Apie „Lidl“ atėjimą daugelis dar nė nežino

    Publikuota: 2015-08-16
    Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ jau įpusėjo parduotuvių statybas Lietuvoje, tačiau kone pusė vartotojų  Lietuvoje apie tai dar nėra girdėję. 
Sergejaus Mazgo (Airija)  nuotr.
    svg svg
    Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ jau įpusėjo parduotuvių statybas Lietuvoje, tačiau kone pusė vartotojų Lietuvoje apie tai dar nėra girdėję. Sergejaus Mazgo (Airija) nuotr.
     

    Pirkėjai Lietuvoje dažniausiai užsuka į tinklo „Maxima“ parduotuves, bet draugams ir pažįstamiems labiausiai rekomenduoja „Norfą“, o štai apie „Lidl“ ketinimus ateiti į rinką daugelis dar net nėra girdėję, rodo tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta gyventojų požiūrio į prekybos tinklus apklausa.

    Net 45% „Rait“ atliktos apklausos respondentų teigė nežinantys, kad Lietuvoje ketinama atidaryti „Lidl“. Dovilė Ra­davičiūtė, „Rait“ tyrimų padalinio vadovė, atkreipia dėmesį, kad tinklas dar nė nepradėjo oficialios komunikacijos. O iš kitų šaltinių skelbiamos žinios, akivaizdu, pasiekia ne visus.

    Tarp nežinančių apie naujo mažmenininko atėjimą daugiausia yra vyresnio ir pensinio amžiaus, aukštojo išsilavinimo neturinčių, mažesnių vietovių (iki 20.000 žmonių) gyventojų, taip pat turinčių mažesnes pajamas.

    „Lietuvos gyventojai mato statomas parduotuves, tad natūraliai spėlioja, kas jose vykdys veiklą, tokiu būdu skleidžiama informacija iš lūpų į lūpas, tačiau dauguma jų neturi patvirtintos informacijos, kad būtent čia bus „Lidl“ parduotuvė“, – sako p. Radavičiūtė. Tokia mistifikuota reklama, kita vertus, suteikia ir didesnio laukimo bei nekantrumo pojūtį.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Tai, kaip žiūrėjimas į supakuotą dovaną: žinai, kad kažką gausi, bet nesi iki galo tikras, kas viduje“, – priduria p. Radavičiūtė. 41% apklausos dalyvių žino apie „Lidl“ ir teigia laukiantys šios parduotuvės atidarymo.

    infogr.am:: infogram_0_prekybos_tinklai_i_kuriuos_pirkejai_uzsuka_dazniausiai

    Analizė rodo, kad šio tinklo Lietuvoje labiausiai laukia 25–44 metų aukštąjį išsilavinimą turintys, dirbantys respondentai, kurių bendras šeimos narių skaičius siekia keturis ir daugiau narių. Taip pat respondentai, gyvenantys didmiesčiuose, Alytaus ir Kauno apskrityse.

    „Lidl“ parduotuvėse kitose šalyse kada nors yra lankęsi 31% vartotojų. Jie šio tinklo pasiūlos kokybės ir kainos santykį vertina gana gerai – vidutiniškai 4,3 balo iš 5.

    Plūsta į „Maximą“

    Vertinant rinkoje jau veikiančius prekybos tinklus, daugiausia pirkėjų, kaip ir galima numatyti, sulaukia didžiausias pagal apyvartą tinklas „Maxima“. Net 9 iš 10 (94%) respondentų ši tinklą lanko dažniausiai.

    Du iš trijų dažnai lankosi ir „Norfos“ (67%) bei „Iki“ (66%) parduotuvėse. Mažiausiai (8%) lankydavosi šiuo metu veiklą Lietuvoje nutraukiančio „Fresh Market“ tinklo parduotuvėse.

    Paprašius respondentų įvardinti tik vieną, o ne kelis dažniausiai lankomus tinklus, skaičiai kiek pasikeičia, bet eiliškumas išlieka. „Maximą“ įvardina 53%, „Norfą“ – 18%, „Iki“ – 14% respondentų.

    Pasak p. Radavičiūtės, iš apklausos matyti, kad „Iki“ parduotuves dažniau renkasi išsilavinę mažesnių miestelių gyventojai (2.000–20.000 gyventojų). Tačiau į ,,Maximą“ dažniau eina didžiausias pajamas turintys pirkėjai, gyvenantys didmiesčiuose ir Vilniaus apskrityje.

    „Norfos“ tinklo parduotuves, kaip pagrindinę apsipirkimo vietą, dažniau renkasi pensininkai, žemesnių pajamų respondentai (vienam šeimos nariui 181–240 Eur, atskaičius mokesčius) bei kaimiškų vietovių gyventojai.

    Bet būtent „Norfą“ klientai dažniausiai linkę rekomenduoti savo draugams ir pažįstamiems. „Rait“ apklausoje respondentų buvo paprašyta 10 balų sistemoje (0 – tikrai nerekomenduotų, 10 – tikrai rekomenduotų) įvertinti norą rekomenduoti dažniausiai lankomą tinklą. „Norfos“ įvertinimo vidurkis siekia 8,4, „Maximos“ – 8,1, „Iki“ – 8,0.

    Prekybininkai, viliojantys vartotojus į savo parduotuves, viešoje komunikacijoje dažniausiai pabrėžia kainų bei kokybės santykį, esą būtent tai vartotojams Lietuvoje dabar yra itin svarbu. Vis dėlto tyrimas rodo, kad didžioji dalis vartotojų tiesiog eina į tą parduotuvę, kuri yra arčiausiai namų ar darbo, pakeliui iš darbo į namus ir pan.

    infogr.am:: infogram_0_apsipirkimo_prekybos_tinkluose_iprociai

    Net 41% apklausos dalyvių apsipirkimui pasirenka parduotuvę pagal vietą. Šis kriterijus itin svarbus gyvenantiems didmiesčiuose, taip pat Klaipėdos apskrityje. Pagal kainas ir taikomas nuolaidas konkrečioms prekėms parduotuvę renkasi tik kas ketvirtas respondentas (23%). Šis kriterijus gerokai svarbesnis yra Šiaulių, Tauragės ir Telšių apskrityse gyvenantiems respondentams.

    Kokybės ir kainos pirkėjai, be abejo, taip pat nori. Juolab kad šalia namų ar pakeliui gali veikti ir kelių skirtingų prekybos tinklų parduotuvės.

    „Respondentai turėjo reitinguoti visus kriterijus pagal tai, kiek kiekvienas jų yra svarbus, renkantis, kur apsipirkti. Šis klausimas išryškino 5 svarbiausias savybes: kainą, kokybę, nuolaidas, vietą ir asortimentą“, – sako p. Radavičiūtė.

    Apklausos duomenimis, to paties prekybos tinklo parduotuvėse visada apsiperka tik 15% apklausos dalyvių.

    Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 7 d.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Prekyba“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Ieškant pelno „tragiškame“ srautinių transliacijų versle Premium

    Srautinių filmų, serialų ir muzikos transliacijų formatas ilgus metus buvo draugiškas vartotojams, bet kartu...

    Inovacijos
    2023.02.07
    VVTAT blokuoja dvi e. prekybos svetaines

    Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), išnagrinėjusi ginčus vartotojų naudai, imasi...

    Prekyba
    2023.02.07
    K. Meidė apie drąsią komunikaciją: labiausiai veikia tai, kas šokiruoja Premium 1

    Lietuvos Raudonasis Kryžiaus pradeda antrą drąsios kampanijos „Jūsų prenumerata gali daugiau“ etapą ir...

    Rinkodara
    2023.02.07
    „Toyota Yaris Cross“ – naujas lyderis, prekybininkų prognozės dalijasi į dvi skirtingas stovyklas Premium

    Mažiausias „Toyotos“ miesto visureigis mėgaujasi plačiu pripažinimu, užimdamas didesniojo „RAV 4“ modelio...

    Automobiliai
    2023.02.07
    Didžiausi mokesčių mokėtojai mažmeninės prekybos sektoriuje: 2023 m. mokėsime dar daugiau Premium 2

    2022 m. TOP 50 Lietuvos mažmeninės prekybos įmonių į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą pervedė...

    Prekyba
    2023.02.07
    Kiek kainuoja pakeisti prekių ženklą: net programuotojams tai nebuvo paprasta Premium

    Kai verslas išauga savo marškinėlius, būtini pokyčiai. Vienas iš jų – prekių ženklo keitimas. O tai nėra nei...

    Gazelė
    2023.02.07
    „Venipak“ plėtra: siekia palengvinti Baltijos šalių verslo prekybą Lenkijoje ir likusioje Europoje Verslo tribūna 2

    Lietuviško kapitalo tarptautinė siuntų bendrovė „Venipak“ atidaro pirmuosius visapusiško el. komercijos...

    Prekyba
    2023.02.07
    Protestuojantys ūkininkai prašo teisingiau diferencijuoti žaliavinio pieno kainas

    Pieno gamintojai, prašantys teisingiau diferencijuoti žaliavinio pieno kainas, nusiteikę savo produkcija...

    Pramonė
    2023.02.06
    I. Šiaudkulienė paskirta viena „Colliers International“ vadovių

    Nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Colliers International Advisors“ vykdomąja direktore nuo vasario...

    Statyba ir NT
    2023.02.06
    „Švyturys-Utenos alus“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

    Lietuvos aludarė „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) pasirinko naują komunikacijos partnerį – juo tapo kūrybinė...

    Rinkodara
    2023.02.06
    Vaistinės internete – konkurentės kosmetikos prekių tinklams Premium

    Šią vasarą receptiniais vaistais internetu pradėjusios prekiauti vaistinės visgi savo e. prekybos verslo esmę...

    Prekyba
    2023.02.06
    Degalinių ašis – inovacijos parduotuvėse ir kavinėse

    Degalinių komunikacijos ir rinkodaros biudžetai pastaraisiais metais traukiasi, o didžiausias dėmesys jau...

    Rinkodara
    2023.02.05
    Trio prie „Iki“ vairo: nusigludinome aštrius kampus Premium

    Prekybos tinklų vadovų darbo stažo analizė rodo, kad UAB „Iki Lietuva“, anksčiau turėjusi „Palink“...

    Prekyba
    2023.02.05
    Ryškėja „Netflix“ kovos su slaptažodžių dalijimusi kontūrai 3

    Srautinių filmų ir serialų transliacijų platforma „Netflix“ netyčia atskleidė planus, kaip žada kovoti su...

    Inovacijos
    2023.02.05
    Odontologai, kai danties reikia čia ir dabar, jį tiesiog atspausdina Premium

    Konkurencija tarp odontologijos klinikų ar kabinetų Lietuvoje ypač aštri, todėl naujausios technologijos...

    Gazelė
    2023.02.05
    Nukėlė terminą sutartims dėl išmaniųjų kasos aparatų sudaryti Premium

    VMI patikslino datą, iki kada įmonės, pagal įstatymą turinčios prievolę nuo sausio 1 d. ir nuo lapkričio 1 d.

    Finansai
    2023.02.05
    TOP 50 NT įmonių, 2022 m. pervedusių daugiausia mokesčių Premium

    2022 m. 50 įmonių, nurodžiusių vykdančios nekilnojamojo turto (NT) operacijų veiklą, į Valstybinės mokesčių...

    Statyba ir NT
    2023.02.04
    A. Avulis apie aikštelės prie PC „Europa“ apmokestinimą: visi padarome klaidų Premium 2

    Metų pradžioje sostinės prekybos centro (PC) „Europa“ lankytojai sulaukė akibrokšto – buvo apmokestintas...

    Statyba ir NT
    2023.02.04
    „Amazon“ uždarys dalį savitarnos parduotuvių 1

    Nepaisant to, kad „Amazon“ pardavimo pajamos buvo didesnės nei prognozuota, bendrovei nepriimtinas pelningumo...

    Prekyba
    2023.02.04
    Vyšnia ant torto ir taip tobulam „Tesonet“ įvaizdžiui Premium 31

    Penktadienį per Lietuvą nuvilnijo bene skambiausia darbdavio įvaizdžio kampanija: verslo akseleratorius...

    Rinkodara
    2023.02.04

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Valdyti Sutinku