo_prekybos_tinkluose_iprociai
Net 41% apklausos dalyvių apsipirkimui pasirenka parduotuvę pagal vietą. Šis kriterijus itin svarbus gyvenantiems didmiesčiuose, taip pat Klaipėdos apskrityje. Pagal kainas ir taikomas nuolaidas konkrečioms prekėms parduotuvę renkasi tik kas ketvirtas respondentas (23%). Šis kriterijus gerokai svarbesnis yra Šiaulių, Tauragės ir Telšių apskrityse gyvenantiems respondentams.
Kokybės ir kainos pirkėjai, be abejo, taip pat nori. Juolab kad šalia namų ar pakeliui gali veikti ir kelių skirtingų prekybos tinklų parduotuvės.
Respondentai turėjo reitinguoti visus kriterijus pagal tai, kiek kiekvienas jų yra svarbus, renkantis, kur apsipirkti. Šis klausimas išryškino 5 svarbiausias savybes: kainą, kokybę, nuolaidas, vietą ir asortimentą, sako p. Radavičiūtė.
Apklausos duomenimis, to paties prekybos tinklo parduotuvėse visada apsiperka tik 15% apklausos dalyvių.
Straipsnis publikuotas dienraštyje Verslo žinios ir VŽ rubrikoje Premium rugpjūčio 7 d.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti