Apie „Lidl“ atėjimą daugelis dar nė nežino

    Publikuota: 2015-08-16
    Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ jau įpusėjo parduotuvių statybas Lietuvoje, tačiau kone pusė vartotojų  Lietuvoje apie tai dar nėra girdėję. 
Sergejaus Mazgo (Airija)  nuotr.
    svg svg
    Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ jau įpusėjo parduotuvių statybas Lietuvoje, tačiau kone pusė vartotojų Lietuvoje apie tai dar nėra girdėję. Sergejaus Mazgo (Airija) nuotr.
     

    Pirkėjai Lietuvoje dažniausiai užsuka į tinklo „Maxima“ parduotuves, bet draugams ir pažįstamiems labiausiai rekomenduoja „Norfą“, o štai apie „Lidl“ ketinimus ateiti į rinką daugelis dar net nėra girdėję, rodo tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta gyventojų požiūrio į prekybos tinklus apklausa.

    Net 45% „Rait“ atliktos apklausos respondentų teigė nežinantys, kad Lietuvoje ketinama atidaryti „Lidl“. Dovilė Ra­davičiūtė, „Rait“ tyrimų padalinio vadovė, atkreipia dėmesį, kad tinklas dar nė nepradėjo oficialios komunikacijos. O iš kitų šaltinių skelbiamos žinios, akivaizdu, pasiekia ne visus.

    Tarp nežinančių apie naujo mažmenininko atėjimą daugiausia yra vyresnio ir pensinio amžiaus, aukštojo išsilavinimo neturinčių, mažesnių vietovių (iki 20.000 žmonių) gyventojų, taip pat turinčių mažesnes pajamas.

    „Lietuvos gyventojai mato statomas parduotuves, tad natūraliai spėlioja, kas jose vykdys veiklą, tokiu būdu skleidžiama informacija iš lūpų į lūpas, tačiau dauguma jų neturi patvirtintos informacijos, kad būtent čia bus „Lidl“ parduotuvė“, – sako p. Radavičiūtė. Tokia mistifikuota reklama, kita vertus, suteikia ir didesnio laukimo bei nekantrumo pojūtį.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Tai, kaip žiūrėjimas į supakuotą dovaną: žinai, kad kažką gausi, bet nesi iki galo tikras, kas viduje“, – priduria p. Radavičiūtė. 41% apklausos dalyvių žino apie „Lidl“ ir teigia laukiantys šios parduotuvės atidarymo.

    infogr.am:: infogram_0_prekybos_tinklai_i_kuriuos_pirkejai_uzsuka_dazniausiai

    Analizė rodo, kad šio tinklo Lietuvoje labiausiai laukia 25–44 metų aukštąjį išsilavinimą turintys, dirbantys respondentai, kurių bendras šeimos narių skaičius siekia keturis ir daugiau narių. Taip pat respondentai, gyvenantys didmiesčiuose, Alytaus ir Kauno apskrityse.

    „Lidl“ parduotuvėse kitose šalyse kada nors yra lankęsi 31% vartotojų. Jie šio tinklo pasiūlos kokybės ir kainos santykį vertina gana gerai – vidutiniškai 4,3 balo iš 5.

    Plūsta į „Maximą“

    Vertinant rinkoje jau veikiančius prekybos tinklus, daugiausia pirkėjų, kaip ir galima numatyti, sulaukia didžiausias pagal apyvartą tinklas „Maxima“. Net 9 iš 10 (94%) respondentų ši tinklą lanko dažniausiai.

    Du iš trijų dažnai lankosi ir „Norfos“ (67%) bei „Iki“ (66%) parduotuvėse. Mažiausiai (8%) lankydavosi šiuo metu veiklą Lietuvoje nutraukiančio „Fresh Market“ tinklo parduotuvėse.

    Paprašius respondentų įvardinti tik vieną, o ne kelis dažniausiai lankomus tinklus, skaičiai kiek pasikeičia, bet eiliškumas išlieka. „Maximą“ įvardina 53%, „Norfą“ – 18%, „Iki“ – 14% respondentų.

    Pasak p. Radavičiūtės, iš apklausos matyti, kad „Iki“ parduotuves dažniau renkasi išsilavinę mažesnių miestelių gyventojai (2.000–20.000 gyventojų). Tačiau į ,,Maximą“ dažniau eina didžiausias pajamas turintys pirkėjai, gyvenantys didmiesčiuose ir Vilniaus apskrityje.

    „Norfos“ tinklo parduotuves, kaip pagrindinę apsipirkimo vietą, dažniau renkasi pensininkai, žemesnių pajamų respondentai (vienam šeimos nariui 181–240 Eur, atskaičius mokesčius) bei kaimiškų vietovių gyventojai.

    Bet būtent „Norfą“ klientai dažniausiai linkę rekomenduoti savo draugams ir pažįstamiems. „Rait“ apklausoje respondentų buvo paprašyta 10 balų sistemoje (0 – tikrai nerekomenduotų, 10 – tikrai rekomenduotų) įvertinti norą rekomenduoti dažniausiai lankomą tinklą. „Norfos“ įvertinimo vidurkis siekia 8,4, „Maximos“ – 8,1, „Iki“ – 8,0.

    Prekybininkai, viliojantys vartotojus į savo parduotuves, viešoje komunikacijoje dažniausiai pabrėžia kainų bei kokybės santykį, esą būtent tai vartotojams Lietuvoje dabar yra itin svarbu. Vis dėlto tyrimas rodo, kad didžioji dalis vartotojų tiesiog eina į tą parduotuvę, kuri yra arčiausiai namų ar darbo, pakeliui iš darbo į namus ir pan.

    infogr.am:: infogram_0_apsipirkimo_prekybos_tinkluose_iprociai

    Net 41% apklausos dalyvių apsipirkimui pasirenka parduotuvę pagal vietą. Šis kriterijus itin svarbus gyvenantiems didmiesčiuose, taip pat Klaipėdos apskrityje. Pagal kainas ir taikomas nuolaidas konkrečioms prekėms parduotuvę renkasi tik kas ketvirtas respondentas (23%). Šis kriterijus gerokai svarbesnis yra Šiaulių, Tauragės ir Telšių apskrityse gyvenantiems respondentams.

    Kokybės ir kainos pirkėjai, be abejo, taip pat nori. Juolab kad šalia namų ar pakeliui gali veikti ir kelių skirtingų prekybos tinklų parduotuvės.

    „Respondentai turėjo reitinguoti visus kriterijus pagal tai, kiek kiekvienas jų yra svarbus, renkantis, kur apsipirkti. Šis klausimas išryškino 5 svarbiausias savybes: kainą, kokybę, nuolaidas, vietą ir asortimentą“, – sako p. Radavičiūtė.

    Apklausos duomenimis, to paties prekybos tinklo parduotuvėse visada apsiperka tik 15% apklausos dalyvių.

    Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 7 d.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Prekyba“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Socialinių tinklų spindesys blėsta, akiratyje – naujos žvaigždės su „ChatGPT“ priešakyje Premium

    Pastarąjį dešimtmetį komunikacijos lauke stipriai karaliavę socialiniai tinklai pasiekė zenitą. Tai signalas...

    Rinkodara
    11:06
    Paskutinė galimybė įsigyti tokį „Bentley“, kurio jau niekada nebus Verslo tribūna

    „Bentley“ neseniai paskelbė, kad nuo kitų metų balandžio nutraukia W12 variklių gamybą. Per 20 metų Kru...

    Gautas leidimas Kauno raj. statyti 70.000 kv. m. prekybinių sandėlių 2

    Kauno rajono savivaldybė suteikė leidimą bendrovei „SBA Urban“ statyti prekybinių sandėlių bei biurų (angl.

    Kaip sėkmingai prekiauti „Pigu“, „Amazon“ ir „eBay“ platformose Premium

    Prieš žengiant į e. platformą pirmiausia reikia įsivertinti konkurencinę aplinką, kitus panašius pasiūlymus,...

    Prekyba
    05:45
    A. Bubnelis palieka „Epso-G“ komunikacijos vadovo pareigas

    Valstybės valdomo energetikos holdingo „Epso-G“ komunikacijos vadovo pareigas palieka nuo 2021 m. birželio...

    Rinkodara
    2023.03.30
    Seimas nepritarė ligoninių vaistinių steigimui

    Lietuvoje ligoninių vaistinės, jau anksčiau pramintos valstybinėmis vaistinėmis, artimiausiu metu nebus...

    Prekyba
    2023.03.30
    „Elektrum Lietuva“ pasirinko kūrybos partnerius

    Žaliosios elektros gamintojai „Latvenergo“ įmonių grupei priklausanti „Elektrum Lietuva“ pasirinko reklamos...

    Rinkodara
    2023.03.30
    Konteineriai verslui atveria seniai matytų galimybių – kainos grįžta į pasiilgtą lygį Premium

    Visame pasaulyje krentanti prekių apyvarta verčia jūrų kompanijas balansuoti ties nuostolingos veiklos riba...

    Logistika
    2023.03.30
    B. Kalanovaitė: šiemet sugalvosime, kaip išplėtoti tris sklypus, kuriuose gali atsirasti 40.000 kv. m ploto erdvė Premium

    Birutė Kalanovaitė, prekybos centrą (PC) sostinės Žvėryne valdančios UAB „Panorama“ direktorė, interviu VŽ...

    Prekyba
    2023.03.30
    „Vilniaus prekyboje“ liko du akcininkai 8

    Iš kadaise vieną didžiausių Lietuvos verslo grupių kontroliavusio vadinamojo VP dešimtuko liko dvejetas.

    Prekyba
    2023.03.29
    Geidžiamiausių darbdavių atlyginimų medianos vasarį Premium

    Naujausi „Sodros“ duomenys rodo, kokias algų medianas šių metų vasario mėnesį darbuotojams mokėjo...

    Vadyba
    2023.03.29
    Vartotojų pasitikėjimo rodiklis auga šeštą mėnesį iš eilės

    Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2023 m. kovą buvo minus 1 ir, palyginti su vasariu, padidėjo 2 proc.

    Prekyba
    2023.03.29
    JAV vasarį sumažėjo užsakymų ilgo vartojimo prekėms

    JAV vasarį, sumenkus gynybinių orlaivių ir jų dalių paklausai, sumažėjo užsakymų ilgo vartojimo prekėms, rodo...

    Prekyba
    2023.03.28
    Renka stipriausią rinkodaros vadovą 1

    Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) devintąjį kartą organizuoja Lietuvos metų rinkodaros vadovo (-ės)...

    Rinkodara
    2023.03.28
    Auditorių išvada: 9 agentūros atitinka veiklos kokybės reikalavimus

    Audito bendrovė „Nexia JK“ šių metų vasarį-kovą atliko komuniacijos agentūrų vertinimą ir pateikė išvadas,...

    Rinkodara
    2023.03.28
    „Paupio turgus“ į atnaujinimą investavo daugiau kaip 120.000 Eur 2

    Atsisakęs keturių parduotuvių sostinėje veikiantis „Paupio turgus“ išplėtė staliukų ir sėdimų vietų erdves.

    Prekyba
    2023.03.28
    Pasaulinės prekybos augimas lėtėja, Rusijos rodikliai raudonuoja labiausiai Premium

    Bendra pasaulinės prekybos apyvarta 2022 m. pasiekė 32 trln. USD, buvo 12% didesnė nei užpernai, tačiau...

    Prekyba
    2023.03.28
    Mažmenininkų apyvartos nežymiai traukiasi 1

    Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2023 m. vasarį sudarė 1,33 mlrd. Eur...

    Prekyba
    2023.03.28
    „Leroy Merlin“ traukiasi iš Rusijos rinkos 1

    Prancūzijos įrangos „pasidaryk pats“ mažmenininkė „Leroy Merlin“ penktadienį pareiškė pasitrauksianti iš...

    Prekyba
    2023.03.27
    „LitCapital“ vadovas: skelbimų segmente svarbios visos 3 nišos Premium

    Neseniai startavo naujas nekilnojamojo turto skelbimų portalas „Realu.lt“, jau per pirmuosius metus...

    Prekyba
    2023.03.27

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Valdyti Sutinku